Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke noen bilder ,men kom hjem nå fra helgens tur .

Mye lokalt bare ,men stadig like gøy .😊

Traff på en kar på en bensinstasjon i Tvedestrand som rattet en 124 Merce 300 e fra 1986 ,altså lik modell som min .

Den var gått 600000 og var jaggu like pen som ny ,morro å se ikke minst trivelig kar .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker 124-karosseriet veldig godt. Veldig pene mercer 😃 600k er et solid antall km. Da må den ha blitt tatt godt vare på ja 😃👍 Eller kanskje restaurert ? Husker jeg hadde en 1985 modell 230E stasjonsvogn. Den var så himla ihjelrustet, men den lyden når du lukket dørene kommer jeg aldri til å glemme. Ikke mye blekklyd der gitt 😉 Og motor og gir gikk silkemykt. Synd de var så elendige mtp rust.

Uansett, ser frem til et par kopper kaffi og en skravl i morra tidlig 👍😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man fått fisket frem litt deler til e34 og lagt fremst i køen i bod og starter med dette:

IMG_0100.thumb.jpeg.4ff0288eea6353ecfa1c3f453ba450e5.jpeg

Dette er altså et lykteglass som jeg må bytte på nærlyset .

Jeg var uheldig og skulle leke med nabohund og skulle kaste en pinne ..

Vel den glapp ut av hånda mi og pinne havnet rett i lykten og sprakk 😩😩😅.

Men ikke noe hokus pokus og bytte ,så glass er nå funnet frem og rengjort .

Ellers ligger der nye og gode deler som skal på den nå :

IMG_0101.thumb.jpeg.4de1df52d894226797d9d67c8523658d.jpeg

Så sjekket jeg eu på e28 og den må inn før 20 august !

Fred og bevare tenkte jeg da ,men vet dere hva ?

Jeg har jo byttet alt på den som er av slitedeler og kan ikke skjønne hva som kan være alvorlig galt ved en kontroll ,likevel så skal dette av :

IMG_0102.thumb.jpeg.ec5b148e138272ed232ab4cb962af8ba.jpeg

Altså hele anlegg nå til neste uke for en quickfix sånn at de ikke kan plukke noe særlig på det .

Tusenkunstner kompisen min skal hjelpe til så da ender det nok godt .

Men rart det med pkk ,er somregel alltid noe å plukke på .

Har jo byttet det meste foran av deler i forstilling ,samt bak noe de lett vil se .

Ellers fikk jeg tømt bil innvendig igjen etter forrige tur samt det som lå igjen fra x5 og er nå bra igjen :

IMG_0103.thumb.jpeg.049c3ea345e53cb67ba2bfc8b2099e11.jpeg

Ikke minst fikk et trivelig besøk igår morges ,nemlig @Bimmerlorris.

Uhyre morro å få besøk av deg og timene gikk fort 😊

Er jo det som er så morro her ,at de man snakker med på forumet også er utrolig snille og fine mennesker i virkeligheten .

Nå er det litt hussysler ,så tar meg og Horst ut på tur igjen senere .

800 kr i 98 fikk den istad og destinasjon er …Vet ikke KUN kjøre 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Tirsdags upd

Ja det var veldig fint å endelig få møtt deg og takk for hyggelige ord 😃 Slenger den rett tilbake til deg 👍

Ja tiden gikk så altfor fort, men hadde mye kjøring foran meg 😅

Tipper pkk kommer til gå veldig fint for begge bila dine 👍

Lykke til med fiks og forebygging Jan 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sveigis skrev:

Da har man fått fisket frem litt deler til e34 og lagt fremst i køen i bod og starter med dette:

IMG_0100.thumb.jpeg.4ff0288eea6353ecfa1c3f453ba450e5.jpeg

Dette er altså et lykteglass som jeg må bytte på nærlyset .

Jeg var uheldig og skulle leke med nabohund og skulle kaste en pinne ..

Vel den glapp ut av hånda mi og pinne havnet rett i lykten og sprakk 😩😩😅.

Men ikke noe hokus pokus og bytte ,så glass er nå funnet frem og rengjort .

Ellers ligger der nye og gode deler som skal på den nå :

IMG_0101.thumb.jpeg.4de1df52d894226797d9d67c8523658d.jpeg

Så sjekket jeg eu på e28 og den må inn før 20 august !

Fred og bevare tenkte jeg da ,men vet dere hva ?

Jeg har jo byttet alt på den som er av slitedeler og kan ikke skjønne hva som kan være alvorlig galt ved en kontroll ,likevel så skal dette av :

IMG_0102.thumb.jpeg.ec5b148e138272ed232ab4cb962af8ba.jpeg

Altså hele anlegg nå til neste uke for en quickfix sånn at de ikke kan plukke noe særlig på det .

Tusenkunstner kompisen min skal hjelpe til så da ender det nok godt .

Men rart det med pkk ,er somregel alltid noe å plukke på .

Har jo byttet det meste foran av deler i forstilling ,samt bak noe de lett vil se .

Ellers fikk jeg tømt bil innvendig igjen etter forrige tur samt det som lå igjen fra x5 og er nå bra igjen :

IMG_0103.thumb.jpeg.049c3ea345e53cb67ba2bfc8b2099e11.jpeg

Ikke minst fikk et trivelig besøk igår morges ,nemlig @Bimmerlorris.

Uhyre morro å få besøk av deg og timene gikk fort 😊

Er jo det som er så morro her ,at de man snakker med på forumet også er utrolig snille og fine mennesker i virkeligheten .

Nå er det litt hussysler ,så tar meg og Horst ut på tur igjen senere .

800 kr i 98 fikk den istad og destinasjon er …Vet ikke KUN kjøre 😊😊

Trenger du anbefaling til et verksted som er "gode" på EU kontroll Jan? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du lar et lykteglass gå til spille fordi du lekte med en hund, det sier så sykt mye om deg Jan, på en svært positiv måte 😂 

Når jeg kom hjem fra Tysklandturen, så ble jeg møtt av mamma og bikkja. Parkerer bilen i gjestegarasjen i sameiet de bor i. Han var så gira for å hilse på meg og bror og la labbene sine på dørterskelen på M3en. Selv om jeg var like glad for å se han, klarte jeg ikke å la være å bjeffe på muttern om å stramme båndet hardere enn hu gjorde 🤣😬 Stakkars hund veit jo ikke bedre, men det bør jo mamma vite! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Olaandref skrev:

Trenger du anbefaling til et verksted som er "gode" på EU kontroll Jan? ;)

Ikke foreløpig ,men sier ifra 😅

8 timer siden, Dusy skrev:

At du lar et lykteglass gå til spille fordi du lekte med en hund, det sier så sykt mye om deg Jan, på en svært positiv måte 😂 

Når jeg kom hjem fra Tysklandturen, så ble jeg møtt av mamma og bikkja. Parkerer bilen i gjestegarasjen i sameiet de bor i. Han var så gira for å hilse på meg og bror og la labbene sine på dørterskelen på M3en. Selv om jeg var like glad for å se han, klarte jeg ikke å la være å bjeffe på muttern om å stramme båndet hardere enn hu gjorde 🤣😬 Stakkars hund veit jo ikke bedre, men det bør jo mamma vite! 😂

Ja du vet jeg kunne ikke gråte heller selv om det var kjipt 😊😊

Du vet når man skal leke med en Staff hund ,da må man være kjapp for de hugger av deg fingre og armer i leken om du ikke følger med 😩.

Ja er fort gjort Dusy med glade hunder som skal hilse ,de har ikke samme OcDen på biler som vi har 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel likegjerne ta en rykende fersk oppdatering her og .

Dagens status :

IMG_0115.thumb.jpeg.ca4143fdc9b167a382c93331e8249e36.jpeg

Det hele startet igår på ettermiddagen .

Var til nabobyen og skulle se på en e61 (Som var fiasko ) og havnet i kjent stil her i Kr sand mellom 14 og 16 nemlig køøøø:

IMG_0106.thumb.jpeg.8e253f79b75ac1e428fe1f06d4921781.jpeg

Visste at dette tok tid og er jo alltid nervøs for temp issues på disse gamle Bmwene men den stod nailet på midten og smilte bare .

Livet er herlig med du Horst helt til der kom en Tesla bak meg og blinket ,tittet og han pekte ned under bil ..Jaha kan no ikke stoppe midt inne i tunnelen ,men han kom opp på siden og jeg kjørte ned vinduet .

Jeg tror bilen lekker bensin for ser der spruter ut noe greier under den.

Jeg takket for opplysning ,men Somsagt her kunne jeg ikke stoppe .

Lang historie kort fikk nå sjekket opp dette og joda her stod spruten ut .

Igjen ny slange fra Tess i 2019 som ble lagt fra tank og ned til bensinrør under bil .

Nå var gode råd IKKE dyre da jeg alltid har en slangestubb med meg ,jekk og verktøy .

Stoppet på en busslomme opp mot Vennesla og jekket opp bil sånn at jeg kom til .

Jeg visste jo at sure bussjåfører hater at holdeplasser er opptatt med biler ,så her satt jeg opp varseltrekant og nødlysene på .

