Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

De originale klossene støver noe forferdelig, jeg kjører likevel med disse da jeg vil ha stempel i serviceboka. Men i fremtiden er det ikke umulig at jeg tar service hos BMW i Tyskland, byttet bremseklosser hos BMW Niederlassung Hamburg i høst og det må jeg si ga mersmak både på pris og på kundebehandling. Ikke misforstå, Bavaria er flinke de men jeg synes nok at de tar seg for godt betalt når de skal ha 17 000 kr for å bytte skiver og klosser rundt. Men på olje og slikt så gidder jeg ikke stresse med noe annet, da bruker jeg Bavaria lokalt. Har litt å si at Bavaria ligger 5 min med bil unna der jeg bor samt 5 min spasertur til jobben, er forferdelig greit å bare levere før jobb og hente etter jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ihvertfall bestemt meg for å kjøpe inn originale service deler (20% rabatt) fra gs bildeler til neste service. Får bavaria til å lese av nøkkelen og handler inn det som skal byttes. Har en kompis som driver et verksted og ber han utføre servicen. Synes det er galskap å betale over 10 000 for kun bytte av forskjellige filter og oljer

Husk at servicehistorikk fra BMW har sin verdi når du skal selge bilen igjen [emoji12]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som høsten er godt i gang.

På e90n jeg hadde var det ett elektriskvarmeapperat som hjalp til når bilen var kaldt. Dermed begynte det å blåse varmt med engang.

Noen som vet om f1x serien har dette? Min har webasto, har den begge deler? Ser fra tidligere tråder at webasto varmeren i f1x seiren bare varmer kupe og ikke motor. Noen som kan bekrefte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som høsten er godt i gang.

På e90n jeg hadde var det ett elektriskvarmeapperat som hjalp til når bilen var kaldt. Dermed begynte det å blåse varmt med engang.

Noen som vet om f1x serien har dette? Min har webasto, har den begge deler? Ser fra tidligere tråder at webasto varmeren i f1x seiren bare varmer kupe og ikke motor. Noen som kan bekrefte det?

 

Mener det er en el varmer ja. Mulig det kun er på disse cold climate pakkene.

Jeg har den såkalte "Cold Climate Version" (Kode 842A) på min f10.

Det var en av grunnene til at jeg kjøpte denne bilen.

 

Webasto er veldig effektiv. Super \:D/

Jeg trenger ikke noe elektrisk vifte i tillegg.

Jeg  bruker allerede nå, før frosten, webastoen til forvarming av kupeen.

Formidabel god effekt på svært kort tid.

 

Jeg var ikke fornøyd med svaret BWM selger ga meg vedr. alle webasto spørsmålene mine da jeg kjøpte bilen, så de henviste meg derfor til spesialisten de bruker.

Jeg lurte bl.a. på om jeg måtte ha en elektrisk varmevifte i kupeen.

Der fikk jeg bl.a. opplyst at webasto varmer opp kjølevann og kupee samtidig.

Dvs. motorens kjølevann, så ja, bilens motor blir fortere varm hvis du varmer opp med webasto først.

Endret av Erling T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet bremseklossene bak for et par måneder siden på bilen min. Gikk da for uoriginale (Bosch). Merker at disse støver mye mindre enn de originale. Bruker Rim7 felgrens og den finner nesten ingenting på felgene bak

 

Jeg har også byttet til Bosch bremseklosser og merker at de støver mye mindre.

 

De originale klossene støver noe forferdelig, jeg kjører likevel med disse da jeg vil ha stempel i serviceboka. Men i fremtiden er det ikke umulig at jeg tar service hos BMW i Tyskland, byttet bremseklosser hos BMW Niederlassung Hamburg i høst og det må jeg si ga mersmak både på pris og på kundebehandling. Ikke misforstå, Bavaria er flinke de men jeg synes nok at de tar seg for godt betalt når de skal ha 17 000 kr for å bytte skiver og klosser rundt. Men på olje og slikt så gidder jeg ikke stresse med noe annet, da bruker jeg Bavaria lokalt. Har litt å si at Bavaria ligger 5 min med bil unna der jeg bor samt 5 min spasertur til jobben, er forferdelig greit å bare levere før jobb og hente etter jobb ;)

Hmmmm... :-k 

Interessant. Dette må jeg sjekke ut.

Jeg har kjørt motorsykkel siden guttedagene og der er bremser, og type - kvalitet på klossene svært viktig for meg. Der snakker vi ikke om støv, men om hvor godt klossen tar ( les bittet) og hvor lenge de holder før de blir for varme.

Kun det beste mao.

Det må være en god grunn til at BMW bruker bremseklosser som støver mer enn konkurrentens klosser.

For meg er 'bittet' og at klossen ikke varmer for fort opp bremseskiven, det ultimate viktigste.

Ikke at det støver.

Kan det være grunnen?

Noen som vet noe?

Er  'EBC redstuff' klosser ett godt alternativ, eller er det kun 'reklameprat'?  

https://qwt.no/produkt/ebc_redstuff_c_dp32047c/114742

605.jpg

 

Endret av Erling T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke noe ekstra når du har webasto. Har selv webasto i min F11. Fungerer som en drøm, varm kupe og motor får driftstemperatur relativt raskt, som gir mindre slitasje på motor i kulda.

Men når man ikke har webasto så mener jeg det er en form for elektrisk varmer til kupe som går på når bilen er på. Slik var min tidligere F10, den hadde ikke webasto men fikk ganske fort varme inn i kupe. Selv om bilen ikke hadde fått noen spesiell varm driftstemperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne tråden http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=860528 så virker det som at webasto bare varmer kupeen. På Volvoen vår så varmer den både motor og kupe.

Ja ikke noe tvil om at det blir fort varmt, og jeg merker jo de gangene jeg f.eks flytter bilen at webastoen tydeligvis også fyrer, siden den går litt etter at man skrur av bilen igjen.

Min bil er norsk, og har selvfølgelig cold weather pakken.

Ulempen med at webasto brukes for å varme kupeen er hvis man har en del korte turer så har de en tendens til å sote ned når de bare går kort tid.derfor hadde det vært bra om det også satt elektriskvarmer slik at den kunne tatt seg av oppvarming de dagene man ikke får satt på webastoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...