GtiGtr Skrevet Desember 30, 2024 Share Skrevet Desember 30, 2024 57 minutter siden, Eystein Ose skrev: Takker for responsen alle sammen! Updaten kommer over nyttår når jeg har fått ræva i kontorstolen igjen😄 Eystein Ose, fupsaker og Olaandref reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Desember 30, 2024 Share Skrevet Desember 30, 2024 Hva er dette for noe "hard to get" greier, enklere å få napp på tinder en å få oppdatering på bilen. Peis på nå! Du sender så mye ræl på snapp så dette har du tid til Markus E30, Eystein Ose og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Desember 30, 2024 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2024 36 minutter siden, Snagg30 skrev: Hva er dette for noe "hard to get" greier, enklere å få napp på tinder en å få oppdatering på bilen. Peis på nå! Du sender så mye ræl på snapp så dette har du tid til Må lære deg å spille spillet. Se hvor mye oppmersomhet jeg fikk! papertiger og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Desember 30, 2024 Share Skrevet Desember 30, 2024 Var ikke klar over du hentet inspirasjon fra bloggerne. Saltkjelen, Markus E30, Eystein Ose og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Desember 30, 2024 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2024 Du vet, vi som ikke har råa til sportsboble må søke oppmerksomhet på andre måter😂🫶🏻🤪 fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Torsdag kl. 09:56 Forfatter Share Skrevet Torsdag kl. 09:56 Godt nyttår! Nå har jeg gått gjennom bilda fra siste halvåret, og har dessverre ikke dokumentert alt slik som jeg trodde. Men noen bilder blir det nok uansett Vi starter der vi sluttet, E36 ferdig godkjent med spacere og coilovers. Justert ned til riktig høyde og på igjen med RC hjula. Nytt kjøretøy ble handlet inn Så ble F11'en pakket full og det var tid for sommerferie En nydelig bil å drage campingvogn med. Nå har vi en liten vogn, men merker knapt at den er der. Sigøynercampen slått opp på Gustavsvik Hjemme igjen fra ferie. Det ble 11 dager på tur og 232mil tilbakelagt. Når vi kom hjem lå det noe kjekt på postkontert, men først noen "Før" bilder. Pakken ble åpnet opp. ACS fjærer og nye bumpstops ACS vs Original Ferdig montert fjærer foran og senkestag bak. Perfekt! Et Før/Etter bilde fra siden Så var det en tur på biltilsynet for å få det i vognkort Men dette gikk dårlig. Fikk ikke godkjent siden jeg brukte stag bak.. Det var tydeligvis spesifisert i TUV papirene at F11 LCI xDrive skal senkes bak med programering. Så senkestag ble byttet til orginale, ny time på BT ble bestilt og time hos verksted for programering ble bestilt. I mellomtiden var det tid for litt TLC. Først ut en vask for E91 som feiring av 7 år i mitt eie. Så ble det en ny runde for E36 inn på løftebukken. Har merka at ved oppstart på kald motor har det tatt 3-4 sek før oljetrykkslampen slokner. Etter å ha sett M539 ta en oppstrekk på "Project Valencia" fant jeg ut grunnen. Og denne saken ble handlet inn Bare å komme i gang Tapping av motorolje Litt demontering for å komme til oljefilterhuset Og ut på bordet kom det I oljefilterhuset sitter det en ventil som skal hindre oljen i å renne tilbake i bunnpanna når bilen stopper. Denne var helt klart ikke tett hos meg. Ny vs gammel Snappa opp et triks med å bruke tauekrok for å få ut den gamle Suksess! Alt ble montert sammen igjen, og nå slukker oljelampen etter 1 sek slik som den skal. Så kom timen for f11 hos verkstedet. Justert ned bak med diagnose. Og ble godkjent med høyden 365mm foran og 370mm bak (senter hjul til hjulbue) 11. September meldte arvingen sin ankomst Men fødsel betyr også fødselspermisjon. Og jeg hadde tatt på meg en siste bytte-jobb før e30en kunne komme på bukken igjen. Komplett bremseskift Og endelig tid for E30 igjen Fruen ville frigjøre litt plass i kjelleren, så da ble det litt fokus på interiør. Startet enkelt med ratt og girkule. En artig funfact er at girkulen fikk jeg i julegave med fruen i 2015, første julen vi var i lag. Ble først montert 5 dager etter vi fikk vårt første barn. Handla inn litt skinnprodukter fra Fenice og satte i gang med resten. Først ut var bakseterygg Deretter sitteputen bak Ferdig montert Så ble det passasjerstol Og ingen bilder av førerstol. Men her ferdig montert Det nærmet seg vinterlagring for E36, så jeg og en kompis dro ut å knipset litt bilder Så var det på med lagringshjul Så inn på vinterlagring Som kanskje noen har sett på bildene har jeg bygd en carport, denne ble ferdigstilt Fikk i oppdrag med han jeg er onkel til å kjøre båten hans på vinterlagring Så tilbake igjen til E30 Jeg manglet et par servoslanger, så laget nye Men under stramming av siste banjoen reiv gjengene i tannstangen seg. Kjøpte inn en "brand new second hand" fra høggeriet. Endte på en Yellow Tag fra E46. Bestilte nye mansjetter og indre+ytre styrestag. Så desse ble montert senere. På tanken var det ca 40 liter 95 blyfri fra 2015. Hadde nok gått fint å starte opp med siden dette var før de rotet inn etanol. Men tok ikke sjangsen. Lasket meg inn på bensinpumpen Pumpet ut all 95bf og fylte på 30 liter med fersk 98bf. Flushet gjennom litt 98 bf før jeg byttet bensinfilter og slanger Ble også nye slanger fra rør til fulerail og btr i motorrom. Rydda litt opp i ledningsnettet, og lodda meg på styrestrøm til Airlift og kjøleviften. "M3" deksel på plass Fylte på og lufta bremsesystemet Så monterte jeg oljekjøler. Den orginale var rimelig sliten, så gikk for en uorginal en med AN slanger. Fylte på motorolje Og første oppstart nærmet seg! Leita fram luftmengdemåleren Såg litt sliten ut. Så laga meg noen plater for å tette igjen og sendte den til vannpolering Tok et oljeskift på girkassen På med fersk ATF Og så var det klart for oppstart. Jeg kobla fra coil og bensinpumpe og kjinna en stund først, for å bygge opp oljetrykk. Koblet til igjen dette å da ble det fyring tvert. 3DE7922E-4A29-4A12-BBA5-61B5D0C83E51.mp4 Uten eksos og kjølesystem lot jeg den ikke gå noe lenge. Men de få sekundene fylte opp motivasjonsbanken til topps. Godkjennings-eksosen fikk seg litt varmelakk før montering Og endelig dukka styrestaga opp. Så dukket det opp en pakke med litt tjafs innvendig. Siden jeg har fjernet sigarettenderen til fordel for Airlift kontrollen, passet det perfekt med en dobbel USB-C her. Monterte og koppholder som erstattet lufteventilen Så var det kjølesystem next. Ville ha radiator med integrert ekspansjonstank. Men denne hadde et par uttak til overs. Har en kompis som er meget dyktig med tig apparatet, så han tok seg en tur Og tett ble det Monterte temp sensor til elviften Og 15" blåsende SPAL vifte ble montert En liten shinings av kjøleslanger og slangeklemmer Før alt ble montert. Her ser dere og LMM etter vannpolering, sammen med dryflow filter fra hurricane med tilhørende sokk. Oppstart og lufting av kjølesystem Før det ble en tur ut av garasjen. For første gang for egen maskin. Svært! 0BEFC7BA-D798-479B-8237-09DD71CB78EE.mp4 Jeg har bestemt meg at sommeren i år skal gå til å få godkjent bilen med M20B25, sportseksos, 16" hjul og senkefjærer. Så blir den kjørt inn i garasjen igjen og plukket ned å klargjort for hellakkering. Litt fram og tilbake, men det er det som passer både min og lakkerer sin kalender best. Har derfor montert komplett dørene igjen med dørlåser, dørpakninger, dørhandtak, dørstoppere osv. Men tok ingen bilder av dette. Så her er godkjenningstuket(utenom hjul) og looken for 2025 sesongen Så dette er stortsett det som har skjedd siste halvåret her. Mye arbeid men ikke alt som vises, men kjekt er det uansett. Oppdateringen blir litt hulter til bulter, men enkleste for meg var å følge tidslinjen. Ron Jeremy, hemperen, CHNilsen og 16 andre reagerte på dette 19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Torsdag kl. 10:48 Share Skrevet Torsdag kl. 10:48 Flott oppdatering her Eystein 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Torsdag kl. 11:23 Share Skrevet Torsdag kl. 11:23 Oppdatering det står respekt av Eystein og gratulerer med ny verdensborger 😊. Du har en flott bilpark og ikke minst e30en blir ti av ti . Gøy å se herifra igjen .