Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Tollefsen skrev:

Hvor vasker du bilen for tiden?

Akkurat det siste bildet er fra Grimstad, men jeg bruker vanligvis vaskeanlegget på den bensinstasjonen som nå heter Tanken, i Løkkeveien :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Walkabout skrev:

Akkurat det siste bildet er fra Grimstad, men jeg bruker vanligvis vaskeanlegget på den bensinstasjonen som nå heter Tanken, i Løkkeveien :) 

Funker den bra den vaskehallen der? Og viktigst av alt, tar den kort? Jeg har pleid å bruke den vaskehallen ved Toyota på Nedenes, men den faller snart fra hverandre tror jeg. Ikke tar den kort heller, så nå gir jeg snart opp. I forrigårs slukte den 40 kr av meg, så da sto jeg der som ett naut med bilen full av skum og kun 20 kr til å spyle den ren....

Det er den stasjonen ved 123 du bruker, isåfall er det jo ikke sååå langt for meg å kjøre for å vaske bilen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Funker den bra den vaskehallen der? Og viktigst av alt, tar den kort? Jeg har pleid å bruke den vaskehallen ved Toyota på Nedenes, men den faller snart fra hverandre tror jeg. Ikke tar den kort heller, så nå gir jeg snart opp. I forrigårs slukte den 40 kr av meg, så da sto jeg der som ett naut med bilen full av skum og kun 20 kr til å spyle den ren....

Det er den stasjonen ved 123 du bruker, isåfall er det jo ikke sååå langt for meg å kjøre for å vaske bilen ;) 

Ja, det er definitivt min favoritt-vaskehall, hehe :P Gir et tykt lag med skum som får virke lenge også er det skikkelig trøkk i høytrykksspyleren. Jeg pleier å ta med den lille sprayflaska med utblandet Surfex HD, så legge på 35 kroner for skum og deretter 25 kroner for avspyling. Da blir den ganske så ren nå om vinteren :) 

Det eneste som irriterer meg med den vaskehallen er at plutselig er den bare lukket - det skjer ikke så ofte om sommeren, men på vinteren støtt og stadig (spesielt om det er minusgrader). Så man er liksom aldri sikker på at den er åpen. Men utenom det er synes jeg den er topp. Og ja, den tar kort også, så det er ikke noe problem :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, BimmerFan! skrev:

Nydelig bil, Walkabout! Du er flink som tar vare på motorrommet også om vinteren. :) 

Hva er fremgangsmåten din på å shine opp motorrommet om vinteren? 

Takk skal du ha :) 

Legger først et lag med utblandet Surfex HD (avfetting), lar det virke en fem minutters tid, så legger jeg skum som får ligge like lenge, også spyler jeg av. Er gjerne høytrykk på de selvvaskene, så da passer jeg på å stå litt unna så det ikke spyles med noe voldsomt trykk ned i motoren :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Reef89 skrev:

Er så flott denne bilen :)

Takk skal du ha, hyggelig å høre. Trives veldig godt med den også, frister ikke å bytte til noe annet enda - og det er jo et bra tegn etter å ha hatt bilen i over tre år :D 

Det som frister er dog å oppgradere til NBT (inkl. DAB+). Synes denne skjermen (altså grafikken) ser mye mer moderne ut enn CIC, samt at det gir litt mer i form av ConnectedDrive og BMW Apps for eksempel. Men ganske usikker på om jeg gidder å bruke 15 høvdinger på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldens fangst på Finn er et brukt setetrekk med fungerende varmetråder også i rumpa. Har sett etter dette en stund, da det har vært uaktuelt å betale 8500,- pluss montering for et nytt. Nå må jeg bare finne noen til å montere det. Har ikke hatt så mye å si for meg som har garasje både hjemme og på jobb, men liker når alt er i orden :) 

IMG_0941.JPG

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Neste "prosjekt" blir å fjerne originale tåkelys også montere såkalte LED DRL istedenfor, slik som blant annet F12 har, og som også G11 og G30 nå er utstyrt med. Blir enten å modifisere noen fra F12 til å passe (må ta noen mål her), eller for gå en ettermonteringsløsning fra Hella eller Philips som skal se mest mulig original ut. Selvsagt i kombinasjon med dekslene fra 550d uten hull til tåkelysene, lakkert i sort høyglans. Tror dette kommer til å bli bra (og moderne). Håper det lar seg gjøre uten alt for mye kobling/koding og styr, gidder ikke bruke flere tusen på å få dette til :) 

Et alternativ er å integrere LED DRL i selve dekslene. Det ser ganske pent ut det også, men da blir ikke løsningen så original, da ingen andre av BMW sine modeller har dette. Så holder en knapp på å montere de oppunder fangeren som på F12.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være helt ærlig med deg så synes jeg det ser veldig ettermontert ut. Man får jo kjøpt sånne lyslister løst og det er mange som ettermonterer dem på all slags biler, synes dette ser slik ut. 

Hva med de originale LED tåkelyktene som kom på LCI? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...