Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, StigJ skrev:

Dette er Autobahn @Marius2002:)
http://swissvax.no/autobahn-ekstrem-langtidsbeskyttende-felgvoks-med-ptfe-50-ml.html

Akkurat lagt det på selv på mine vinterfelger. Gjør vasken til en lek. Dritt og bremsestøv bare renner av uten for mye bruk av kjemikalier.

Synd at holdbarheten ikke varer igjennom vinteren med autobahn. Ellers er den rå :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Marius2002 skrev:

Synes vinterfelga var kledelig jeg :) 

Dette autobahn-stoffet, hva er det? Hvilke egenskaper osv.? :) 

Annet like godt, men mer allsidig produkt er Colinite 845 som blant annet Bilnerden selger :)

Ikke like god lukt, men mer produkt i flasken, lavere pris, og kan også fint brukes på ordinær lakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, ahj skrev:

Synd at holdbarheten ikke varer igjennom vinteren med autobahn. Ellers er den rå :)  

Dette er jo en blanding mellom carnauba voks og teflon, så den blir ikke like rå som coating feks.

Har gode erfaringer med Autobahn, holder en sesong om man ikke vasker enormt mye. Legger forøvrig to lag normalt sett.

Tror å bruke Fusso på felger vil funke gull forøvrig, men den lukter ikke godt.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt problem med dårlig holdbarhet på Autobahn. Vart gjennom hele vinteren hos meg i alle fall.

Collinite 845 prøvde jeg en gang på bil. Fikk skallebank utav en verden og dårlig holdbarhet. Den kvittet jeg meg med fort.

Fusso har jeg troen på som felgvoks. Må nok handle inn en slik når jeg må sette i gang litt poleringssyssel for andre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, StigJ skrev:

Aldri hatt problem med dårlig holdbarhet på Autobahn. Vart gjennom hele vinteren hos meg i alle fall.

Collinite 845 prøvde jeg en gang på bil. Fikk skallebank utav en verden og dårlig holdbarhet. Den kvittet jeg meg med fort.

Fusso har jeg troen på som felgvoks. Må nok handle inn en slik når jeg må sette i gang litt poleringssyssel for andre igjen.

Viktig å ha godt med luft når man legge slikt, Fusso har jeg bare lagt på utendørs og det er stortsett vind hele tida i Bodø :) 

Hørt det samme om Collinite fra flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, CrZyWiz skrev:

Spørr du enda flere, så vil de fortelle at Collinite gir MINST like god holbarhet som Autobahn på felger, og Swissvax shield på lakk.

Det er da ingen her som påstår at Collinite er dårlig! Men den har en forferdelig lukt iforhold. For noen er det en dealbreaker

 

Edit: Ser stig sa det :) Broren min har brukt det en del og skal være bra holdbarhet iflg han

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Collinite 476 på bilen, og kjenner jo godt på lukta at det er syntetiske saker. Men stod ute, så gjorde ingenting. Når det gjelder Autobahn har jeg litt blandede opplevelser. Mulig voksen har forsvunnet etterhvert på sommerhjulene, men det er mange måneder siden jeg klarte å spyle rene felgene med bare høytrykk (130bar og 500LPH). Må til med berøringsvask. Har ikke brukt felgrens eller noe på de.

Nå spylte jeg av bilen i går på en selvvask (kun avspyling), og da såg jeg tydelig effekten av Autobahn på vinterfelgene. Nå har jo de bare vært på bilen i 1 dag, men var ikke vanskelig å se vannskrekken, samt at det som var av dritt fra bremser og miljø slapp fint. Så gjenstår det å se holdbarheten på det. Har fått med meg at det gjelder å legge tyyyynt på, men det er ikke så lett å vite hvor tynt en kan gå når det ikke er fargepigmenter i voksen. Kanskje noen har et tips og to her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan du gjor når du la på autobahn, men jeg la det bare på med hånda, og følte det egentlig ga en god pekepinn på hvor det var voks og hvor tykt det var. Brukte ene hånda til å legge voks, (tøft med beading effekt på hånda etterpå 😂)  og andre hånden til å kjenne litt over til slutt hvor lett den glei over felgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, ErikTveit skrev:

Vet ikke hvordan du gjor når du la på autobahn, men jeg la det bare på med hånda, og følte det egentlig ga en god pekepinn på hvor det var voks og hvor tykt det var. Brukte ene hånda til å legge voks, (tøft med beading effekt på hånda etterpå 😂)  og andre hånden til å kjenne litt over til slutt hvor lett den glei over felgen. 

Å legge med hånda er jo veldig greit, spesielt på felger med alt av kriker og kroker. (Vet ikke helt hva en krik er men :) ) 

Men legger du med hånda er det fort gjort å bruke mere produkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...