Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

awt
 Share

Anbefalte innlegg

BMW F10/11 har nå passert 2 000 000 produserte biler, hvilket gjør den til tidenes mest populære 5-serie. Bare i fjor så ble det solgt tett på 350 000 F10/11, solide tall som har gjort den til den mest solgte bilen i sitt segment hvert år siden lanseringen i 2010. Hvis slaget holder seg så vil den innen 2016 passere Mercedes W124 som den mest solgte bilen i sin kasse igjennom tidene. 

http://www.bmwblog.com/2016/04/11/two-million-vehicles-sold-bmw-5-series-worlds-successful-business-model/

Når vi først er inne på tall, BMW leverte i Mars måned knallsterke tall i form av 201 300 solgte biler. Det gjør at BMW for første gang i år går forbi Mercedes i salg (198 900). Med andre ord så spiser BMW seg innpå det salgsforspranget Mercedes har fått så langt i år (483 400 mot 478 700). BMW har færre modeller og eldre modellutvalg, likevel så close :) Kan vel også være verd å nevne at Europa fortsatt er det desidert største markedet for BMW. 

http://www.bmwblog.com/2016/04/12/bmw-group-achieves-best-global-sales-month-march-2016/

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut, gjør ikke noe om den blir slik :) Den har store sko å fylle med tanke på F10 sin suksess samt sterk konkurranse ifra nye E-klassen (som er blitt en meget bra bil). Føler litt det er vanskelig å overgå F10, men når det er sagt så sa man det samme om E60 da F10 ble lansert ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at den ser bra ut, men føler fortsatt F10 ser bedre ut. Både innvendig og utvendig utifra de bildene vi har fått sett hittil. Selv så synes jeg at nye mercedes E-klasse er en ufattelig kjedelig bil utvendig, men innvendig virker det som om den blir vanskelig å slå. Jeg har også hørt at innstegsmodellen til kommende G30 blir en 518d med R3 diesel, den tanken håper jeg de slår fra seg.

Skal ikke se bortifra at jeg bytter inn min i en G30 530e etterhvert :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser grei ut, men ikke så "revolusjonerende" designendring som da F10 overtok for E60. Passer meg fint, siden jeg planlegger å beholde min F11 gjennom hele G30 sin produksjonstid også, så holder den seg litt mer moderne muligens :) Når det er sagt, så holder E60 seg ekstremt godt - et designmessig kunstverk som var flere år forut sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Jeg synes at den ser bra ut, men føler fortsatt F10 ser bedre ut. Både innvendig og utvendig utifra de bildene vi har fått sett hittil. Selv så synes jeg at nye mercedes E-klasse er en ufattelig kjedelig bil utvendig, men innvendig virker det som om den blir vanskelig å slå. Jeg har også hørt at innstegsmodellen til kommende G30 blir en 518d med R3 diesel, den tanken håper jeg de slår fra seg.

Skal ikke se bortifra at jeg bytter inn min i en G30 530e etterhvert :D 

Jeg er helt enig, F10 ser forsatt best ut både utvendig og innvendig. Som jeg skrev så skal det mye til for å toppe den, særlig interiøret er jo designmessig perfeksjonisme. Noe av det beste med hele bilen spør du meg, så tidløst, elegant og funksjonelt. Nye E-klassen er lekker, ikke like "strandet hval" som S-klasse og ser ikke like noldus ut som C-klasse. Interiøret er også pent, nettopp fordi det følger i F10 sine spor. Kunne spart meg for de to teite skjermene, koster skjorta og kommer til å gå i stykker. 

Jeg har troa på G30, bortsett ifra interiøret som tydligvis skal bli mer futuristisk på lik linje med G11 7-serie. Det er lekkert men det er ett eller annet jeg ikke liker, ser ut som en forfinet og forstørret 3-serie interiør. Men igjen, laser lys, Gesture controll, smart key, karbonstruktur og en heidundranes M5 variant med over 600 hester. Tror G30 blir allright, får vente å se. Liker jeg den ikke så blir det F10 igjen, beste bilen jeg har vært borti til nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg er helt enig, F10 ser forsatt best ut både utvendig og innvendig. Som jeg skrev så skal det mye til for å toppe den, særlig interiøret er jo designmessig perfeksjonisme. Noe av det beste med hele bilen spør du meg, så tidløst, elegant og funksjonelt. Nye E-klassen er lekker, ikke like "strandet hval" som S-klasse og ser ikke like noldus ut som C-klasse. Interiøret er også pent, nettopp fordi det følger i F10 sine spor. Kunne spart meg for de to teite skjermene, koster skjorta og kommer til å gå i stykker. 

Jeg har troa på G30, bortsett ifra interiøret som tydligvis skal bli mer futuristisk på lik linje med G11 7-serie. Det er lekkert men det er ett eller annet jeg ikke liker, ser ut som en forfinet og forstørret 3-serie interiør. Men igjen, laser lys, Gesture controll, smart key, karbonstruktur og en heidundranes M5 variant med over 600 hester. Tror G30 blir allright, får vente å se. Liker jeg den ikke så blir det F10 igjen, beste bilen jeg har vært borti til nå :) 

Enig med deg angående F10 :D Kan med hånda på hjerte si at BMW F10 er den vakreste bilen i sin klasse, og det kommer den til fortsatt være også. E-klassen klarer jeg ikke å like utvendig, hjelper litt på det dersom man smeller på med AMG-pakken og en sprek farge. E-klassen kan også leveres med analog speedometer dersom det er ønskelig. 

Det jeg ikke liker med nye 5-serien er det som ser ut som kommer til å bli interiøret. Rettere sagt overgangen fra midtkonsoll til dashbordet. Håper de finner en bra løsning på det. 

F10 har for meg også vært den beste bilen jeg har vært borti når det kommer til kjøreglede og design innvendig og utvendig. For meg så har ankepunktet vært diverse knirk fra interiøret dessverre. Her er jeg uheldigvis ikke alene heller.  Der var min A6 sedan fra 2005 mye bedre (helt stille). Men når alt kommer til alt så er F10 den beste bilen jeg noen gang har hatt. :D Jeg kommer nok også til å vurdere F10 neste gang, da en facelift og med R6 motor. F01 står også på listen :D 

- Noen som vet hva 530e kommer sånn ca. til å ligge på i pris? 

- Mercedes E220d kommer nå med 194 hk og 400NM, hva tror dere BMW kommer til å gjøre med sin 520d ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt mer på spionbildene av kommende G30, og ser at bilen vil få to skulderlinjer, en som går fra baklyktene til bakdøren, mens en ny linje går over denne på fremdøren og skjermen. 

Vet ikke om jeg liker det... Det er i alle fall uvant.

BMW%205%20series%20M%20sport%206.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bekreftet at det blir en dobbel linje som skal "smelte" inn i hverandre og hvor den fremste (øverste) vil ende i designlinjen rundt Hofmeister-knekken som F0x/G1x har. Det kan bli spennende å se hvor vellykket det blir, men det er åpenbart at det er en videreført designelement fra dagens F3x - dog på en langt mer vulgær måte.

BMW_320d_Luxury_Line_(F30)_–_Frontansi
0807_05z-2009_BMW_750i-hofmeister_kink.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mrqlan skrev:

Huff, jeg kommer ikke over hvor ufattelig "japse" de eksos-stussene ser ut #-o

Forsåvidt enig der, men på BMW så er de iallfall ekte og ikke hul i støtfangeren med krom rundt slik som på f eks Mercedes ;) Tror det er mange som venter på G30 nå, snakket senest i dag med en kar som ventet spent på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...