Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

18 timer siden, ///M-ini95 skrev:

@Kvothe

Var litt det jeg tenkte meg :P det er AC kondensator du har byttet, ikke radiator. Men BMW har kampanje på dette? Sjekka de i det hele tatt opp om det gjaldt din bil også, eller bare bytta de delen? Og det med stein som årsak har jeg lest er bullshit. Det var forklaringen som ble brukt når dette problemet dukket opp for lenge siden, men senere blitt bevist av det er selve kondensatoren som har produksjonsfeil. 

3 serie blir fort liten når du er vandt til 5'ern. Bemerk deg også at Comfort stolene som sitter i 5'ern stjeler litt plass bak. Så standardseter (ikke kjøp bil med dette) eller sportsseter er bittelitt bedre for sjåfør med lange bein som må ha bakovervendte stoler bak seg. 

 

Anbefaler du å ikke kjøpe med comfort seter? Jeg har Comfort seter i min F11 å ville ikke vært foruten, jeg har ikke verdens beste rygg, men jeg hentet bilen på Østlandet og kjørte omtrent i ett strekk hjem igjen, er vel rundt 40-50 mil og jeg kjente det ikke en plass at jeg hadde kjørt så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Haug523 skrev:

Anbefaler du å ikke kjøpe med comfort seter? Jeg har Comfort seter i min F11 å ville ikke vært foruten, jeg har ikke verdens beste rygg, men jeg hentet bilen på Østlandet og kjørte omtrent i ett strekk hjem igjen, er vel rundt 40-50 mil og jeg kjente det ikke en plass at jeg hadde kjørt så langt

Tror du misforstod meg litt. Har selv comfortseter og ville ikke kjøpt bmw uten dette noen gang. Kjører over 600 mil hver sommer, og med disse setene merker du lite av det.

Det jeg skrev var mer ment som informasjon om at komfortstoler stjeler litt plass. Så om plassen er trang med komfortstoler, vil det bli litt bedre med f.eks. sportstoler. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Walkabout skrev:

Er det noen som har byttet luftbelger og har god erfaring med uoriginale deler? Skuta mi nærmer seg 170k nå, så er vel ikke lenge før de må skiftes. Tenkte derfor å kjøpe inn et sett å ha i bakhånd.

Mener jeg har sett en kar (Bernt Vika?)på F10/F11 gruppa som selger Arnott belger. To for 2200 med to års garanti høres ikke helt feil ut i mine ører iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Mener jeg har sett en kar (Bernt Vika?)på F10/F11 gruppa som selger Arnott belger. To for 2200 med to års garanti høres ikke helt feil ut i mine ører iallefall :)

Har sett den annonsen på Finn, men så ikke ut som Arnott eller ble nevnt noe om garanti. Sendte han en melding for å høre :) Ser en får to Arnott-belger for 4290,- på Finn. Ser det meldes om to års garanti her, men så lenge varen er ment å vare vesentlig lengre enn to år så vil en jo uansett ha fem års reklamasjonsrett ved forbrukerkjøp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Tror du misforstod meg litt. Har selv comfortseter og ville ikke kjøpt bmw uten dette noen gang. Kjører over 600 mil hver sommer, og med disse setene merker du lite av det.

Det jeg skrev var mer ment som informasjon om at komfortstoler stjeler litt plass. Så om plassen er trang med komfortstoler, vil det bli litt bedre med f.eks. sportstoler. 

 

 

Ok :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, John Kr skrev:

Fikk nytt AMG batteri i dag, svindyrt... Vi byttet batteriet på mistanke pga mange rare feilindikasjoner, så får vi se hva som skjer. Driver å lader det nye batteriet nå.

Hvor mye røyk du på da? Bytta sjøl? 🤔 

Burde nok snart bytte jeg og. Får "increased battery discharge" hvis bilen står 4-5 dager uten å bli brukt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg ikke med fakturaen forran meg, de byttet bremseveske samtidig da den måtte byttes. Samlet -10 % rabatt så betalte jeg kr.7700,-. Da er også en del feilsøking inkludert.

Hadde følgende feilindikasjoner:

  • I noen tilfeller når jeg trykker på startknappen så hører jeg bar klikk, prøvde noe senere og da var alt ok
  • Til stadighet får jeg opp increased battery discharge
  • Under kjøring så fikk jeg opp alt av varselslys og begge hovedinstrumentene gikk til fulle utslag
  • Klokka ble nullet ut ved ovennevnte hendelse
Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ny eier av en F11 2012 535i Automat xDrive Touring her :-) Ikke hentet bilen enda, så klør fortsatt i fingrene etter å få bilen hjem. Utstyr: Pano, komfortseter, Xenon, Navi pro, ECD, ryggekamera, soft close, hifi-lyd, ++. 

Noe spesielt man må vite om disse bilene? Hva er det første som evt kan gå? Har kjørt 87k. Evt. tips til enkle oppgraderinger / retrofits som gir mye valuta for pengene?

Endret av Selvinus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...