Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Onsdags upd .


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

On 3/26/2024 at 10:48 AM, Rune-K said:

Du kan jo bare overføre en av bilene til dattera di. Hun må jo få lov til og lagre en av bilene sine hjemme hos deg.

guy-with-black-jacket-think.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er stadig forandringer her i sør .

Igår var jeg ute og luftet bil på knusktørr asfalt og nydelig sol og idag er det sånn:

IMG_9658.thumb.jpeg.4a7b63db5943e8971ca47bae83cf47c0.jpeg

Velger håper og tror at det er siste rest nå 😊

Men dukket opp et minne på Facebook her .

Det er idag 11 årsiden jeg restaurerte disse felgene her :

IMG_9656.thumb.jpeg.2684c01d0da4830122169839e4abab3e.jpeg

Husker jeg brukte fem dager på de.

Her måtte all pulverlakk som er original under vanlig lakk av ,noe som satt dønn,etterfulgt av timer med puss og polering .

Men de ble bra :

IMG_9655.thumb.jpeg.01b5209234d1bba97bf2cfaae7c28a7d.jpeg

Og jeg husker når jeg tok dette bildet her :

IMG_9654.thumb.jpeg.21f2354d6dc857e13ae689e3ec89f16d.jpeg

Så hadde jeg ikke fingertupper igjen omtrent 😅.

Uansett elleve år har gått fort og de er helt like og ikke ei ripe har kommet enda .

Og ingen felg erstattere har ikke dukket opp enda ,da jeg er fornøyd med de på bilen de hører liksom til .

Joda et sett med Azev A 8 og 10 med gnistrende kant er jo det jeg vil ha men finnes ikke å se lengre for salg.

Hvertfall trives med de jeg har så langt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den våren er noe uberegnelig :)

Fikk et snødryss her i vest også igår og i natt, men ikke verre enn at nå er det bart igjen. La oss håpe at dette er siste krampetrekning, kjenner jeg vil ha sommer no :)

 

Gøy med minner Jan, og de felga du har der passer jo E34 perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Mortenej skrev:

Den våren er noe uberegnelig :)

Fikk et snødryss her i vest også igår og i natt, men ikke verre enn at nå er det bart igjen. La oss håpe at dette er siste krampetrekning, kjenner jeg vil ha sommer no :)

 

Gøy med minner Jan, og de felga du har der passer jo E34 perfekt.

Ja den er uberegnelig huff og huff 😫😊.

Dere har vel fått litt ja dere og dvs store deler av landet har vel fått smake siste rest .

Nå må vi få sommer ja .

Er gøy det ja og hadde jo aldri trodd de skulle holde pr dd helt ærlig ,men nå er jo jeg veldig nøye med å holde de tritt så ofte jeg kan .

Har aldri brukt Avfetning på de feks da jeg ikke har trengt det ,kun vanlig såpe og svamp .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De felgene der er og blir fine på E34. Et annet orginalt alternativ er m parallel felgene men det har jeg kanskje nevt på tidligere.  Ellers så har jeg ikke sett så mange BMW`r med Azev felger. Men husker mange Audi 80 og 90 versjoner gikk med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, M-jakob skrev:

De felgene der er og blir fine på E34. Et annet orginalt alternativ er m parallel felgene men det har jeg kanskje nevt på tidligere.  Ellers så har jeg ikke sett så mange BMW`r med Azev felger. Men husker mange Audi 80 og 90 versjoner gikk med disse.

Ja de er pene på bilen disse og kunne lett hatt et sett med parallel og til den .

Azev A var det mange Audier som hadde ja og de passet pent på disse 😊.

Nei ikke hverdagskost på e34 ,husker der gikk en Brokat rød her nede på 90 tallet med 8.5 & 10x 18 med blanke kanter ,Gud bedre det var massivt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sveigis skrev:

Ja de er pene på bilen disse og kunne lett hatt et sett med parallel og til den .

Azev A var det mange Audier som hadde ja og de passet pent på disse 😊.

Nei ikke hverdagskost på e34 ,husker der gikk en Brokat rød her nede på 90 tallet med 8.5 & 10x 18 med blanke kanter ,Gud bedre det var massivt .

Ja ser for meg at det var massivt. Og i 18 tom også så blir det stort,

Her i Skien og Porsgrunn`s område gikk det en del med Oz Ceres og mange E30 med borbet hjul. Det var ganske så breit og fint det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bror min hadde 18" på sin E34 rundt 2002, husker hvor stort det virket på den tiden, i dag syns ikke jeg det ser så veldig stort ut, men større ville jeg ikke hatt på E34. Azev A satt veldig fint på E30 syns jeg, og tror absolutt de klær E34 og. Jeg har et 17" Ceres sett og de 18" ACS felgene mine, jeg syns begge de klær E34 fint. 🙂Ellers syns jeg Tramont Staria felgene fra rundt 2000 var fete på E30/34, det var favorittfelgene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, M-jakob skrev:

Ja ser for meg at det var massivt. Og i 18 tom også så blir det stort,

Her i Skien og Porsgrunn`s område gikk det en del med Oz Ceres og mange E30 med borbet hjul. Det var ganske så breit og fint det også.

Ja det var det ,ikke minst pent .

Husker godt bilene i Telemark på den tiden ,der var ekstremt mye tøft 😊

Og er det enda .

1 time siden, Olaandref skrev:

Bror min hadde 18" på sin E34 rundt 2002, husker hvor stort det virket på den tiden, i dag syns ikke jeg det ser så veldig stort ut, men større ville jeg ikke hatt på E34. Azev A satt veldig fint på E30 syns jeg, og tror absolutt de klær E34 og. Jeg har et 17" Ceres sett og de 18" ACS felgene mine, jeg syns begge de klær E34 fint. 🙂Ellers syns jeg Tramont Staria felgene fra rundt 2000 var fete på E30/34, det var favorittfelgene mine.

18 er maks for min del og .😊

De felgsettene du har er pent på e34 og OZ ceres var jo knall på de minnes jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Azev A finner du til salgs på tysk Ebay 😀 Her i Norge kan man vel bli pensjonist før det dukker opp greie felgsett syns jeg 🙄

Ja der finner man dem ,det verste er jo at jeg vet de finnes her og .😊

Vet om to sett som en har liggende .

Et i 17 og et i 18 ,men han vil ikke selge pga han skal ha seg e32 igjen .

Han hadde det i 1995 og skal ha drømmevogna igjen sier han .

Vel 29 år …Litt lenge og vente kanskje 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er varmen her og man kan drive med ting man liker .

Har hatt noen voldsomme timer og dager på russebilen til datteren min og bestemte meg for at ikveld skulle det være Sveigis og e34 tid igjen ,KUN oss to 😊

Siden jeg ikke har så mye å mer og finne på teknisk på bil ,ville jeg bruke timer på og få shinet den opp til neste uke .

Og shine ble det og timene gikk .

Fikk fornyet plast og gummi ikveld ganske enkelt pga jeg måtte og bruke tiden på jentene som var her ,og lære de litt om bilen altså chevyen .

Uansett ferdigbilder av ettermiddagens innsats :

IMG_9683.thumb.jpeg.5c64763f7b6b8a66b887c8b9018588d5.jpeg

Godt med ren grønn doning:

IMG_9684.thumb.jpeg.138123deefd53d29dccac5866a4bb9c3.jpeg

Siden:

IMG_9686.thumb.jpeg.e572caff94773289fb5b8e92e31899a9.jpeg

Terasse perspektiv :

IMG_9687.thumb.jpeg.c2b401a15dceec273bcf7f1b083e3aad.jpeg

Somsagt så hadde jeg 6 jenter her idag når jeg holdt på og de likte bilen min godt 😂

Det var ut og inn bak rattet med selfier der ,foran og Gud vet hva 😅

Morro med folk som engasjerer seg .

Hun ene som er med i russegruppen sier at sånn hadde bestefar min og helt lik .

Ja og bestefar din var min sjef i sin tid og stemmer det at han hadde lik .

(Oxfordgrønn 525i 24 v hadde han ,men det skjønner jo ikke disse ).

Uansett er det nå tiden er der at jeg kan sette av tid for å få den godkjent tro ?

Gått mye i andre kjøretøy de siste to ukene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Onsdags upd .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...