papertiger Skrevet September 12 Forfatter Share Skrevet September 12 45 minutes ago, Fredrik 90 said: Gratulerer med salg Jeg kjenner den tomhetsfølelsen når man har solgt en bil, men også den litt gode følelsen at salget gikk bra og ny eier er fornøyd. Skal den erstattes med noe nytt eller kjører dere to biler fremover? Takker! Vi er vel noen av de som får et nært forhold til bilene våre etterhvert, så da blir det fort slik. De er jo med på det meste i hverdagen og er en fullintegrert del av livet. Den ble på en måte erstattet av i3S'en, selv om den ikke er en erstatter i så måte, all den tid det er en helt annen type bil. Men bruksmessig er det i3'en som tar over som bil nr. 2. Så satser jeg på at vi en dag får mulighet til å ha en bil nr. 3 som kose/sommerbil. fupsaker og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet i går, 22:14 Forfatter Share Skrevet i går, 22:14 (endret) På tide med en aldri så liten update her fra carporten på vestkysten. Begynte for en stund siden å merke klakkelyder ved sving i lave hastigheter på 5’eren. Ringte Moe og spurte om han hadde et tips, «drivaksling» var svaret før jeg hadde fullført setningen. Verifisering ble gjort sammen med storservice (som er vesentlig billigere hos Moe enn hos Bavaria. Vesentlig.) og begge var faktisk gåene. Bilen hadde gått ca 140000km, så sånn sett ikke annet enn forventet på disse bilene. Begynte å sjekke litt rundt på hvor og hvilke merke en burde gå for, for GS (leverandøren til Moe) kunne ikke skaffe uoriginale venstre, og originale kostet en nyre + ene armen. Så sjekket tilfeldigvis Autodoc etter at jeg plukket opp tips fra @Eystein Ose, og jammen ikke Spidan (GKN) på godt tilbud der; 7500kr totalt for begge to ferdig levert. Tok en uke så lå de på posten, magisk. Med 4300kr for bytte hos Moe kom jeg unna komplett drivakselbytte for under 12000kr, noe som må sies å være en god totalpris. Mulig det er placebo, men synes hele bilen ble stillere etter bytte. Som om de dårlige drivakslingene har lagt lyd under kjøring som nå ble borte. Akkurat som å få tilbake en ny bil etterpå, uten at jeg har kjent noe i selve bilen før byttet. Umerkelig, men merkelig. Å attpåtil få tilbake bilen fra Moe med nylakkerte bremsekalippere uten å ha bedt om det er vel intet annet enn enestående service. Det skjedde faktisk på F20’en jeg hadde også når han bytta bremser på den. Ellers har det ikke skjedd så mye, begge bilene brukes, men i3’en tar mye av småkjøringen, der skinner den virkelig. Jeg farter litt rundt på Nord-Jæren på inspeksjoner og oppfølging i prosjektene jeg har på jobb, så blir litt km i måneden der også. Ladeanlegget hjemme er ferdig og venter bare på strømsetting av nettleverandør, så blir det med ett langt mer greit å ha elbil. Nå lader vi litt når vi har mulighet, jeg har Shell Recharge rett over jobb og setter bilen på der en time så er den full, men kan bli litt kok i toppen for enkelte når det er lite strøm, en har avtaler å nå og laderne ikke fungerer . Her med sola som skinner på i3 på Sola. Er heldig og kan observere bilen fra kontorvinduet mitt på andre sida av veien. For et par helger siden hadde vi en tur til Amsterdam for å springe maraton (og barneløp ). Mange kjekke biler spottet der, men denne E36’en stod fast parkert rett ved hotellet. Og en Opel som var et relativt vanlig syn, men ikke her til lands. Som en Twizy+? Artig sak. Mens vi var i Amsterdam og jeg fikk sprunget fra meg, hadde @StigJ i3’en med nylakkert (og ferdig uteluften selvsagt) frontfanger inne i det nye lokalet sitt for 1-stegs og Gyeon keramisk coating for å forenkle vask og vedlikehold av lakk i overskuelig framtid. Resultat ble som vanlig prima 👌🏻 (bilder tatt av Stig): Vinteren lar også vente på seg, så har ikke byttet til vinterhjul enda. Holder seg stabilt på 10-12 grader, men til neste helg tenker jeg det må til på begge bilene. Fikk tatt en etterlengtet vask av 5er her forrige helg, det trengtes. Og så utrolig god følelse å kjøre rundt i nyvasket bil! Fin fargemix med gull og blå ser godt de nylakkerte kalipperne, gjorde seg! At jeg ikke har fått fingen ut å gjort dette selv før… Siden sist har vi hatt også hatt 5’eren på høstferietur til Suldal og Sauda, merkelig nok ingen bilder herfra. Og senest en søndagstur med kone og poden til Forsand for å se på fremdrift på sammenstillingsfase på prosjektene mine på jobb. Den imponerer like mye hver gang, for en fabelaktig milsluker! Perfekt i Comfort mode, duver av gårde i Comfort+. Avslutter med et bilde etter siste vask der jeg synes Mediterranean Blue med alulister og 345-hjul tok seg meget godt ut. Endret 23 timer siden av papertiger M-jakob, Marius2002, Eystein Ose og 16 andre reagerte på dette 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vingerei Skrevet 12 timer siden Share Skrevet 12 timer siden Herlig stell av bilparken dette! Fin combo med blått og chrome så bra du fikk byttet driv aksler! 👏 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet 11 timer siden Share Skrevet 11 timer siden Ja, F11en din er virkelig nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet 11 timer siden Share Skrevet 11 timer siden Flott og elegant F11, her har du en kanon bil lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet 3 timer siden Share Skrevet 3 timer siden Nydelige biler det der! Farge, senk og felger passer så godt med hverandre på F11'n din. Fargen på I3n var også veldig fin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet 3 timer siden Share Skrevet 3 timer siden Gull med blått er virkelig fin. Begge biler er veldig fin hver for seg men passe ogdå veldig godt sammen 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet 25 minutter siden Forfatter Share Skrevet 25 minutter siden 12 hours ago, Vingerei said: Herlig stell av bilparken dette! Fin combo med blått og chrome så bra du fikk byttet driv aksler! 👏 Takker! Og allikevel driver jeg å sikler og sirkler rundt G31 😂 er noe med G31 som virkelig tiltaler meg, så må nesten få prøvd meg en slik snart. Ja jeg har på en måte slått meg til ro med å sette bort mekanisk arbeid til de som kan det best, så kan jeg heller sitte på jobb noen timer ekstra og gjøre det jeg kan best fungerer bra når en ikke må bruke Bavaria til alt, da blir det fort dyrt. 11 hours ago, Saltkjelen said: Ja, F11en din er virkelig nydelig! Takker så mye! 10 hours ago, Marius2002 said: Flott og elegant F11, her har du en kanon bil lenge Takker så mye! Tja nå har bilen gått snart 150000 og bikker 9 år rett på nyåret, så jeg vet ikke hvor lenge, men den fremstår aldeles ikke som en 9 år gammel bil med 150k på telleren, det er sikkert. Som nevnt over er G31 en bil jeg kunne tenkt meg, men de holder seg frustrerende godt i pris. 3 hours ago, BimmerFan! said: Nydelige biler det der! Farge, senk og felger passer så godt med hverandre på F11'n din. Fargen på I3n var også veldig fin! Takk! Ja synes jeg har truffet bra på den komboen, og glad det var alulister og ikke shadowline på den, svart og blått sammen ikke en foretrukken kombo. Så derfor har jeg svart interiør 😬. Skulle vært cognac! 2 hours ago, mr.pingu said: Gull med blått er virkelig fin. Begge biler er veldig fin hver for seg men passe ogdå veldig godt sammen 🤩 Helt enig, takk! De stod merkelig godt til hverandre de fargene. Får håpe å se de sammen i en dobbelgarasje med tid og stunder 🙃 Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå