Gå til innhold

Flobben F11 520d

Share

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Viste seg at mekaniker hadde koblet feil når de drev på med comfort access problemet, så etter fire dager på verksted er nå bilen i orden igjen. Så nå står bare igjen rustfiksing på c-stolpen igjen, som jeg har fått time på i slutten av November.

Etter det håper jeg at det ikke blir noe besøk på verkstedet på veldig lenge.

Ellers så er det veldig lite nytt, men vinterhjulene er på, så fra dette

post-54861-0-08305800-1415467646_thumb.j

Til dette

post-54861-0-46424300-1415467630_thumb.j

Er litt forskjell i lydnivå gitt, så det er deilig. Selv om jeg synes bilen er bedre å kjøre med 21" tommerene

post-54861-0-20944900-1453229317_thumb.j

post-54861-0-70663900-1453229362_thumb.j

post-54861-0-90615400-1453229394_thumb.j

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg tror ikke det er så bra å aktivisere parkeringssensorene, da hopper og spretter de jo rundt overalt. :D

Nå vet jeg ikke så mye om den generelle kvaliteten til disse, men det virker jo som om du har vært maksimalt uheldig med denne bilen. Må være veldig trøttende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er time bestilt på verksted, og feilmeldigen selvfølgelig borte......makan.

Jaja, får møte opp alikevel og be de sjekke loggene, kommer vel tilbake.

I tillegg så høres kompressoren til fjæringa bak veldig bra til tider, så de får se på det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takk takk,

ellers så er feilmeldingen tilbake, så oppmøtet på verkstedet til uken blir fortsatt gjennomført.

Driver og lurer litt på hva jeg skal gjøre fremover. Ser på finn.no at prisene på f11 ligger på 400 og oppover noe jeg synes er veldig lavt i forhold til hva jeg betalte for to år siden. Tap på nesten to hundretusen på to år er ganske mye, spesielt når man vet at den hadde tapt seg ca 260 første året i forhold til liste pris ny som var 840 000.

Så da blir spørsmålet skal man ta tapet nå, eller skal man vente noen år til og fordele tapet over flere år. Agrumentet mot er jo at den vil uansett tape seg mer,så jeg vil få mest igjen nå. Argumentet mot er at en nyere bil har nok høyere verdifall så det billigste blir å ha denne ett år eller to til. Den er jo ikke akkurat utslitt med sine 53000km og snart tre år på baken.

Ellers så gjelder vel forbrukerloven, tre feil av samme sort så må de ta inn igjen. Så kan vel håpe at det skjer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det konstantert ir i kontaktene til parkeringsradaren, og deler bestilt. Så da er det bytte av disse igjen, under to år siden sist.

I tillegg spurte jeg om de kunne gi meg en innbyttepris når den først stod der ute. Må si at det ikke blir aktuelt. 330.000 kunne de gi meg, men da måtte jeg påkoste skifte at skiver og klosser foran. Det vi si, bilen ble tatt ut i mars 2012. Listepris da var 840.000+, jeg ga året etter 600.000. Altså tap på 240.000 første året, også nå 270.000 på to år.

Bilen har snart ruslet 54.000km.

Så på tre år har bilen i følge Bilia tapt seg 510.000+. Med andre ord, kjøp av nyere Bmw vil i fremtiden være ganske uaktuelt med ett slikt tap.

Til sammenlikning har en kompis 2014 Volvo xc70 til 750.000. Den er leaset og forventet å kjøre 180.000 på tre år. Restverdi 350.000.

Innbytteprisen jeg fikk nå er jo ett hån mot kunder, og betyr at det aldri vil bli kjøpt bil der igjen.

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir å beholde, ba om innbyttepris mest for å ha noe å forholde meg til, og at lysten på awd er stor.

Er fornøyd med kjøreopplevelsen bilen gir., så føler jo egentlig ikke noe behov for å selge.

Tanken er å beholde den ett til to år til, men klart det avhenger av at den slutter å tulle og hva man ønsker å bruke av penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...