Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Få på noen alpina felger, er et sett til salgs på finn. Passer rett på F10.

 

Edit:

Utgått annonse men ikke solgt: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49042087

Selger ville ikke sende da jeg prøvde å deale litt i sommer så jeg droppa det til slutt da han var på reise.

Fikk en mail fra han her om dagen at de ikke var solgt så er nok mulighet for å prute :)

Han hadde 1 ekstra fram felg i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med M pakke ble helt nydelig.

Bilen ble liksom litt råere isteden for fin(Misforstå meg rett :) :)).Altså sportslig.

Etter du fikk denne bilen er det blitt sånn at jeg titter på disse bilene når jeg ferdes på veiene.:).

Senest istad på utsiden av Rema 1000 parkerte jeg på siden av en f10.Jeg blir bare......ja.. mer og mer imponert.

Da er det jaggu godt jeg har blitt kjent med en kar som deg Fredrik,sånn at jeg for meg en tur av og til :).

 

Ja bilen var litt mer annonym før og ikke noe galt med det, synes den var fin som den var. Men med M-sport så løftet utseende seg mange hakk og bilen blir som du sier en del råere å se på ;)

Det er klart du må få prøve :)

 

Få på noen alpina felger, er et sett til salgs på finn. Passer rett på F10.

 

Edit:

Utgått annonse men ikke solgt: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49042087

Selger ville ikke sende da jeg prøvde å deale litt i sommer så jeg droppa det til slutt da han var på reise.

Fikk en mail fra han her om dagen at de ikke var solgt så er nok mulighet for å prute :)

Han hadde 1 ekstra fram felg i tillegg.

Ja jeg liker Alpina felger veldig godt, men da bør resten av bilen også være Alpina ;) Men jeg kunne godt tenkt meg 351 M-sport felger eller Zito WP111 som jeg var veldig fornøyd med på E90en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, trenger ikke det :-D Tror de kan bli stilige på F10n nå som du har m-sport på den. Også er det jo kvalitet i de felgene der.

Og jeg må si jeg er blitt veldig enig med Saltkjelen ang 351M felgene etter at jeg selv vurderte dem, de er blitt ganske kjedelige da "alle" har dem nesten.

Synes jeg ser dem over alt på F10/F11. Betyr ikke at dem ikke er pene, men blitt mer standard felger på 5ern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, trenger ikke det :-D Tror de kan bli stilige på F10n nå som du har m-sport på den. Også er det jo kvalitet i de felgene der.

Og jeg må si jeg er blitt veldig enig med Saltkjelen ang 351M felgene etter at jeg selv vurderte dem, de er blitt ganske kjedelige da "alle" har dem nesten.

Synes jeg ser dem over alt på F10/F11. Betyr ikke at dem ikke er pene, men blitt mer standard felger på 5ern...

Ja de hadde helt klart kledd bilen veldig fint, men synes det rett og slett er for mye penger å bruke på felger. Hadde også vært alt for nervøs hvis jeg kjørte rundt på originale Alpinafelger i den prisklassen der. Nei jeg liker 351 jeg, det at det er mange som har dem, blåser jeg i. Synes jeg noe er fint så er det helt uavhengig av hvor vanlig det eventuelt måtte være, i så tilfelle skulle jeg aldri hatt F10 da dette ikke akkurat er en uvanlig bil ;)

Vi får se hva det blir til, kjører på eksisterende felger vinteren igjennom iallfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var riktig deksel kommet på plass i fangeren, heldigvis uten å måtte av med hele fangeren. Er godt å ha Active Cruisecontroll som funker igjen, hater når ting ikke virker.

attachicon.gifimage.jpg

Tips! Du burde bytte om å rekkefølgen din, og helst legge til en petroleumsbasert avfetting F.eks Prickbort først. Siden de andre produktene dine ikke tar avfetting og oljesøl\tjære så godt.

 

1: Legg på Prickbort

2: Legg på Surfex i egnet blandeforhold

3: Legg skum oppå surfex for lengre virketid.

4: Spyl av og la lufttørke litt

5: Iron X --> spyl av og deretter håndvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips! Du burde bytte om å rekkefølgen din, og helst legge til en petroleumsbasert avfetting F.eks Prickbort først. Siden de andre produktene dine ikke tar avfetting og oljesøl\tjære så godt.

 

1: Legg på Prickbort

2: Legg på Surfex i egnet blandeforhold

3: Legg skum oppå surfex for lengre virketid.

4: Spyl av og la lufttørke litt

5: Iron X --> spyl av og deretter håndvask.

Takk for tips, ettersom jeg ikke føler jeg kan få nok informasjon om bilpleie så tar jeg i mot tips og råd med åpene armer :) Jeg har faktisk en uåpnet flaske med Prickbort stående, den har jeg faktisk helt glemt bort men da har jeg den når bilen skal tas ordentlig neste gang. Men når vi først snakker bilpleie, har nettopp gått over til Autofoam fra Bilthamber ifra Magifoam. Men jeg sliter med å få Autofoamen tykk så den henger mer på bilen, den renner liksom bare rett av med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, ettersom jeg ikke føler jeg kan få nok informasjon om bilpleie så tar jeg i mot tips og råd med åpene armer :) Jeg har faktisk en uåpnet flaske med Prickbort stående, den har jeg faktisk helt glemt bort men da har jeg den når bilen skal tas ordentlig neste gang. Men når vi først snakker bilpleie, har nettopp gått over til Autofoam fra Bilthamber ifra Magifoam. Men jeg sliter med å få Autofoamen tykk så den henger mer på bilen, den renner liksom bare rett av med en gang...

Bilpleie kan man aldri lære nok om! ;) Det er også noe som gjør det å eie en ordentlig bil enda mer morsomt!

 

Regner med du har forsøkt "tykkere blanding" ? Hvilken foamgun har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilpleie kan man aldri lære nok om! ;) Det er også noe som gjør det å eie en ordentlig bil enda mer morsomt!

 

Regner med du har forsøkt "tykkere blanding" ? Hvilken foamgun har du?

Helt enig, jeg er den som synes det er gøy å vaske bil og særlig når man vet man gjør det riktig. Husker før da jeg var helt fersk, vaska bil med svamp og vann med grønsåpe i, tørka bilen med en nal ifra Biltema. Godt jeg hadde Passat da og ikke var kommet inn på BMW eierskap :P

Ja jeg forsøkte meg litt frem med blanding, har pleid å få fint skum ved å blande 1:10 men forsøkte helt opp til 5:10 uten at det hjalp særlig. Lurer på om jeg må ha ny skumkanon, den jeg har er en ganske liten Karcher sak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil lære mer om bilpleie anbefaler jeg deg å lese på www.detailersclub.no hvis du ikke har sjekket ut det enda. Fantastisk forum :)

 

Støtter rekkefølgen til CrZyWiz over her, Prickbort i ny og ne er veldig viktig.

 

Angående skumkanonen din vil aldri en Karcher skumkanon kunne levere skum i nærheten av en proff modell. Vil tro at produktforbruket vil gå ned hvis du bytter til en skikkelig en. Se f.eks her; http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_50&products_id=46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rekkefølgen som du henviste til litt øverst bruker jeg også.

Men ikke surfex bestandig.Kommer helt ann på hvor skitten bilen er.:)

Bruk heller alltid surfex, dog i svak blandet. (1/30). Forvask er i grunn det viktigste.

Iron x og prickbort brukes ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra Kärcher sin grå i plast og over til Foam Lance. Det var litt forskjell kan du si. :)

  

Ja det er vel en slik jeg har nå, funka helt greit med Magifoam men nå tror jeg at den bør byttes ut ;)

Hvis du vil lære mer om bilpleie anbefaler jeg deg å lese på www.detailersclub.no hvis du ikke har sjekket ut det enda. Fantastisk forum :)

 

Støtter rekkefølgen til CrZyWiz over her, Prickbort i ny og ne er veldig viktig.

 

Angående skumkanonen din vil aldri en Karcher skumkanon kunne levere skum i nærheten av en proff modell. Vil tro at produktforbruket vil gå ned hvis du bytter til en skikkelig en. Se f.eks her; http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_50&products_id=46

Ja Detailes klubb er jeg mye å leser på, har også en kamerat som driver litt med bilpleie som hobby og der har jeg fått lært mye. Prickbort tar vel ikke voksen håper jeg, er mange som sier at man skal være forsiktig med avfetting på biler som er voksa..

Jeg må nok få meg en slik skumkanon ja, den der så veldig grei ut :) Takk for tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Ja det er vel en slik jeg har nå, funka helt greit med Magifoam men nå tror jeg at den bør byttes ut ;)

Ja Detailes klubb er jeg mye å leser på, har også en kamerat som driver litt med bilpleie som hobby og der har jeg fått lært mye. Prickbort tar vel ikke voksen håper jeg, er mange som sier at man skal være forsiktig med avfetting på biler som er voksa..

Jeg må nok få meg en slik skumkanon ja, den der så veldig grei ut :) Takk for tips ;)

Avfetting er ikke avfetting alltid. Det er mange typer og varianter. Prickbort er snill mot voks\LSP. Det samme er Surfex når du blander den 1/30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...