Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Se der ja!

Da vet jeg sånn ca hvordan det blir. Må ta et par strøk til på mine så blir bilene like. (eneste like er vel hvit bil med gull felger da jeg har e61 ;) )

Jeg er fortsatt litt usikker på om jeg "tør" å kjøre med gullfelger men det valget blir tatt da jeg ser dem på bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på hvordan gullfelgene klarer seg gjennom vinteren. Blir de fort møkkete? Hvor godt tåles vasken som må til? Holder fargen? Og ikke minst: Viser babesene påtrengende mer interesse enn før?

 

For oss som av ulike grunner ikke våger å gå for gull, kan Folietec sin nyeste kobberlakk kan være et alternativ. Jeg har nesten bestemt meg for den på mine vinterfelger. Men ikke før neste vinter. Først vil jeg se hvordan gullfelgene står seg. Så holder et øye her fremover. :)

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig spent på dette selv, så skal følge nøye med og gi en oppdatering :) Siden det er sprayfolie så oppleves finishen litt ruglete og ikke 100 prosent hard, så jeg antar at det har lett for å feste seg bremsestøv også videre. Tok en skum + avspyling i går, det aller meste løsnet, men ser at det er noe igjen av det aller minste bremsestøvet som sitter i. Skal undersøke litt hvilke produkter som er hensiktsmessig å benytte for å få bukt med dette, uten at det skader finishen og fargen, samt hvor skånsomt det egentlig må vaskes for at en ikke skal risikere å plutselig rive av deler av folien.

 

Kobber er også et bra alternativ, det var ikke kommet da jeg bestilte. Så skal ikke utelukke at jeg går for den fargen der neste år eventuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplved flassing på Avantgarde-felgene enda, Fahad. Eneste er at det har kommet noen sår i klarlakken fra steinsprut og et par kantkjøringer også videre, men har ikke lagt merke til at de har "utvidet" seg noe eller at større områder rundt dette har begynt å flasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplved flassing på Avantgarde-felgene enda, Fahad. Eneste er at det har kommet noen sår i klarlakken fra steinsprut og et par kantkjøringer også videre, men har ikke lagt merke til at de har "utvidet" seg noe eller at større områder rundt dette har begynt å flasse.

Kantkjøringer har jeg heldigvis klart å unngå :) men ellers er jeg veldig fornøyd med kvaliteten på disse felgene. Litt flassing og steinsprut må man vel bare regne med når vi kjører med såpass lite gummi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at hvor lett det er å legge kommer veldig an på hvordan designet på felgen er. Synes det var vanskelig å legge på E60 M5-felgene, siden det er så mange eiker og vanskelig å komme mellom eikene og få lagt det jevnt og pent der. Disse felgene (F10 M5) var betydelig lettere, siden det er færre eiker og designet er langt mer åpent, så det er lettere å komme til alle plasser. Viktig med bra grunnarbeid, altså en god vask med f.eks. rødsprit, så ikke gamle kjemikalier lager merker i finishen. Det som er viktig er å legge tynne strøk og ha god tålmodighet, da blir finishen meget bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Får vel dele et bilde her også så det blir litt action i tråden.

 

Om to uker så skal jeg innom Bavaria Arendal og bytte ryggelys bak, skifte mikrobryter på glassluka på bakluka og ikke minst få en software-oppgradering. Oppdaget også at rommet i bagasjelokket var tomt, så fikk bestilt inn varseltrekant, slepekrok etc. Ny skumsats til BMW Mobility Kit blir det også, etter at den ble brukt ved forrige punktering. Genialt system med skumsats og kompressor i ett :)

 

Ellers skjer det ikke så mye - er 9000 km til neste service (motorolje og tilstandskontroll) og EU-kontroll i mai 2015, så tipper at begge de delene sammenfaller ganske nøyaktig. Er det forresten noen som vet hva BMW går gjennom på en såkalt "vehicle check" og hvor mye dette koster?

post-62632-0-81650600-1444143045_thumb.p

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...