Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Kjennern skrev:

F11 er tidløs, rett og slett flotte biler. Trenger ikke G11 når du har så fin F11 👍. Men hva gjør tåkelysdeksel spesielle siden de er for M550d? Synes det er prikk like de som var på F11 LCI jeg hadde.

Ja, veldig flott design på disse som holder seg bra :) 

På pre-LCI kom disse tåkelysdekslene kun på M550d, men på LCI mener jeg de kom på alle biler med M-sport + webasto. Det finnes to versjoner av disse - enten med åpent gitter eller lukket. Først fikk jeg én med åpent gitter og én med lukket, men fikk endret til to like (som er åpne). 

Edit. Ser at @///M-ini95 akkurat kom meg i forkjøpet :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
58 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Er det ikke ulovlig med sorte N-merker? :P

Jo, det finnes vel flere tråder på dette allerede, hvor det samme diskuteres? Uansett så skriver jeg jo at bildet er noen år gammelt, og da var det ikke i samme grad avgjort at det var ulovlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Walkabout skrev:

Jo, det finnes vel flere tråder på dette allerede, hvor det samme diskuteres? Uansett så skriver jeg jo at bildet er noen år gammelt, og da var det ikke i samme grad avgjort at det var ulovlig. 

Ja det finnes vel tråder på alt egentlig, flere ganger når jeg tar opp noe linkes det til relevante tråder.. Og det er helmaks det men jeg har ikke alltid fått det med meg. Og det er min skyld, ikke dere andres :)

Men som nevnt tidligere, kult med LAWYER regnr da.. Var du ikke i avisa med der en gang? Synes å huske jeg så det 👍

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bilen nærmer seg nå 260.000 km og jeg tenker at jeg i år skal ta en skikkelig serviceoverhaling - mulig det blir den siste? Kan jeg holde denne på veien 3-4 år til er jeg fornøyd med det. Målet da jeg kjøpte bilen i ultimo 2013 var å ha den i ti år, og det nærmer seg jo. 

Må bytte bremseklosser foran og bak straks. Har derfor kjøpt inn nye bremseskiver også. Valget falt på hullborrede Zimmermann, samme som jeg satt på for snart fem år siden på 150.000 km. Så de har passert 100.000 km uten problemer. Tror de skal gå gjennom EU, men like greit å bytte nå da jeg tviler på at jeg har denne bilen i mer enn 100.000 km til.

Videre blir det nye bremseskjold både foran og bak, de foran har løsnet flere plasser så på tide med nye. Bak henger de fast, men greit med ny finish både foran og bak når jeg først skal i gang. 

Kjører fortsatt på de originale hjullagerne, så der tenkte jeg preventivt å bytte alle fire når jobben med bremsene skal gjøres. Har vanskelig å se for meg at de uansett ikke må byttes på et tidspunkt. Er det noen som har erfaringer med solide produsenter/merker hva gjelder hjullagre? 

Kalipperne vil også bli lakkert i forbindelse med bremsebytte. Har tidligere holdt meg til rød, men nå som F11'en bruksbil og jeg heller duller med F82'en så gidder jeg ikke bruke tid på å freshe de opp hver vår. Så kalipperne kommer til å bli lakkert i blank sort - enkel farge å holde, og eventuell slitasje/misfarging ses knapt. 

Videre er det også fire år siden forrige maskinpolering, så skal tas en runde på å freshe opp lakken igjen i vår. Hjelper å få frem litt glans, selv om alpinhvit er ganske lett farge å holde pen. 

Ellers lurer jeg også litt på å flushe girkassen igjen. Gjorde dette på 150.000 km og fikk beskjed om at de anbefalte å gjøre dette igjen innen de neste 100.000 km. Det koster imidlertid 8 000 kr, så vurderer å enten satse på at den klarer seg på olja som er eller så investerer jeg dette for å sove bedre om natta. Tipper nok at jeg går for sistnevnte, kjenner jeg meg selv rett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ikke verst å skli gjennom PKK på Orstad Bilverksted med null feil ved 258.000 km. 

Eneste som var litt irriterende er at reglene for når en kan ta kontrollen har endret seg. Før kunne man ta det inntil to måneder før kontrollmåneden og beholde den opprinnelige fristen. Med opprinnelig frist 31. mai har jeg derfor alltid tatt PKK i mars.

Nå er det endret til inntil to måneder før selve kontrolldatoen, og tas den før det skyves neste kontrolldato frem. Irriterende at jeg ikke hadde fått med meg det, for nå er neste frist 9. mars 2024 istedenfor 31. mai 2024. Hadde jeg tatt PKK etter 1. april hadde jeg beholdt opprinnelig frist, så greit for andre å være oppmerksom på dette.

Men men, uansett gledelig at den gamle sliteren sklir gjennom kontrollen og er klar for to nye år på veien - bikker forhåpentligvis 300.000 km før neste PKK :) 

1BEE8E93-CBDA-4E4A-ACEA-C9349F82E033.jpeg

D3C07773-E8F4-4221-B5C1-7FA5608ED4E6.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...