Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Se det- 'bite i det sure eple'?
Den må du forklare meg, for er det ikke bedre å kjøre komfortabelt , .. og sikkert(!) da?

Hilsen en som har hatt nok av lav-profil hjul og de 'lidelser' det medfører.

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mr. Erling skrev:

Se det- 'bite i det sure eple'?
Den må du forklare meg, for er det ikke bedre å kjøre komfortabelt , .. og sikkert(!) da?

Hilsen en som har hatt nok av lav-profil hjul og de 'lidelser' det medfører.

Jeg mener at lav-profil dekk med større felger ikke automatisk er mer ukomfortabelt.

Jeg har 20" 255/35/20 sommerdekk foran, og har lagt om til 245/40/19 vinterdekk på tunge orginale felger, men bilen har ikke blitt mer komfortabel av den grunn, heller tvert imot.

Jeg tror nemlig at det er fjæringen på bilen, og ikke dekkene som gjør den største jobben med å dempe støt og ujevnheter, og når mine 20" hjul er 5-6 kg letter per hjul i forhold til vinterhjulene så tror jeg det blir lettere for fjæringen å dempe støt og ujevnheter. Dette er iallfall min teori om hvordan jeg opplever forskjellen på hjulene mine.

Normalt med orginale felger så gir større felger mer vekt og mer ukomfortabel demping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11. november 2016 at 18.12, Mr. Erling skrev:

Se det- 'bite i det sure eple'?
Den må du forklare meg, for er det ikke bedre å kjøre komfortabelt , .. og sikkert(!) da?

Hilsen en som har hatt nok av lav-profil hjul og de 'lidelser' det medfører.

Jeg pleier aldri å bytte før helt i slutten av November, men siden 2016 skrives inn i historien som ekstremvær året så ble det sånn i år. Plutselig hadde vi Januar vær helt i starten av November, det kan jeg ikke huske på ha opplevd før på våre breddegrader. Derfor måtte jeg bite i det sure eplet i år :) 

Også liker jeg selvsagt å kjøre med 351M felgene fremfor 350 felgene. Når det er sagt så synes jeg 350 også er veldig pene felger som passer bilen bra, ypperlige vinterfelger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg pleier aldri å bytte før helt i slutten av November, men siden 2016 skrives inn i historien som ekstremvær året så ble det sånn i år. Plutselig hadde vi Januar vær helt i starten av November, det kan jeg ikke huske på ha opplevd før på våre breddegrader. Derfor måtte jeg bite i det sure eplet i år :) 

Også liker jeg selvsagt å kjøre med 351M felgene fremfor 350 felgene. Når det er sagt så synes jeg 350 også er veldig pene felger som passer bilen bra, ypperlige vinterfelger.

Du er ingen snø/vinter elsker du heller spesielt når det kommer til veier og bil du heller nei .:).

Jeg og bytter sent,egentlig alt for sent men som du nevner,kom dritten tidlig og da må man fint sikre seg på veien.

Synes begge settene med felg du har er like pene jeg og kler den blå veeeldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, sveigis skrev:

Du er ingen snø/vinter elsker du heller spesielt når det kommer til veier og bil du heller nei .:).

Jeg og bytter sent,egentlig alt for sent men som du nevner,kom dritten tidlig og da må man fint sikre seg på veien.

Synes begge settene med felg du har er like pene jeg og kler den blå veeeldig bra :)

Ja jeg hater det, særlig når det kommer før tiden. Men nå ser det ut som om snøen vi fikk her om dagen er på vei bort igjen, nå vil jeg ikke se noe hvit før Januar ;) 

Ja jeg har egentelig bestemt meg for å ha de felgene jeg har nå. Jeg tenkte å skaffe 351M til vinterdekk også, men jeg synes de er greie de vinterfelgene jeg har. Så jeg er veldig fornøyd med byttehandelen vi gjorde der Fahad :) Synes også det er greit med litt mer gummi på hjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien har fått ett nytt tilskudd i form av en ny BMW. Det er mine foreldre som trengte en ny bruktbil, den 16 år gamle E46en med 300 000 km bak seg har gjort jobben sin som bruksbil. Det var vel egentelig BMW som var planen hele tiden, men de kikket på både MB C klasse, ny Ford Mondeo og Jaguar XF. Men når de har en sønn som er Arendals største F10 entusiast da blir det slik :) 

image.jpg

image.jpg

Det finnes ikke bedre alternativ i dette segmentet enn F10. Vil du ha en bil som er komfortabel, men likevel sportslig. En bil som ser bra ut, har god kvalitet og er driftsikker. For ikke å snakke om en bil som ikke ruster (der sliter XFen) så er F10 perfekt. