Gå til innhold

Frodes E92/E90-garasjetråd

Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, MarcusSteffensen skrev:

gleder me sykt til å se bilen ferdig med coilovers :D

tenkt deg til Bud?

Jeg også, satser på at de er ferdig i neste uke.

Som det meste av treff i år er jeg offshore. :(

2 timer siden, Gorg skrev:

Hvis det blir hull på en belg ligger man jo nedpå. Skjedde med fattern sin e60, måtte kjøre veeldig sakte hjem fra Trøndelag til Troms..

Legg ut video når du kommer så langt, du har en veldig informativ der du rygger inn i en garasje 

Ja, men air cups må ligge utenpå en fjær. Det er slik de er designet. Skal lage en kjapp video :)

13 minutter siden, Skulebollen skrev:

Leste bare fort over men virker jo helt genialt med air cups :o

Spent på oppdateringer ang. dette :)

Ja, det er det. :)

-

Leverte fra meg det ene senteret til maskinering idag, og fortsatte litt på felgene i kveld. Hadde i utgangspunktet tenkt å våtslipe og så polere, men fikk meg en positiv overraskelse når jeg fant ut at den originale klarlakken ligger på leppene enda! Det betyr mye mindre arbeid, bare slipe små sår og så polere. Fjernet klarlakken på ene, og de ble nesten som ny. :D Fortsetter imorgen.

25384569311_b489dbbbea_h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsatt mye fint å se i denne tråden :D  fått farga alt interiøret nå? :)  var å prøvekjørte en svart e92 med brunt interiør forrige helg, sinnsykt bra fargekombo ;)du veit ikke ca hvor mange liters kasse du får plass til under gulvet i e92?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, adne95 skrev:

fortsatt mye fint å se i denne tråden :D  fått farga alt interiøret nå? :)  var å prøvekjørte en svart e92 med brunt interiør forrige helg, sinnsykt bra fargekombo ;)du veit ikke ca hvor mange liters kasse du får plass til under gulvet i e92?  

Nei, har ikke det. Planen var jo å kjøpe M3-interiør og farge det, men det har blitt satt på vent da det ble litt vel mye utgifter med ny bil osv. Dessuten er det ingen som er interessert i det sorte interiøret som jeg la ut for salg... Har fått bytteforslag i Saddle brown, men det er lysere enn den fargen jeg vil ha.

Regner med det er E90 du tenker på (E92 har nesten ingen plass pga dobbel eksos). Den er vel rundt 10 liter, så man må ha en sub som er laget for liten kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Frode D said:

Nei, har ikke det. Planen var jo å kjøpe M3-interiør og farge det, men det har blitt satt på vent da det ble litt vel mye utgifter med ny bil osv. Dessuten er det ingen som er interessert i det sorte interiøret som jeg la ut for salg... Har fått bytteforslag i Saddle brown, men det er lysere enn den fargen jeg vil ha.

Regner med det er E90 du tenker på (E92 har nesten ingen plass pga dobbel eksos). Den er vel rundt 10 liter, så man må ha en sub som er laget for liten kasse.

Skjønner ;)  Var coupe jeg  mente, men tenkte ikke over at e92 hadde annerledes reservehjulsbrønn/osv.. får bare se hvilke muligheter det blir når jeg får en e92 hjem i tunet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, adne95 skrev:

Skjønner ;)  Var coupe jeg  mente, men tenkte ikke over at e92 hadde annerledes reservehjulsbrønn/osv.. får bare se hvilke muligheter det blir når jeg får en e92 hjem i tunet :) 

Det er motor (eksos) som avgjør. 335 har nesten ingen plass nedi der pga to eksospotter bak. Om du har kjøpt en med eksos på ene siden så er det likt som i E90'en min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig svar fra Broadway Static og det ser ut som at coiloversene blir sendt i slutten av uken. :) Fikk litt oppgraderinger gratis og refundert penger for air cups. De har i tillegg jobbet mye for å få til air cups på dette oppsettet, blandt annet designet ny innfestning nede for å gjøre hele oppsettet kortere. Dette tålte ikke stresstesten så dette er hovedgrunnen til at de ikke kunne levere med air cups. Det ville bare gitt 2cm løft og det ville de ikke være fornøyd med å levere fra seg.

Litt stemningsbilder fra felgpolering. Gikk over hakk med 150, 240, 400, 800, 1200 og 2000 papir, deretter polering. 

25194583939_7c0bf4315b_h.jpg

<- Etter  -  Før ->

24931632794_88679e630f_h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde E92'en på første luftetur i går og ga den en grundig vask og polering/voksing av frontfanger. Prøvde å foliere leppen men det ble ikke bra, så endte opp med å lakkere den sort matt og deretter lagt på et lag med Swissvax Opaque. Etter den ble montert skulle jeg flytte bilen og la merke til at vifta foran motoren gikk på fullt. Stoppa bilen og starta den igjen, samme skjedde igjen, så da lot jeg den gå i noen minutter - ingen forskjell. Koblet til Carly og scannet for feilkoder og fikk opp feilkode "2E82 - electric collant pump, shut down". Sletta feilkode men den kom rett opp igjen, så må vel bytte vannpumpe og termostat. Litt kjipt, men samtidig glad det skjedde nå og ikke på vei til østlandet eller noe sånt.

25560875202_779062623d_h.jpg

25679603685_028dc7e6a3_h.jpg

Bytta også luft- og mikrofilter på E90'en idag, var vel på tide! Skal ta oljeskift imorgen.

25586927861_eac038fd01_h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut med matt leppe 👍🏻

Utrolig kjekt å ha Carly så man kan finne problemene selv, slippe å betale en høvding hver gang for at verkstedet skal prøve å finne feilen. Er ikke alltid de gjør det, og da blir det dyrt..

Fikk min idag, skal kode litt imorgen ^^

Var godt brukte filter ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gorg skrev:

Så bra ut med matt leppe 👍🏻

Utrolig kjekt å ha Carly så man kan finne problemene selv, slippe å betale en høvding hver gang for at verkstedet skal prøve å finne feilen. Er ikke alltid de gjør det, og da blir det dyrt..

Fikk min idag, skal kode litt imorgen ^^

Var godt brukte filter ja! 

Carly er absolutt verdt pengene! Har brukt min mye allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...