Gustav C. Skrevet Januar 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2014 Jeg sendte selger en mail med forespørsel om kilometerstand kunne dokumenteres. Selger svarte tilbake at den ble mistet da han flyttet inn i ny leilighet. Det fascinerer meg hvor dårlig enkelte mennesker er til å lyve. Hvem i alle dager oppbevarer serviceheftet utenfor bilen? Jeg har rapportert det inn til finn. La til at en "bekjent" hadde ringt på bilen og spurt om dokumentasjon på km-stand, og at selger selv (ikke tidligere eier) hadde mistet det i et flyttelass. I og med at selger påpeker den lave km standen hyppig i annonsen og han er ansvarlig for at serviceheftet mangler, så er det ikke helt usannsynlig at han også står bak selve justeringen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 26, 2014 Share Skrevet Januar 26, 2014 Jeg rapporterte det også inn til finn og fikk rask tilbakemelding om at annonsen er fjernet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Januar 26, 2014 Share Skrevet Januar 26, 2014 Noen ganger kan faktisk serviceheftet forsvinne. Opplevde dette selv når jeg kjøpte en bil fra en bekjent som jeg vet hadde komplett servicehefte, men som vi pokker ikke fant når jeg kjøpte bilen. Han er godt voksen og oppegående... Jeg har også serviceheftet og annen dokumentasjon på bilen liggende hjemme i tilfelle bilen blir stjålet. E39 er en bil som takler høy km kanskje best av samtlige BMW-modeller, så det er en bil som kan være vanskelig å gjennomskue mtp justering av km. Min gamle hadde gått 365k km, og var veldig lite slitt innvendig. Kunne ha justert ned til 210k uten at noen ville ha stusset. Den gode kvaliteten på E39 gjør at km-standen i seg selv ikke burde være første prioritering ved kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet Januar 27, 2014 Share Skrevet Januar 27, 2014 Jeg sendte selger en mail med forespørsel om kilometerstand kunne dokumenteres. Selger svarte tilbake at den ble mistet da han flyttet inn i ny leilighet. Det fascinerer meg hvor dårlig enkelte mennesker er til å lyve. Hvem i alle dager oppbevarer serviceheftet utenfor bilen? Jeg gjør, etter å ha mistet et servicehefte på en bil jeg fikk tilbake etter tyveri. Forsikringsselskapet var ikke særlig imøtekommende til at dette var av noe særlig verdi heller! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Januar 27, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2014 Alle er uskyldige til det motsatte er bevist, jada jada.. Ang tap av serviceheftet så tar jeg selv vare på alle fakturaer/kvitteringer vedrørende vedlikehold av bil å stapper i en perm, så hadde jeg mistet serviceheftet ville det strengt talt ikke hatt noe å si. Fakturaene sier en god del mer enn kryss og haker i servicehefte uansett.. I tillegg så er alle service utført hos BMW så de kunne nok trykket opp et nytt, men slikt blir jo ikke like lett på eldre biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 27, 2014 Share Skrevet Januar 27, 2014 Jeg gjør, etter å ha mistet et servicehefte på en bil jeg fikk tilbake etter tyveri. Forsikringsselskapet var ikke særlig imøtekommende til at dette var av noe særlig verdi heller! Om du oppbevarer den hjemme er jeg rimelig sikker på at dette er dokumentasjon som ligger lagret sammen med viktige papirer som vitnemål, kompetansebevis etc. Dette er derfor ikke noe man "plutselig" mister under et flyttelass. hanzhe og Reef89 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 En liten update på denne bilen. Så den ble annonsert på Bmw e39 gruppe på facebook der eier spurte hva denne var verdt. Han annonserte med en km-stand på 174.000km. Jeg kjente raseriet komme, ved at jeg HATER triksing med kmstanden. Sa i fra på gruppen og tenkte at den nåværende eieren hadde også skrudd den tilbake med tanke på at den lå ute til 175.400 på finn og nå 1 år senere hadde gått 174.000km og hadde skiftet interiør til sort skinn og satt inn et annet ratt.... Etter en grundigere prat med nåværende eier(en som jobber på bavaria) hadde han kjøpt bilen gjennom Storebrand da bilen var kondemnert. Nåværende eier kjøpte den ut av storebrand og fikset den opp. Han var ikke klar over km-triksingen og ville dermed ikke selge bilen når den var trikset med(ryddig gjort). Da han heller ikke fikk så mye for den lenger heller.Mine tanker rundt dette er at i januar i fjor ble annonsen hans stoppet som nevnt tidligere i tråden her og han fikk ikke solgt bilen, dermed følte han sikkert ikke noe annen utvei enn å kjøre den inn i en stor stein og kreve forsikringspenger. Meeeeeen det kan være feil og kanskje han var uheldig og faktisk krasjet..... I det bilen ble levert inn til storebrand hadde den en km-stand på 172.000km så den ble skrudd tilbake enda engang før den ble kollidert. Nåværende eier har nå blitt oppmerksom på dette og velger dermed ikke å selge bilen med det første pga. dette. Han skulle undersøke nærmere hva km-standen egentlig er. Dermed fikk vi en slutt på dette snylteriet av kmstand på denne bilen iallefall StigJ, Peak og Alpejohn reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Januar 13, 2015 Share Skrevet Januar 13, 2015 Dette burde jo Storebrand ha fått beskjed om, er jo noen som har fått ut penger....... eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Januar 13, 2015 Share Skrevet Januar 13, 2015 Storebrand har blitt kontaktet Gustav C. og bricks reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Januar 15, 2015 Share Skrevet Januar 15, 2015 Lurer på ka Storebrand vil gjere i sånne saker som dette? Ved høg km vil jo utbetalingen frå dei synke samtidig som verdien på bilen. Kanskje dei krever cash tilbake? I sånne tilfeller hadde eg støttet KM-register hos verkstedene i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Januar 15, 2015 Share Skrevet Januar 15, 2015 Storebrand har blitt kontaktet Har du gjort det ? du veit røde kors trenger hjelpemannskap og bøssebærere, man kan gå nattravn etc etc Morty999 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Januar 16, 2015 Share Skrevet Januar 16, 2015 (endret) Og med dette mener du at han ikke skulle tatt kontakt? Han har jo skrudd tilbake km.standen med den hensikt å få bilen til å bli mer verdt. Og dette tar jo forsikringsselskapene med i beregningen når de betaler ut erstatning. Så mest sannsynlig har han fått mer for bilen enn han skulle hatt, kanskje de skulle lagt den differansen på DIN regning. Er mange forsikringssvindlere der ute som vi alle må betale for i form av økt premie. Endret Januar 16, 2015 av Trond H. Olsen Fredrik 90, Hyggmaister, Carlsius og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Januar 16, 2015 Share Skrevet Januar 16, 2015 Og med dette mener du at han ikke skulle tatt kontakt? Han har jo skrudd tilbake km.standen med den hensikt å få bilen til å bli mer verdt. Og dette tar jo forsikringsselskapene med i beregningen når de betaler ut erstatning. Så mest sannsynlig har han fått mer for bilen enn han skulle hatt, kanskje de skulle lagt den differansen på DIN regning. Er mange forsikringssvindlere der ute som vi alle må betale for i form av økt premie. Hvis det er forsikringsvindel man brenner for og bli kvitt i dette samfunnet, ja da kan det så være.................... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet Januar 16, 2015 Share Skrevet Januar 16, 2015 Penger er roten til alt ondt, er det ikkje det man sier? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Januar 16, 2015 Share Skrevet Januar 16, 2015 Har han sagt at han brenner for det, Stig? Han har oppdaget svindel og rapporterer det. Hvorfor prøve å lete etter feil hos andre som faktisk gjør noe bra, det skjønner ikke jeg.. hsd reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå