Gå til innhold

Hjelp med angrerett på privat bilkjøp.

bimmersdruged
 Share

Anbefalte innlegg

Du kan ta det til forbrukerrådet, herregud, du har i realiteten ikke fått det du har betalt for, enten får du prisavslag eller heving, det er hvis du har dokumenter fra nøytral tredjepart som kan konfirmere det.  skjønner ikke hvorfor du skal prøve å svindle andre folk når du kan lett vinne saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forsåvidt den gamle annonsen der det står svart på hvitt om motorbytte!

Skjønner jo godt nå at du hadde en dårlig sak!

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45764392&searchclickthrough=true

Legger ut regnummer i håp om at intresserte googler det! Og kan se hva for en selger du er!

PX41951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med en følelse over at det er samme bilen ja. Hvis det så er rett. Så syns jeg trådstarter er en stor tufs. Som griner over å ha bli lurt selv, og er så frekk at han selger bilen ut igjen for å lure en annen uskyldig person. Det er ikke opplyst om motor bytte eller noe annet der heller.

Nå vet ikke jeg om det er samme bil, men det virker lite sannsynlig at det skal dukke opp nesten lik bil med samme ting som trådstarter har nevnt her på forumet.

Alt fra full overhaling av motor, gåen ABS sensor og chip/datatuning.

Og over til noe helt annet. Hvorfor tror folk at det er lov å øke effekt på en motor fordi den har vært i Norge i 10 år???, det er ikke lov før det er godkjent i vognkortet av biltilsynet. Er så teit å skrive: Kjøperen får også med en chip om ønskelig som er lovlig fordi at bilen er over 10 år gammel ( dette er tatt opp med biltilsynet, effek: 170 Hk og 330 Nm )   Pisspreik bare.....!

Er vell stortsett bare trådstarter som tror dette, selv etter at flere har informert at det ikke er tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt kontakt med Forbrukerrådet og kontakt med flere andre mennesker som har peiling på kjøp og salg, og de sier at det ikke er mye å gjøre siden en kontrakt er skrevet og har fått høre at det ikke er ''så'' ulovlig som det høres ut som så lenge bilen er i forsvarlig stand osv.

Fikk også svar om en her at det kan påkoste myeee om jeg evt velger å gå til rettsak osv, og om det var verdt det?

Tipset jeg har fått fra flere folk de siste dagene er å selge bilen, selv om jeg ikke ''mener'' å svindle på noen som helst måte, men har jo selvfølgelig samvitigheten på meg!

de folka som har gitt deg tips er ikke særlige fornuftige for å si det sånn. Det tar deg tre tastetrykk for å finne ut om saken din kan vinnes eller ikke. gå inn på fuckings forbrukerrådet og les deg opp reglene ved kjøp av bil fra privatpersoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er det mulig, 

Her er forsåvidt den gamle annonsen der det står svart på hvitt om motorbytte!

Skjønner jo godt nå at du hadde en dårlig sak!

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45764392&searchclickthrough=true

Legger ut regnummer i håp om at intresserte googler det! Og kan se hva for en selger du er!

PX41951

Herregud, er det mulig!?!?

Dette bekrefter bare mitt syn på "tvilsomme selgere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sinnsykt dårlig gjort synes jeg....

Så gjør du det samme...

Hvordan noen greier å ha slikt på samvittigheten skjønner jeg ikke... Men så finnes det jo folk som tar livet av 50 mennesker med ett smil.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den personen som gjør noe galt i denne saken er jo du. I den gamle annonsen står det jo om motorbytte som sagt og i din gjør det ikke. Og så kommer du inn her å klager på feil fra tidligere eier om motorbytte? Er ikke logikk i dette i det hele tatt..

Tåpelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den gamle annonsen viser klart og tydelig at det er byttet motor og dermed falt dine største (alle) rettigheter i forhold til heving bort. At du ikke oppnår den effekten du vil med bilen kan ikke selges lastes for og det er derfor ikke å anse som verken feil eller mangler i henhold til annonse/kontrakt/kommunikasjon. For meg virker det som om du egentlig bare angrer på kjøpet og ønsker at selger tar tilbake bilen. At du er student og har dårlig råd utgjør heller ingen hevningsgrunnlag og sånn sett burde du kjøpt en rimeligere bil som står i stil til lommeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden her er nok et bevis på at man burde være forsiktig med å handle med nye landsmenn. Det er et helvete å selge til dem fordi de elsker å klage i etterkant, og etter dette forsøker dem å selge en bil uten å opplyse om feil, eller skru km (som vi har sett to eksempler på siste uken i finn-tråden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden her er nok et bevis på at man burde være forsiktig med å handle med nye landsmenn. Det er et helvete å selge til dem fordi de elsker å klage i etterkant, og etter dette forsøker dem å selge en bil uten å opplyse om feil, eller skru km (som vi har sett to eksempler på siste uken i finn-tråden).

Nye landsmenn? kan du være litt mer spesifikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken viser også hvor viktig det er å høre begge sider sider i en sak og ikke kjøpe ukritisk når den ene parten legger fram sin side av saken uten at den andre parten er tilstede for å kunne forsvare seg.    Denne saken er jo ganske ekstrem når den begynner med at trådstarter påstår han er blitt svindla og ender opp med at trådstarter selv er en løgner og en svindler som har kjøpt en bil hvor det ble opplyst i annonsen at det er foretatt motorbytte.  Her blir jo forrige selger helt urettmessig hengt ut som svindler. Ganske grovt og skikkelig lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd... hvorfor bry seg om hvilket kaross motoren kommer fra?

Og at man får ut mer effekt fra m51tu enn m51 er jo... bambus...

Hele tråden skriker jo "jeg bare må klage på et problem som ikke finnes, og en situasjon jeg er 100% ansvarlig for selv"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd... hvorfor bry seg om hvilket kaross motoren kommer fra?

Og at man får ut mer effekt fra m51tu enn m51 er jo... bambus...

Hele tråden skriker jo "jeg bare må klage på et problem som ikke finnes, og en situasjon jeg er 100% ansvarlig for selv"..

Har ikke no erfaring med tuning, eller slike ting, det enkleste jeg vet om er chipping av bil

Snakket med forrige eier om dette, E39 motor er jo det man forventer i E39 karosseri? uansett motorbytte eller overhaling, eller hva det er for no, så forventer man E39 motor? da jeg spurte om dette ble det svart at motoren er fra E39 motor, og that's it, E38 hjerne og slikt fant jeg også ut etter kjøpet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...