Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

En fordel med at du må velge ekstrautstyr i stedet for at det er bakt inn i grunnprisen er at du kan få deg en kjøreglad bil med fin motor til en forholdsvis rimelig penge hvis du ikke bruker ei krone på utstyr. Hadde utstyret vært bakt inn i grunnprisen hadde man risikert å betale for en del utstyr som man ikke er interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke tar seg råd til essensiell ekstrautstyr når bestiller en bil, så må man forbrede seg på å betale dyrt når man skal selge den igjen. Hvis du kjøper en 5-serie uten DAB, navigasjon, Xenon, skinn mm, så må du regne med å få langt under gjennomsnittet for bilen ved salg.

Forøvrig har jeg vanskeligheter for å se at noen vil ha mindre utstyr på allerede tunge BMWer for å spare vekt, med mindre det er snakk om supersportslige modeller der det gir mening...

Jeg vil gjerne møte den 4-serie kjøperen som ikke setter pris på at Xenon er inkludert i prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne hadde det vært bedre å heller lagt de tusenlappene på bilens grunnpris, og latt det være standardutstyr, slik det er nå ser det jo bare tåpelig ut, og som du sier vil nok dette være litt dealbreaker i fremtiden.

Ellers er jeg enig i at ekstrautstyr koster altfor, altfor mye, men så lenge folk er villige til å betale så skjer det neppe noe på dette området.

Og dette blir også et problem for folk som meg som ser etter brukte biler. Nesten alle BMWene jeg ser på mangler et eller annet vesentlig fra utstyrslista fordi første kjøper måtte "spare" penger. Så å finne den perfekte bruktbilen er nesten umulig, og når den dukker opp så er den alltid sinnsykt dyr. (Eieren vet jo han sitter på gull).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner godt hva du mener der, alle kjøper jo automat idag, er ikke interessert i automat før gikta tar meg og det eneste høyrehanda brukes til er å skifte kanal på gamleheimen. Begynt å bli vansklig å finne de nyeste bilene idag med manuell..

Det er fordi a) alle som kjøper 3- og 5-serie kjøper bruksbiler, ikke sportsbiler og B) automatkassene til BMW har blitt veldig bra. Og kanskje C) folk nå om dagen liker tech fremfor mekanikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig sett nye G11/G12, og må si meg veldig fornøyd, synes den ser enda bedre ut i virkeligheten. 

Jeg var veldig skeptisk da jeg så de første spionbildene av interiøret, men må si jeg likte det jeg så, alt det blanke er ikke krom, men børstet alu, og det ser og føles bra ut. 

Synes også rattet er et fremskritt i forhold til M-sport rattet som er på de fleste av dagens modeller. Knappene har en flatere latout og du har igjen skinn på toppen av eiken med knappene. Der er også skinn langs hele bunnen av rattet, ikke plast slik som på dagens ratt.

Displayene, både navi og instrumenter så tipp topp ut.

 

Dette er en 730Ld M-sport i Singapore grå, med sort interiør. Tror det er første gng jeg ser Singapore grå, og det var en nydelig mørk gråfarge.  :grin:

 

IMG_0336%20copy_zpscjfpex60.jpg

 

IMG_0366%20copy_zpsval8vfvq.jpg

 

IMG_0360%20copy_zpsf984c4h4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, G11/G12 har utvilsomt mange fine detaljer, men detaljfreaken i meg irriterer seg grenseløst over håpløst billige løsninger i blant annet bagasjerommet.

 

G11 (plastikkholder for synlig rød varseltrekant) vs F01 (verktøykasse):

post-38588-0-88139200-1447604028_thumb.p

post-38588-0-68696700-1447604046_thumb.p

 

G11 (bagasjeromspinne) vs F01 (bagasjeromslås):

post-38588-0-17445600-1447604138_thumb.p

post-38588-0-17272200-1447604152_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde det bare vært det. Dessverre er holderen for en varseltrekant som ser slik ut:

 

syb407efH.jpg

 

Ellers har jeg snoket litt i ETK for G11/G12, og det kan se ut som om katalogen er gjort klar for fremtidige modeller (emblemer og eksos)..

 

Nr. 12 - 760i endehaler?

post-38588-0-31861400-1447608940_thumb.p

 

Kommende og eksisterende motoriseringer..

post-38588-0-76126500-1447608969_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...