😊 Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Torsdag kl. 12:44 Forfatter Share Skrevet Torsdag kl. 12:44 1 time siden, Olaandref skrev: Flott oppdatering her Eystein 🙂 1 time siden, sveigis skrev: Oppdatering det står respekt av Eystein og gratulerer med ny verdensborger 😊. Du har en flott bilpark og ikke minst e30en blir ti av ti . Gøy å se herifra igjen .😊 Tusen takk begge to! Jeg er meget fornøyd med både barn og bilpark Eneste jeg kunna tenkt meg å endre på er å bytte ut E91 med en elbil. Merker jeg savner I3'en nå når det blir så mye småkjøring på F11. gnilb og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Torsdag kl. 21:02 Share Skrevet Torsdag kl. 21:02 Fantastisk arbeid på flotte biler, Eystein! Det er noe ekstremt tilfredsstillende med å se skikkelig TLC av gamle biler som her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Torsdag kl. 22:07 Share Skrevet Torsdag kl. 22:07 Ah, dette var en fin oppdatering! Gratulerer som foreldre, det setter virkelig ting litt i perspektiv. Samtidig ser det ut som du har fått gjort en hel del i bilparken din, likte å se motorrommet på de to gamle. E36 er en bil jeg har vokst opp med med kompiser som hadde flere varianter av coupé, så den Hellroten din er jeg meget svak for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Fredag kl. 09:40 Forfatter Share Skrevet Fredag kl. 09:40 12 timer siden, Saltkjelen skrev: Fantastisk arbeid på flotte biler, Eystein! Det er noe ekstremt tilfredsstillende med å se skikkelig TLC av gamle biler som her. Tusen takk Lasse! 11 timer siden, papertiger skrev: Ah, dette var en fin oppdatering! Gratulerer som foreldre, det setter virkelig ting litt i perspektiv. Samtidig ser det ut som du har fått gjort en hel del i bilparken din, likte å se motorrommet på de to gamle. E36 er en bil jeg har vokst opp med med kompiser som hadde flere varianter av coupé, så den Hellroten din er jeg meget svak for. Takker! Helt supert å bli pappa, trives godt i rollen å det blir kjekkere for hver dag som går E36en var egentlig kjøpt inn som en ventepølse mens jeg gjor ferdig E30, men ser nå at å selle den klarer jeg nok ikke. Er utrolig fornøyd med den og har mange planer. Fikk faktisk tilbud om å stille den ut på OMS i fjor, men måtte takke nei. Men får jeg samme tilbudet i år blir det nok å ta turen å stille den ut, selv om den ikke er "show finish" I går mailet jeg litt med saksbehandleren min på Vegvesenet. Jeg tenkte det kunne være greit å gi et livstegn siden vi ikke har pratet i lag siden jeg fikk godkjent søknaden for 10(!!!) år siden. Jeg sendte over all dokumentasjon jeg hadde på motor, senk, felg og eksos. Fikk beskjed om at alt så bra ut, og det var bare å ta en firehjulskontroll å bestille sluttkontroll når alt var klart Markus E30, papertiger, E.C. og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Lørdag kl. 23:49 Share Skrevet Lørdag kl. 23:49 Enkelte e heldigare med saksbehandlarane sine enn andre. Eg lure på om min saksbehandlar har ghosta meg heilt. Heilt dønn umogleg å få tak i han 😅 Markus E30 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iv3rs3n Skrevet 3 timer siden Share Skrevet 3 timer siden Flott oppsummering Eystein! Og grattis som foreldre ! Det blir logistikk og balansering mellom hobby og familie framover ! 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå