Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .E34 skruing .Upd&Pics .


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

På 1.6.2024 den 12.33, Shattered skrev:

Gøy å følge med Jan! :D Moro med besøk av gamle "ekser" - eller "barn" kanskje er mer riktig ord 😂 

 

Gøy å høre 😊

Alltid morro det og treffe noe du har eid og fremdeles lever ,ikke minst blir passet på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere nevnt ,så er søndag en dritt dag for min del og da er det viktig å finne på noe gøy .😊

Hvorfor ikke reise på et lite treff ?

Er treff her i nærheten hver søndag og idag ville jeg det .

Ikke nok med det ,men nå fortjente jaggu e34en å få kommet seg på treff .Alltid er det jo e28 men idag ble det altså den grønne .

Jeg liker helt ærlig ikke å stille ut en bil med litt rustspots på dørene osv ,men trøsten er jo at de aller fleste biler har jo noe de og om man pirker 😊.

Og bilen ble godt mottatt den ,hyggelige mennesker og mye tøft .

Ferrari er aldri feil :

IMG_2526.thumb.jpeg.f2bcaabab0e16518805ad4501bb184c2.jpeg

90 talls rekken :

IMG_2527.thumb.jpeg.7594e7b1e70685e474c967cbc397cf59.jpeg

Mercedesen er en 300ce som en kamerat av meg har kjøpt .

Gått 329000 men steike den var pen altså :

IMG_2528.thumb.jpeg.897802d20c3c61e74b5b1d7859b196ea.jpeg

Hel for alder og km stand :

IMG_2532.thumb.jpeg.801cea7a3dad6974974ffabd581d9982.jpeg

Og første treff på tjaaa lenge :

IMG_2529.thumb.jpeg.38613cefb453aeb535bdbb5147030201.jpeg

Så litt random :

IMG_2533.thumb.jpeg.ddf3d52e974bf72cb24ca84bd2a97b6f.jpeg

IMG_2534.thumb.jpeg.71d5839d9c6b717e91a17fdb55d19203.jpeg

Liten Mazda :

IMG_2536.thumb.jpeg.ff0dfdb41e931d5795c506e8a495f295.jpeg

IMG_2537.thumb.jpeg.fd48ae2860a7ca08124db84370d95e44.jpeg

To flotte Mercer :

IMG_2538.thumb.jpeg.3dc7c43e07e77beb783df2f416f1e636.jpeg

Og tilslutt en fin Commo 3.0 i som eies av kompisen min :

IMG_2539.thumb.jpeg.7699349b4428fdc3763eeac134db3f03.jpeg

Må prøve å få med meg mer treff fremover da det er veldig gøy og sosialt .😊

Så er det kjekt og få litt tips og triks om tingene av disse som er her .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .E34 på sitt første treff på lenge .Upd

Ooh, hvis det er den 300CEen eg trur det er, så er den temmeleg patentlig fulgt opp ja! Tåler bra med km dei der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2024 den 21.20, KMT skrev:

Ooh, hvis det er den 300CEen eg trur det er, så er den temmeleg patentlig fulgt opp ja! Tåler bra med km dei der.

Ja denne skal være bra og er tidligere eid av en entusiast .

Han som har den nå og kan man kalle entusiast 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være 100% sikker på at rett slange var ødelagt ,tok jeg bilen en tur til Grimstad på ettermiddagen .

Da visste jeg det var kø og bil ville garantere få opp varme og trykk.

Når jeg parkerte hjemme ,så stod strålen ut her :

IMG_2570.thumb.jpeg.0b4f082b37119c3bb61a60e43d7f1903.jpeg

Her ser man frostvæske :

IMG_2571.thumb.jpeg.88835dbae3b4dbd803c833776498085b.jpeg

Som sagt har en slange som skal hentes og monteres .😊

Er aldri lenge det er strøkent baki bagasjerom på denne bilen :

IMG_2574.thumb.jpeg.6e681895f75b3b894a185df92200d1a1.jpeg

Er alltid noe og gidder aldri å rydde før jeg er 100% ferdig med jobbene .

Siste skruing var jo e61 og den ble jeg jo ferdig med .

Så da var da bare å få vasket verktøy og sortert ut .

Man ble ferdig og da ble det orden :

IMG_2575.thumb.jpeg.87646549838396390c850b53eb4a325c.jpeg

E28:

Monterte jo dab splitter på original antenne :

IMG_2578.thumb.jpeg.288a969259495ec361434408839b969d.jpeg

Men her har jeg en jobb og gjøre !

Etter denne har blitt tatt i bruk for fullt ,så lever den sitt eget liv .

Dvs den går ikke helt ned når tenning er av og plutselig så popper den opp igjen men vet hva synderen er ..

Og det hele er min feil 🥰.

Etter et raskt søk på weben ,så ser jeg at disse antennepiskene ikke skal smøres med tykt middel da de klistrer seg ,og hva har jeg gjort ?Jo sauset den inn med nettopp dette .

Så skal frem med Findlandiaen fra barskapet og vaske den helt ren .

Samtidig så skal jeg ta av dekslet til mekanismen og smøre drev osv der for det kunne man gjøre .😊

Innvendig i e34 er det såpass rent og ryddig at man bare kan ta en klut og tørke lett over og det er veldig greit å ha det sånn.

Tilslutt et bilde av bruksveteranene:

IMG_2579.thumb.jpeg.cbbbeb631116ab9adf1ac7ed57101df8.jpeg

Fikk forøvrig besøk av to herremenn som jobbet her nede .

Disse var fra Østlandet og hadde kjørt forbi huset mitt noen ganger og ville se på bilene ,noe som var kjempekoslig 😊.

Dette var eldre entusiastiske bilfolk som var veldig trivelige .

De kom i en nyere I4 så Bmw entusiaster var de og .

Morro med folk som viser interesse og entusiasme .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Morgen upd.

Er så kjekt å se disse bilene blir brukt og ikke stuet bort til lagring. I en verden av digitale, følelsesløse biler må jo dette være den totale motpol, noe som virkelig gir glede i hverdagen. Biler du faktisk kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Er så kjekt å se disse bilene blir brukt og ikke stuet bort til lagring. I en verden av digitale, følelsesløse biler må jo dette være den totale motpol, noe som virkelig gir glede i hverdagen. Biler du faktisk kjører.

Ja det er jeg enig og det har hele tiden vært min kjepphest Bjørn 😊

Min store drøm i alle år ,var nettopp det å ha en e28 og e34 som jeg kunne bruke ,men veien har jo vært lang og mange utfordringer .

Uansett drømmen ble oppfylt og pr dd veldig glad .

Ikke minst de brukes av hele familen både kone,døtre og venner .

Hehe ja er noe i det du nevner her .

For en ting er sikkert i disse kjører du selv uten noe form for midler ,bortsett fra ABS (som er livsfarlig hvertfall på e28en 😊).

Likevel så har jeg baller nok til å si at jeg savner en helt ny bil iblant og som der skjeldent er noe med .

Men summen av alt så har jeg det bra med de og gleder meg til hver eneste tur .

Eller si det på en annen måte ,du har rett bil når du går ut og starter bil kun for å høre svevet og ikke noe annet ,noe jeg gjorde nå på e28en 😊

Sette seg inn i en bil som lukter gammal luksus ,du vrir tenning på og der står check,det klassiske oransje lyset innvendig i instrument lyser og når den våkner til liv ,ja da smiler jeg hver gang 😊🙏.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ny bil blir man bare gående å vente på første stripa, første bulken, første ripen i skinnsetene +++ Spesielt med små barn i og rundt bilen, nå er ikke du så plaget med det, men det er bekymringer med nytt og. 🙂 

Nybil lukten er fin den, men jaggu er lukten av en god gammel bensinbil god og, spesielt når du er så heldig å havne bak en i lyskryss eller lignende. 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Olaandref skrev:

Med ny bil blir man bare gående å vente på første stripa, første bulken, første ripen i skinnsetene +++ Spesielt med små barn i og rundt bilen, nå er ikke du så plaget med det, men det er bekymringer med nytt og. 🙂 

Nybil lukten er fin den, men jaggu er lukten av en god gammel bensinbil god og, spesielt når du er så heldig å havne bak en i lyskryss eller lignende. 🤩

Ja det er veldig sant det og kjenner meg igjen i alt du nevner .😊

Å sette seg inn i en helt ny/ nyere bil er fryktelig stas absolutt ,men ja det kan ikke erstatte opphavet for meg nemlig klassisk bensinbil .

Og lukten av bensinbil er jo enestående .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sveigis skrev:

Ja det er veldig sant det og kjenner meg igjen i alt du nevner .😊

Å sette seg inn i en helt ny/ nyere bil er fryktelig stas absolutt ,men ja det kan ikke erstatte opphavet for meg nemlig klassisk bensinbil .

Og lukten av bensinbil er jo enestående .

Ja, og så har det liksom ikke samme sjelen heller, når jeg kommer inn i garasjen til E34en, eller holder på med S38 motoren så har det liksom en andektighet over seg, det var disse bilene og motorene som var drømmeobjektene på 90 tallet når vi var unge og fulle av hormoner. 🤩🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta en oppdatering og her nå .

I helga har det vært bilfri både i tunet og sosiale medier ,rett og slett digg 😊.

Har blitt en helg hjemme med venner og familie .

Likevel har jeg fått landet litt planlegging.

Nevnte dårlige jekkfester foran her i forbindelse med Eu kontroll .

Det har jeg nå trolig fått landet 😊

Han som sveiset opp e28 for meg ,tok en tlf til han og luftet saken .

Null stress bare kom opp så tar vi en lørdag når det passer for deg sa han.Nydelig å ha bekjente der ting er enkelt .

Blir bare å skjære ut festet og områdene der .

Så tilpasse ,forsterke og få det på plass ,men dette blir ikke gjort nå på en stund .

Bare godt å vite at det skal skje 😊

Så måtte jeg frem med loddebolt og plastsveise litt igjen .

Baklyset har ikke vært helt på trimmen og årsaken var enkel.

Selve flaten der pæren skal skrues fast på lykt var sprukket ,så måtte lage nye flater .

Dog ingen worklog kun ferdig og nå virker det :

IMG_2592.thumb.jpeg.13757bae78b021caf28cdb20290d6368.jpeg

Små ting som hjelper på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Olaandref skrev:

Ja, og så har det liksom ikke samme sjelen heller, når jeg kommer inn i garasjen til E34en, eller holder på med S38 motoren så har det liksom en andektighet over seg, det var disse bilene og motorene som var drømmeobjektene på 90 tallet når vi var unge og fulle av hormoner. 🤩🤩

Er noe i det du nevner her .

En annen ting ,så tror jeg og det hjelper at dette er ting man drømte om men ikke hadde mulighet for da .

Nå kan man liksom sette mer pris på det og endelig tenke at nå er jeg her med drømmene .😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sveigis skrev:

Er noe i det du nevner her .

En annen ting ,så tror jeg og det hjelper at dette er ting man drømte om men ikke hadde mulighet for da .

Nå kan man liksom sette mer pris på det og endelig tenke at nå er jeg her med drømmene .😊

 

Helt klart 🙂 Angrer fortsatt i dag på at jeg drev å rotet med det Audi greiene når jeg kunne kjøpt både E30 M3, Alpina B10 og E34 M5, som ikke kostet all verden den gang. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .E34 skruing .Upd&Pics .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...