Dette gikk smertefritt og fikk laget en nødløsning så jeg kom hjem 😊😊

Og her er vi nå idag :

IMG_0113.thumb.jpeg.0b569c15eb4162facd05de32d47ba548.jpeg

Her måtte jeg senke tank for å få løs slange og jækla trangt ,synderen :

IMG_0114.thumb.jpeg.523f225ba15eb1346eaf19ff04c7090b.jpeg

Der var den ute :

IMG_0117.thumb.jpeg.376969529171217d987f780a453eaade.jpeg

Nå må jeg bare få fatt på en ny ,men har jo ikke bil her nå så lurer på om jeg skal ta el sykkelen til Grimstad om ikke noen her i nabolaget skal avgårde ,men orden blir det .😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Kr sand tur med litt utfordringer .Upd

Har den ligget i gnisset intill noe? På E23 så har de tredd en slags skumgummi slange utenpå bensinslangene som går over tanken for at de skal være litt mer beskyttet. tror at E28 har noe av det samme. Nr. 23 her.

2307.jpg?Category=1&Name=2307&Width=500&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rune-K skrev:

Har den ligget i gnisset intill noe? På E23 så har de tredd en slags skumgummi slange utenpå bensinslangene som går over tanken for at de skal være litt mer beskyttet. tror at E28 har noe av det samme. Nr. 23 her.

2307.jpg?Category=1&Name=2307&Width=500&

Nei den har ikke det ,den har lagt totalt i fri luft om jeg kan kalle det noe sånt Rune .

Er nok bare det at slangens kvalitet er ikke noe bra og har kun fylt 98 på denne bestandig .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, jeg har brukt slanger fra Tess i mange år på syvern og aldri hatt noe problem med de. Har fyllt 95 i sikkert 15 år uten problemer. Dette er jo også en sugeslange så burde ikke bli noen belastning på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rune-K skrev:

Merkelig, jeg har brukt slanger fra Tess i mange år på syvern og aldri hatt noe problem med de. Har fyllt 95 i sikkert 15 år uten problemer. Dette er jo også en sugeslange så burde ikke bli noen belastning på den.

Fatter ikke noe jeg heller ,men heldigvis en sak som er lett og fikse sånn sett .😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg noen oppdrag av fruen i huset idag .

Plenklipp og en generell shine av grusen ved inngangspartiet ,dette ble selvsagt gjort 😊😊.

Men når jeg først var igang ,så ville jeg avgårde og få kjøpt inn litt lysrør og ting til huset .

Så ble først Biltema for olje til Opel etterfulgt av Europris for div lys og billig potetgull.

Dagens fremkomstmiddel :

IMG_0134.thumb.jpeg.55e179b8cf23d1b9802d1ecb2e91d33d.jpeg

Koser seg i solen ;

IMG_0135.thumb.jpeg.4d495efb1d5f6fc4755b1d2922869841.jpeg

Da dette var gjort ,måtte man opp på Bmw en tur for prat .

Der fikk jeg oppleve den nye M2en :

IMG_0137.thumb.jpeg.6286e853de2e1d38d9571f5d7e6ce11b.jpeg

Selger kastet bort nøkkel og sa sett inn ,start og trykk på alt som er .

Pokker altså ,disse har jo fått krittik for utseendet ,men jeg likte den godt jeg .

Vil nok tro denne luringen her går grusomt bra og ,ikke minst disse får man med manuell .

Men er endel faktorer som ikke hadde trengt å være der som dette :

IMG_0138.thumb.jpeg.2ce21e4fa8bba3afd2349aa45e56e68f.jpeg

For meg så blir det litt sånn Wish faktor ,men her må man bare følge med i tiden og ikke klage 😊

Ellers er det tomt i tunet nå :

IMG_0126.thumb.jpeg.070b340b90ce6b2afb1c468df66d11c8.jpeg

Kun rester fra oljeskift og skruing som dere ser på flekkene i grusen 😅.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Fredags upd.

Idag har det vært fokus på Combo .

Kjapt overblikk på tingene ,peilet olje og sjekket vann og alt ser bra ut .

Nå nærmer det seg siste rustfiks etterfulgt av tektyl , så er den klar for høst og vinter .😊

Blir selvsagt en voksrunde og .

Men bilder av dagens innsats :

5C132836-D631-49A2-AF95-4081F4D6741D.thumb.jpeg.afe2acfab4f12a41c6bd791c0df02d62.jpeg

Ren og klar for nye utfordringer :

E1214A8C-E5C2-4FF6-BC80-4389E436BED3.thumb.jpeg.ed4498a4c77e9a7f750378d7847a9e26.jpeg

Igjen så kjekt med en sånn bil der du bare kan kjøre uten å tenke på tingene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...