pure_stig Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 Se der ja! Da vet jeg sånn ca hvordan det blir. Må ta et par strøk til på mine så blir bilene like. (eneste like er vel hvit bil med gull felger da jeg har e61 ) Jeg er fortsatt litt usikker på om jeg "tør" å kjøre med gullfelger men det valget blir tatt da jeg ser dem på bilen Skulebollen og Walkabout reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 (endret) Jeg er spent på hvordan gullfelgene klarer seg gjennom vinteren. Blir de fort møkkete? Hvor godt tåles vasken som må til? Holder fargen? Og ikke minst: Viser babesene påtrengende mer interesse enn før? For oss som av ulike grunner ikke våger å gå for gull, kan Folietec sin nyeste kobberlakk kan være et alternativ. Jeg har nesten bestemt meg for den på mine vinterfelger. Men ikke før neste vinter. Først vil jeg se hvordan gullfelgene står seg. Så holder et øye her fremover. Endret September 23, 2015 av Basse Lusk Walkabout og Mmm.bimmer reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet September 24, 2015 Forfatter Share Skrevet September 24, 2015 Ja, jeg er veldig spent på dette selv, så skal følge nøye med og gi en oppdatering Siden det er sprayfolie så oppleves finishen litt ruglete og ikke 100 prosent hard, så jeg antar at det har lett for å feste seg bremsestøv også videre. Tok en skum + avspyling i går, det aller meste løsnet, men ser at det er noe igjen av det aller minste bremsestøvet som sitter i. Skal undersøke litt hvilke produkter som er hensiktsmessig å benytte for å få bukt med dette, uten at det skader finishen og fargen, samt hvor skånsomt det egentlig må vaskes for at en ikke skal risikere å plutselig rive av deler av folien. Kobber er også et bra alternativ, det var ikke kommet da jeg bestilte. Så skal ikke utelukke at jeg går for den fargen der neste år eventuelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet September 24, 2015 Share Skrevet September 24, 2015 Opplever du også at Avantgarde M510 begynner å flasse av enkelte steder? Opplever dette på enkelte plasser på mine hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet September 24, 2015 Share Skrevet September 24, 2015 Noen erfaringer med vask av hvite plastidip-felger. Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet September 24, 2015 Forfatter Share Skrevet September 24, 2015 Har ikke opplved flassing på Avantgarde-felgene enda, Fahad. Eneste er at det har kommet noen sår i klarlakken fra steinsprut og et par kantkjøringer også videre, men har ikke lagt merke til at de har "utvidet" seg noe eller at større områder rundt dette har begynt å flasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet September 24, 2015 Share Skrevet September 24, 2015 Har ikke opplved flassing på Avantgarde-felgene enda, Fahad. Eneste er at det har kommet noen sår i klarlakken fra steinsprut og et par kantkjøringer også videre, men har ikke lagt merke til at de har "utvidet" seg noe eller at større områder rundt dette har begynt å flasse.Kantkjøringer har jeg heldigvis klart å unngå men ellers er jeg veldig fornøyd med kvaliteten på disse felgene. Litt flassing og steinsprut må man vel bare regne med når vi kjører med såpass lite gummi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 25, 2015 Share Skrevet September 25, 2015 Blir spennende og se hvordan Foliatecen holder Kunne tenkt meg og prøve dette selv. Var enkelt og legge og "finish" ble greit nok? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet September 25, 2015 Forfatter Share Skrevet September 25, 2015 Vil si at hvor lett det er å legge kommer veldig an på hvordan designet på felgen er. Synes det var vanskelig å legge på E60 M5-felgene, siden det er så mange eiker og vanskelig å komme mellom eikene og få lagt det jevnt og pent der. Disse felgene (F10 M5) var betydelig lettere, siden det er færre eiker og designet er langt mer åpent, så det er lettere å komme til alle plasser. Viktig med bra grunnarbeid, altså en god vask med f.eks. rødsprit, så ikke gamle kjemikalier lager merker i finishen. Det som er viktig er å legge tynne strøk og ha god tålmodighet, da blir finishen meget bra Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Oktober 3, 2015 Share Skrevet Oktober 3, 2015 syns det ble grisetøft! og syns heller ikke det var så halv gærnt med røde calippere til gull fargen på felgene! ^^ Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Oktober 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2015 (endret) Får vel dele et bilde her også så det blir litt action i tråden. Om to uker så skal jeg innom Bavaria Arendal og bytte ryggelys bak, skifte mikrobryter på glassluka på bakluka og ikke minst få en software-oppgradering. Oppdaget også at rommet i bagasjelokket var tomt, så fikk bestilt inn varseltrekant, slepekrok etc. Ny skumsats til BMW Mobility Kit blir det også, etter at den ble brukt ved forrige punktering. Genialt system med skumsats og kompressor i ett Ellers skjer det ikke så mye - er 9000 km til neste service (motorolje og tilstandskontroll) og EU-kontroll i mai 2015, så tipper at begge de delene sammenfaller ganske nøyaktig. Er det forresten noen som vet hva BMW går gjennom på en såkalt "vehicle check" og hvor mye dette koster? Endret Oktober 6, 2015 av Walkabout E.H.D, mslello, Diiesel og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 6, 2015 Share Skrevet Oktober 6, 2015 Tøft bilde av en tøff bil Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Oktober 6, 2015 Share Skrevet Oktober 6, 2015 faen så tøff! Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[P-Man] Skrevet Oktober 6, 2015 Share Skrevet Oktober 6, 2015 Er så lekkert ass Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Oktober 6, 2015 Share Skrevet Oktober 6, 2015 Den checken er alt de ikke tar på EU kontrollen. Det jeg fikk beskjed om når jeg bestilte til min bil Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå