Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ser ut som det er lenge til neste BMWi modell kommer, det har vært snakk om 2020, og nå er det 2021.

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1261257

Salget av BMWer går så det griner her i Norge, her i mitt distriskt er de nr.2 etter VW, mens i USA er dt ned 9,4% i år, og ser vi bort fra X3 til X6 salget som er er opp, er det en nedgang på 15,4%. Så dette året ligger an til at BMW ikke blir mest solgte luksusbilmerke, men at Mercedes går forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hansh skrev:

http://www.tv2.no/broom/8295103/

Dette er jo absolutt en fjær i hatten til BMW!

 

Vet ikke helt om jeg kjøper forklaringen om at Bmw har bedre avgassrensing fordi motoren er plassert på langs istedefor på tvers da :P Tror journalisten har brukt litt kreativitet for å finne på forklaringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha med sofistikerte eksossystemer? Er veldig mye ekstra enheter som har dukket opp på nyere bmw diesel, selvom mange her inne gjerne fjerner flere av disse, slik som DPF *host-host* :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting kan jeg ihvertfall si, jeg har en arbeidskollega med en v70 med 2 liter diesel fra 2008. Hans bil har dpf slik som min egen. Mitt eksosrør er blankt innvendig, helt blank. Hans rør har et kraftig sotbelegg og rumpa på bilen hans blir litt svart i området rundt eksos tuppen. Hans bil går igjennom eu og verkstedet sier at alt er i orden og han merker ikke at noe er feil. 

Det er en forskjell en plass, mens begge biler er ok. Meget rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært variabelt når det skjer. På vinteren er det rimelig tett mellom hver, mens på sommeren er det rimelig sjeldent. Merker at regen er aktiv da den begynner å girer med høyere turtall og den brummer bittelitt mer i eksos. Lukta er ekstrem da, men da må man gå ut av bilen lukte det. 

Endret av Otis
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt da. Syns det er greit å vite når regenereringen skjer. Da har jeg også mulighet til å kjøre den ferdig hvis jeg vil, og ikke stoppe bilen midt i.

Den dype lyden er bare en ekstra bonus ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg tror den bilen blir skikkelig lekker, for min del kommer det an på interiøret. På sett og vis så er jeg glad BMW ikke revulosjonerer designet på G30, designet på F10 tåler fortsatt tidens tann veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...