Saltkjelen Skrevet November 6, 2012 Skrevet November 6, 2012 At ting er billigere i utlandet er det vel ingen tvil om (og kvalitet deretter i mange tilfeller), men de fleste glemmer åpenbart at Norge er et dyrt land og at de som forhandler deler er nødt til å ha en fortjeneste. Kjøper du deler i Norge har du faktisk meget gode garantivillkår. Butikklokaler, personalkostnader osv er bare få av utgiftene en bedrift har. Jeg syntes alltid det er morsomt å lese om de største kritikerne som saumfarer ebay for lave priser, men når man trenger ekspertise eller monteringsanvisninger så er de norske aktørene meget interessante og gode å ha..
S.Hafsmo Skrevet November 6, 2012 Skrevet November 6, 2012 Jeg har pr. i dag aldri opplevd at en forhandler i Norge har hatt på lager de delene jeg, der og da, hadde bruk for. Ender som regel med å drasse med meg masse greier jeg ikke hadde bruk for, siden jeg først var der. Nettopp pga dette blir jeg som regel nødt til å handle på nettet, og dersom jeg handler mens jeg er på sjøen (leveringstid er irrelevant), handler jeg som regel fra andre siden av fjorden. Nå har jeg i tillegg flyttet til omtrent midt i skogen, så da utelukkes stort sett alt av forhandlere. Er det noe urgent, handler jeg på GS.
awt Skrevet November 6, 2012 Skrevet November 6, 2012 Jeg handler en god del fra eBay, både bildeler og annet. Min erfaring er at det stort sett kun er brukte deler det blir handlet derfra. Ikke nødvendigvis grunnet pris, men grunnet utvalget som er av en annen verden. Nye deler går det stort sett i Koed e.l. Det beste kjøpet jeg vil si jeg har gjort var de nye originale BMW Performance-felgene med gode dekk jeg hadde på e46-en. Her betalte jeg vel rundt 1/3 i forhold til villende pris her hjemme.
Parts24 Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 At ting er billigere i utlandet er det vel ingen tvil om (og kvalitet deretter i mange tilfeller), men de fleste glemmer åpenbart at Norge er et dyrt land og at de som forhandler deler er nødt til å ha en fortjeneste. Kjøper du deler i Norge har du faktisk meget gode garantivillkår. Butikklokaler, personalkostnader osv er bare få av utgiftene en bedrift har. Jeg syntes alltid det er morsomt å lese om de største kritikerne som saumfarer ebay for lave priser, men når man trenger ekspertise eller monteringsanvisninger så er de norske aktørene meget interessante og gode å ha.. Dette er vel en nøkkel. Dersom alle skulle tenke likt, hadde mange stått uten arbeidsplasser. Det er viktig å holde Norge igang - jeg driver nettbutikk av den gode grunn at det er godt tilrettelagt for nordmenn å drive eget firma. Så lenge du har et greit konsept klarer du å tjene penger. Dette henger sammen med den ekstreme pengeflyten som finnes i landet. Jobber du på kassa i rimi har du fortsatt råd til å kjøpe bil, gjerne samtidig som du går på skole. Det fungerer IKKE slik i mange land. Når det er sagt har norske nettbutikker en utfordring, og det er å tilpasse seg den harde konkurransen. eBay har kommet for å bli, og dermed trenger vi leverandører i Norge som kan presse på pris, utvalg og kvalitet. Du faller fort igjennom dersom du selger ting med 10x fortjeneste på finn. Har selv handlet på eBay siden 2005, men legger igjen en god del penger i Norge også. Det er som mange sier - utvalget er enormt.
Fredrik Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Ja... + 1 til Salty. Denne dobbeltmoralismen er til å ta og føle på, men den er også forståelig i all sin enkelhet. Folk vil selvfølgelig ha det beste fra to verdener, men det er ikke holdbart i lengden.
Tom K Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Jeg kjøper det meste jeg trenger på ebay jeg også og det er MYE penger å spare, det siste jeg kjøpte var skjefteplater i tre til en revolver og et skinnhylster til samme våpen, hylsteret kom på ca 200,- inkl frakt (koster 1500,- i Norge) skjefteplatene kom på 300,- og de koster rundt 1000 lappen her hjemme, dette kjøpte jeg fra Thailand.
Reef89 Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Ja nei ebay forblir hos meg, aldri hatt noe tull hverken med selgere eller deler/varer. Heller aldri kjøpt brukt.
Z1 Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Ebay er jo helt klart billigst og så sender dem delene til sverige så sparer jeg momsen . Skjønner at norge skal leve men jo mere penger jeg slipper og bruke her i jense landet , jo bredere smiler jeg . Snart er jo di fleste ansatte i kompis sekta .
Alpejohn Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Søker man på ebay etter "bmw e39" så er 90% av det som kommer opp stygge møkka baklys/frontlykter, og annet jall. Ved og enkelt legge til -headlights -taillights osv blir man kvitt det meste. Jeg syns ebay funker supert til brukte deler. Jeg hadde meg ei stor bestilling i sommer, husker ikke alt men det var hjullager 3 stk (2 forran 1 bak) alle stag i for og bakstilling, elektrisk dieselpumpe under bilen (pierburg), alt av filter, ruller og spennruller + reimer på motor +++++. Understells delene var av merket lemforder som vist nok leverer deler til bmw. Alt jeg handla, kosta på GS vel 35000,- (dette var vel og merke orginal deler, men likavel). Jeg betalte ca 13500,- inkl frakt og moms, tok ei uke så var de levert. Dette var kvalitetsdeler tilsvarende orginal deler. Handler man deler til bmw i norge blir det svindyrt, ikke alt selvsagt, men slikt som understells deler osv.
gallay Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Tar opp dette spørsmålet fordi jeg ser fryktelig mange som selger ting de har kjøpt dyrt og plages med å få solgt til det de mener er en ok pris.For ikke å snakke om prosjekt trådene hvor folk kjøper deler til blodpris her til lands osv. Forstår at for enkelte er det noe med det å kunne gå å stirre de du kjøpte delen(e) av midt i hvitøyet om noe skulle skje, men senest nettop er det en stakkar som prøver å selge en girkule han har kjøpt for over 2000(!!!!) hos schmiedmann. Samme girkule brukte jeg under 10 sekund på å finne på Ebay til 55USD.(314,-) dog ikke i semsket skinn, men ikke faen om jeg betaler 1700,- ekstra kun for å få en semsket girkule Ville bare spørre / gjøre folk oppmerksomme på at ALT av bmw deler fåes på ebay, enten det er bremseskiver, deksler, håndtak, fangere, speil, lykter osv (også OEM dersom det er ett must). PenguiN- over og ut Ebay for det meste, av og til fra Tyskalnd(når svigeren reiser dit) Mye billig ting å handle fra ebay, som sikkert alle vet er helt jæ****** dyrt her til lands
Z1 Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Finner dele nr og legger inn på ebay . Kommer delene opp men ikke i esken fra BMW
DCA Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Bruker også ebay. Et eksempel på vare som er grei å bestille der er eksos. Jeg handla til motorsykkeln, skulle jeg handlet her til lands hadde det havnet på 15-18000,- slapp unna med 4-5000!
Rulvan Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 har brukt ebay i 2 år nå, å det er til å stole på.. når det gjelder bmw deler så gå inn på ebay.de da dukker det opp masse som ikke ligger på .com eller .no
DCA Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 får tak i svarte nyrer til ca 370 eks mva fra ebay. hva koster dette i norge, noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå