Gå til innhold

Papertigers fargerike carport | F11 530xd LCI og i3S 120Ah | 4er solgt


 Share

Anbefalte innlegg

Igjen knallbra Bjørn og godt jobbet .

Fenice er min favoritt for min del.😊

Er vel strengt talt det eneste produktet som har fått 32 år gammelt sandbeige til å se som nytt ut .

Men man kan si så mye om sort interiør at det er trist og olala,men pokker og flott det er når man gjør en sånn jobb som du har gjør her 😊🙏.

Nei nå ble jeg inspirert til å kaste meg rundt på e61 altså ..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye @sveigis
Jeg har egentlig hatt litt blandede erfaringer med de tidligere produktene fra Fenice, men de nye såg så proffe ut så tenkte jeg skulle gi de en sjans - og de skuffet ikke. Ser ut som du har nappaskinn i din bil, det er mye finere i strukturen og mørkere i fargen enn Dakota-skinnet i min bil?

Nå må jeg bare fullføre jobben jeg startet, 3 dørsider og passasjersetet igjen, så er vi ferdige. Og gjerne dra over skinndashbordet også med Carpro inside eller noe, litt usikker på om jeg skal rense det.

Og etterhvert gjøre samme jobben på 4-serien 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan dårlig batteri føre til Chassis-feilmelding og feilkoder på ICM og bare level sensors på ene sida kun?Feilkode på batteri oppstod simultant med de fleste andre feilkodene som hadde sammenheng med level sensor, og merker at den har vært antydning til tregere på start den siste tiden. 
Etter sletting av feilkoder kjørte jeg den ned til butikken i kveld (chassis-feilmelding kom opp og forsvant like fort på veien ned) og satte den på plant underlag, og høyre side bak pumpes opp og ned og opp. Venstre sida er ok. Chassis-feil kommer og går under kjøring. Kom første gang midt i en undersjøisk tunnel i fart, nesten hjemme igjen etter mye langkjøring en helg. Virker som om drive modes er deaktivert, den er i alle fall ikke Comfort+ myk i den modusen.

Har ikke vært under bilen å kikka etter brudd på ledninger eller dårlige sensorer enda, er snøslaps og regn over alt nå, så frister lite å legge seg på ryggen ute. Hadde ikke tilgang til power Supply så fikk ikke gått i dybden med ISTA.

IMG_0464.thumb.jpeg.121e46e4d1c87ccacca681e4b54bc832.jpegIMG_0465.thumb.jpeg.e97509adab05452fee643c03f92c6674.jpegIMG_0475.thumb.jpeg.036263b0bf50017143c2217e7cdb454f.jpegIMG_0477.thumb.jpeg.2ca1df6a438a7fb72e114fff8e7dc227.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg kun svare på erfaringene mine med dårlig batteri på e61 ,men jeg og fikk mange rare feil da ,bla aktive steering ,Dynamic drive failure feks .Så vil nok anta at det er noe av det samme på din .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, sveigis said:

Nå kan jeg kun svare på erfaringene mine med dårlig batteri på e61 ,men jeg og fikk mange rare feil da ,bla aktive steering ,Dynamic drive failure feks .Så vil nok anta at det er noe av det samme på din .

Interessant. Jeg har ventet på at jeg måtte bytte batteri, det er 8 år gammelt og får mye tyn med Webasto og småkjøring. Synes bare det var snodig at det ikke var feilkode på begge høydesensor - alle koder som er gitt er på høyre side; sensor, demper etc. Må nok uansett bytte batteriet, så kan i alle fall begynne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningsbrudd på demper/feil med ICM vil i alle fall kunne gi feil som at bilen ikke vil kunne være i komfort. Har du demontert eller gjort noe med ledningene til demperen (f.eks tatt kablene ut av en eller flere holdere)? Når du bytta belger? Holderen til kablene fungerer som rene kniven om kabelen ikke settes korrekt på plass, så da kan det være sannsynlig med ledningsbrudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette som skjedde på min 7-serie når jeg fikk trøbbel med luft understellet, problemet var kun dårlig batteri som sendte feil det ene og det andre på understellet. Om det er relevant siden du har F11 vet jeg ikke men er hver fall åpenbart at svakt batteri kan gjør dette på BMW. Jeg fikk både feilkoder samt at understellet la seg ned på høyre side, må innrømme jeg var noe stresset :P Etter bytte av batteri har alt fungert utmerket, ingen feilslag så langt og det er etter 6000-7000km. 
 

Ellers hyggelig oppdatering forrige side :D kjekt å se bilene blir brukt. F11’n din er en lekker bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Saltkjelen said:

Ledningsbrudd på demper/feil med ICM vil i alle fall kunne gi feil som at bilen ikke vil kunne være i komfort. Har du demontert eller gjort noe med ledningene til demperen (f.eks tatt kablene ut av en eller flere holdere)? Når du bytta belger? Holderen til kablene fungerer som rene kniven om kabelen ikke settes korrekt på plass, så da kan det være sannsynlig med ledningsbrudd. 

Har også tenkt på det, eller ledningsbrudd på nivåsensoren. Belgen på høyre side ble byttet på verksted for ca 1 år siden, så en skulle tro at evt feil ville ha vist seg før nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningsbrudd på nivåsensor er ganske lett å spotte på live data med grafing, jeg hadde en post om det på min bil som opplevde det for ett år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Snagg30 said:

Var dette som skjedde på min 7-serie når jeg fikk trøbbel med luft understellet, problemet var kun dårlig batteri som sendte feil det ene og det andre på understellet. Om det er relevant siden du har F11 vet jeg ikke men er hver fall åpenbart at svakt batteri kan gjør dette på BMW. Jeg fikk både feilkoder samt at understellet la seg ned på høyre side, må innrømme jeg var noe stresset :P Etter bytte av batteri har alt fungert utmerket, ingen feilslag så langt og det er etter 6000-7000km. 
 

Ellers hyggelig oppdatering forrige side :D kjekt å se bilene blir brukt. F11’n din er en lekker bil

Ah, minnest at jeg leste om de problemene du hadde. Syns det er meget snodig at batteriet kan få bilen til å gi feil og tøyse til bare én side, men tydeligvis. Så jeg skal ut å kjøpe nytt 105Ah batteri i morgen i alle fall.

Ellers, tusen takk! Ja var på guttetur med poden inn til Ryfylke i helga, 3 timers tur på landevei og over fjell hver vei. Blir så forbløffet over hvor stødig og sikker den bilen fremstår på skikkelig vinterføre, muligens gode dekk gjør sitt men det er som et lokomotiv! 

2 minutes ago, E.C. said:

Ledningsbrudd på nivåsensor er ganske lett å spotte på live data med grafing, jeg hadde en post om det på min bil som opplevde det for ett år siden.

Takk, det mener jeg å huske å ha lest faktisk. Men du brukte et annet diagnoseverktøy, ikke ISTA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, brukte noe annet. Du skal kunne se tallverdier med ista/inpa så det skal være mulig å følge med når man kjører, men det blir mer kronglete og du bør kanskje ha en medhjelper til å følge med på data. Hos meg var det ekstra enkelt fordi det røk av, hvis du har av og på er det litt verre å fange opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, E.C. said:

Stemmer, brukte noe annet. Du skal kunne se tallverdier med ista/inpa så det skal være mulig å følge med når man kjører, men det blir mer kronglete og du bør kanskje ha en medhjelper til å følge med på data. Hos meg var det ekstra enkelt fordi det røk av, hvis du har av og på er det litt verre å fange opp.

Snakka med Mr. Moe Auto i dag tidlig, og oppførselen var typisk for sensor som var gåen. Spesielt når den kjørte sykluser kun på ene siden (heve opp til topps, slippe seg ned, heve opp, slippe seg ned osv) tilsa at bilen ikke visste hvilken høyde den hadde, og dermed var det typisk sensor. Burde heller ikke kjøre for mye med en slik feilmelding da kompressor ligger å jobber hele tiden, så fikk time for bytte av sensor og kalibrering om et par dager.

Dårlig batteri er nok et tilleggspunkt som ikke hjelper til, men jeg skal i alle fall prøve å bytte det først for å se.

Kjørte til jobb i dag uten feilmelding, og uten tøys fra nivåreguleringen, så det er tydelig at det kommer og går. 

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I feilkodene lå det også feilmelding på NOx sensor etter DPF. Den lå også inne ved PKK forrige uke, men ble slettet da. Komt tilbake igjen etterpå.

Så kom jeg over denne tråden, der tilsvarende ting hadde skjedd ved lavt batteri (merk: høyre sensor kun), så har bestilt nytt 106Ah AGM batteri hos Sønnak som hentes, installeres og registreres i dag. 

Quote

 

Jeg fikk diagnostisert bilbatteriet. Dette har ikke vært skiftet siden bilen var ny. 2014. Batteriet var nesten dødt og klarte ikke ta i mot lading. Mao det klarte ikke å serve bilens elektroniske anlegg optimalt. Etter batteribytte har jeg ikke fått feilmelding. (Bank i bordet). Sensorer krever en viss spenning for å kunne «leve». Batteribytte var kanskje nok. 

Ista viste følgende feil på bilen etter diagnose:

"defekt" batteri, feil AD-blue (sensor), sensor for høyre luftfjæring, sensor i styringsenhet. 

Byttet batteri og tok ny diagnose. Friskmeldt. Ikke fått noen feilmeldinger i panelet på en uke nå..

 

 

Kan være lov å håpe på at dette gjør susen, ellers snakker vi 10+ lapper i deler og jobb.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering her; Endte opp med å bytte både NOx sensor og nivåsensor høyre bak da batteribyttet jeg foretok ikke hjalp på noen av delene. Nå måtte batteriet byttes uansett da det sang på siste verset, så sånn sett hadde det andre bare vært en bonus.

Så har jeg i tillegg fått kjøpt meg en slik kjekk batterilader/adaptive booster/powerbank fra Ctek - CS Free.

Gir ut 12V/20A max, håndterer 10-130 Ah batterier, er IP54 sertifisert (de billigere laderne er ofte kun beregnet på innendørs bruk), har USB-A og USB-C output, internt 6000mAh batteri. Ikke en direkte booster, men kan pushe nok strøm inn i et dødt batteri på 15min til å starte - visstnok.

image.png.a1b64b7b0e5f131c680c19cd70f679aa.png
 

edit: booster/laderen over viste seg etter nærmere øyesyn «kun» å levere 5A normal lading, så den byttet jeg i en lik den Defa Smartchargen jeg har, men i 10A utgave. Veldig solid og enkel lader. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Skrevet (endret)

Så var det gått enda noen måneder siden sist, og noe aktivitet har det nå vært. 

Om ikke mer er det også en fin måte å bruke litt tid på å gå gjennom bilder og materiale fra de siste månedene og reflektere litt over tiden som har vært og hva vi har hatt fore som familie i denne perioden, der jo bilene stort sett er med på moroa 🙃

Kan i alle fall starte der jeg slapp. Vårstemning i slutten av januar ble til full vinter og fullstendig snøkaos i Stavanger i begynnelsen av februar, og 4er fikk prøvd seg som brøytetraktor. Den graver seg ekstremt godt fram, imponerende! 

IMG_0448.thumb.jpeg.97826c1cc5d98fd534bb0891905e3856.jpeg

I slutten av måneden ble den levert inn til Bavaria karosseri i Stavanger for en utbedring av lakkslitasje i bakkant av førerdør. Dette har vært utbedret før en gang for noen år siden, så det ordnet de opp i uten spørsmål. Levert nyvasket som vanlig: 

IMG_0585.thumb.jpeg.5b3c2133423366d4abb8c9d77f84e9c7.jpeg

IMG_0588.thumb.jpeg.44f549dfe0a5eae218fb766e45220729.jpeg

Et overraskende positivt bekjentskap i en Countryman hybrid leiebil ga meg gleden av å kjøre Mini tilbake. Ikke vanskelig å kjenne Mini-DNA’et i denne bilen, superkjekk bil å ratte rundt i! 

IMG_0637.thumb.jpeg.924a573fcc40e3124a8061d8e7092ee8.jpeg

 

Så et nytt kapittel i livet med F11; 

NOx-sensoren nedstrøms kat ble byttet til den nette sum av 7000kr - selve sensoren koster 6 høvdinger. Det hjalp ikke på feilmelding (fortsatt kun i minnet, ingen på skjermen), og etter at teknisk support hos BMW var inne i bildet kom det fram at begge sensorene (også den oppstrøm kat) må byttes, da dette er sensorer der måleproben «forbrukes», så avviket mellom ny og gammel blir for stort. Fikk en god pris på sensor nr 2 inkl montering, men fremdeles en grov pris for disse. Men feiler de, så tøyser de til drivstoffblanding og forbruket øker, så de må være i orden. Mellomskift ble tatt samtidig og registrert i iDrive. Gåen nivåsensor viste seg å være ledningsbrudd lenger inne mellom sensor og hjerne, så det endte med en runde to der også. 

Som en digresjon både fra denne teksten og fra hverdagen generelt hadde vår lille minifamilie begynnelsen av mars en miniutflukt med en overnatting på The Bolder i Lysefjorden. Anbefales om dere er i området!
IMG_0675.thumb.jpeg.be35d667152c9655a297c1964e797548.jpeg

Ellers ble 5eren rygget på i stillestående med et hengerfeste tidligere i vinter; sist gang var det bak på 4eren på parkeringsplass på jobb, denne gangen var det en stressa familiefar som skulle i møte og stod parkert i p-lomme foran 5eren. Hengerfestet på S-maxen traff midt i skiltet, som tok mye av støyten. Ingen spørsmål om skyld der, så Bavaria fikk jobben med å ordne opp. Tror det tok en uke fra 4er var inne på utbedring til jeg ringte på ny, denne gangen om ny bil, ny timeavtale.

En ypperlig mulighet til å få nye skilt med ny, fresh blåfarge som matcher BMW-rondellen. Noe plastsveis og lakkering så var den i orden, men først var det klargjøring til påske og nyvasket bil for å bytte ut gammel dritt med ny påskedritt. Fikk også renset interiøret helt ferdig også, med passasjersetet, dørsidene og dashbordet som gjensto. Nå ble det 100%. 

IMG_0912.thumb.jpeg.341cdc10e693e8a2a0a3421bbf74670e.jpeg


IMG_0823.thumb.jpeg.8dff03878909f0f15f03188a7a897874.jpeg

Først en tur til Suldal og deretter til Sauda. Fikk kjørt tilbake til Stavanger alene, og F11’en med adaptivt understell leverer så til de grader på landeveien. Komfort og kjøreglede i overflod, selv med fullstappet bil og vinterhjul. 

IMG_0953.thumb.jpeg.cf8375e24fddfc95add97ea2224df1ce.jpeg

IMG_0966.thumb.jpeg.98ee423c4bc832d350c4927364bdffc8.jpeg

Etter påske var det dags for nye sommerdekk til 5eren pga en feil spissing som tok knekken på ene dekket bak i fjor. Etter mye googling og kikking og forespørsler rundt omkring på Hankook og Pirelli landa jeg tilfeldigvis på Goodyear Asymmetric 3 stjernemerket non-RFT hos et lokalt dekksenter. Prisen var også, sett i lys av prisutviklingen på sommerdekk de siste årene, relativt overkommelig og ikke dyrere enn på nett, og ca samme pris som vinterhjul i 18" dimensjon. Så langt veldig godt fornøyd.

IMG_1081.thumb.jpeg.ef7d5ff7266cefdeccb75c845c22f37f.jpeg

IMG_1082.thumb.jpeg.57046f86335ab8944c0f47d9752b0f96.jpeg

Nyvasket utenpå og innvendig og med nye sommerhjul ble bilen levert Bavaria sammen med et sett originale skvettlapper bak - såkalte unicornlapper - som de skulle få montere. Fant disse tilfeldigvis på eBay i original innpakning i Hellas - det eneste settet jeg har klart å oppdrive i hele verden. De uoriginale begynte å slippe, passformen var ikke helt hundre, og formen på de originale var litt finere om det er lov å si om skvettlapper. Bra ble det i alle fall, og karosseriavdelingen hos Bavaria gjorde det gratis «innimellom» forsikringsjobben. Takknemlig for den gode servicen de yter i avdelingen der.

Oppholdet krevde dog en drøy uke med Camry hybrid leiebil. 

IMG_1116.thumb.jpeg.8442dbded2925d14b2620b1f93cc9b63.jpeg

Ny og romslig drosjebil, men billig og amerikansk innvendig, mye støy, spesielt vindstøy fra speil, og et horribelt infotainmentsystem på en stor touchskjerm. Og dette er siste skrik på Toyota-fronten? 11 år gamle NBT er lysår bedre. Faktisk fremstår CIC som et langt finere system enn dette. 

Men det gjorde bra med en periode i denne, for det er fort gjort å bli blasert og å glemme et par-tre ting: 1) hvor en kommer fra - jeg er jo vokst opp i japsebiler, min første BMW kom i en alder av 23 år, 2) hvor godt en har det i «nyere» BMWer, og 3) hvor stor forskjell det er på måten en tysk premiumbil er/var bygd opp og fremstår kontra en av USAs mest solgte biler. Lyden av døren som lukkes avslører i kjent stil det meste. Vi fant imidlertid hver vår ting vi likte med bilen; kona likte trådløs ladeplate, og jeg likte romslig baksete. 

Det var uansett godt å komme hjem til 5er - selv om poden likte Tåyotaen, begynte han å spørre mer og mer når den blå BMWen kom tilbake. 

IMG_1178.thumb.jpeg.ff621edefd16181b41483c78b61201a9.jpeg

IMG_1173.thumb.jpeg.86dc5d9781f11d5809627657fe5cd65f.jpeg

IMG_1170.thumb.jpeg.818c2b287c536e08eef29d90b5547c2e.jpeg

IMG_1169.thumb.jpeg.4368de829776790c6bb34981656ed2de.jpeg

Og med det kan vi si at 5-serien er klar for sommer og ferie i Norge dette året, med en uke på firmahytte i Lyngdal som starter ballet Tips om reisemål/opplevelser i området Lyngdal - Kristiansund for en familie med en fireåring mottas med stor takk!

 

Hopper lettbeint tilbake noen dager til en Suldalshelg med guttungen og 4-serien. Der fikk jeg egentid nok til både å springe til skogs, og å ta en fullstendig rens av skinninteriøret i bilen. På grisehøy tid… 

IMG_1088.thumb.jpeg.c0e3c3527c1ce993d8967fe69a40b92c.jpeg

Fenice sin Deep Leather Cleaner tok et par år med bruk og nullstilte interiøret så godt som mulig på en 9 år gammel bruksbil som snart har gått 150000km. Skinnet ble satt inn med Swissvax sin Leather Milk. Rattet som var nytt i fjor ble renset med Colourlock sin Mild Leather Cleaner og satt inn med Shield. 

IMG_1111.thumb.jpeg.1820c5eb587b5b65ea0a67b5571e091c.jpeg

IMG_1107.thumb.jpeg.53ec2b03cf961c7fbf4975178ab184c3.jpeg

Fint forbruk på turen. Første halvdel låg den på 0,5, men en del bakker siste del hjem tar knekken på forbrukstall. 
IMG_1114.thumb.jpeg.b498435c6805b1e67bbf618565b87614.jpeg

 

Har slitt litt med risting i ratt ved nedbremsing som har blitt verre med tiden, og pinpointet det til bremser da de har blitt påvist litt kast i alle fire. I tillegg har jeg slitt med hvining fra bremser bak - den ene klossen tar innpå skiva av og til, og det har aldri blitt bra. 

Men totalt defekt høyre casterforing ble påvist, noe som var rart da begge casterstagene ble byttet til Meyle for 48000km siden hos et annet lokalt verksted. Men den var kun venstre side som hadde foring og stag merket med Meyle, høyre så veldig OEM BMW ut, så her har noen tatt snarveier. 

Utfordret verkstedet som gjorde jobben for 3 år siden på dette, men de var mest opptatt av å påpeke at jeg hadde fått jobben uten arbeidstimer kalkulert inn, og dermed hadde fått det for billig i utgangspunktet, men at de var sikre på at begge stag var byttet. Lite flatlegging der altså, selv med disse bildene:

IMG_1119.thumb.jpeg.84aa2240c2f31726e6ad09c9086a61b1.jpeg


IMG_1121.thumb.jpeg.9f251b487582453a7f7dfb2d4a877871.jpeg

 

Om ikke mer er det greit å snevre inn antall verksteder en skal legge igjen pengene sine i fremtiden :)

IMG_1115.thumb.jpeg.5f91b05eca57d4a01811c096b0618866.jpeg

Så, bilen ble levert ///Moe og etter nye foringer fra Lemførder presset inn i stag på begge sider for å sikre lik slitasje ble bilen MYE bedre, men fremdeles litt vibrasjon ved nedbremsing. Fikk så et knakandes godt tilbud hos Bavaria med 25% rabatt på deler og arbeid på komplette originale skiver, klosser og sensorer foran og bak, og slo til på dette. Bilen ble levert hos Bavaria mens vi tok oss ei langhelg i Oslo for å springe Holmenkollstafetten. 

Reise torsdag - søndag til Oslo for å springe 370m, forstå det den som kan. Men fort unna gikk det i alle fall, 54 sek og ny pers med 3 sek siden forrige gang samme etappe ble gjort i 2019, og 4. plass totalt i stafetten klasse menn senior kan vi si oss godt nøgd med. Nydelige forhold med shortsvær hele helga var det også, liker Oslo i den drakten! 

IMG_1204.thumb.jpeg.f155b8bff9421464bdc8fba9a9a13d0e.jpeg

IMG_1205.thumb.jpeg.d0eb20361e567dd07e0c528636d21cde.jpeg

IMG_5415.thumb.jpeg.0e1b874c2621c51e31b7769f1d313abc.jpeg
 

Vel hjemme ble 5er hentet på jobb som ikke ligger langt fra flyplassen, og 4er ble hentet med nye bremser morgenen etterpå i garasjen til Bavaria. 
IMG_1224.thumb.jpeg.e2df90fe7db6c3ef293efbb8e0998e9e.jpeg

IMG_1226.thumb.jpeg.124effdfda373ebdc4f3fdc850ca7319.jpeg

Det skulle ikke gå mer enn noen dager til før 4eren fikk kastet enda mer penger på seg og nye sommerdekk montert også på denne; nye Michelin PS4S*. Samme som sist, why change a winning team? Bare en snau 1000-lapp dyrere enn Pirelli PZ4* så da var det en no-brainer. Nye TPMS’er blir montert til uka, da det ble glemt av verkstedet i farten.

Og i år har jeg også bedret innsatsen 200% på hjulvask. Alle sommerhjul ble vasket først rett før omlegging i vår, men i nå har jeg attpåtil behørig vasket alle vinterhjulene så de står lagret i bod, klare til neste vakt. 

IMG_1158.thumb.jpeg.d12264dafd851fe870bf15093e0a6d39.jpeg

IMG_1159.thumb.jpeg.ee41f488b2bceeb83dcd6da1e9df2da2.jpeg

IMG_1304.thumb.jpeg.a81271af499ab8f93f98c327c9042cb2.jpeg

Og med nye dekk, nye casterforinger og nye originale bremser rund baut er 4-serien igjen i tipp topp stand og føles som en ny maskin, både å kjøre og å sitte i. For en herlig bil! Ikke vanskelig å forstå at den har vært i vårt eie i snart 7 år. 

IMG_1303.thumb.jpeg.6c59284e02b3458e0a77e1470daf4f6e.jpeg

Men det er som kjent en tid for alt, og i samband med at jeg er helt i innspurten av planleggingen av ladeinfrastruktur for fellescarporten vår kommer vi til å legge bilen for salg når den nå er «på topp». Samtidig begrenser behovet vårt i en nr. 2 bil seg til en mer kompakt og smidig bybil for kortere avstander (sa noen i3?), da 530xd’en alltid blir valgt på langkjøring.

Prisnivå er litt usikkert da det er få ute i markedet, og det som er ser generelt ymse ut, men har tro på at markedet er villig til å betale for et godt og ryddig eksemplar av denne sorten. 

 

 

 

 

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers fargerike carport | F11 530xd LCI og i3S 120Ah | 4er solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...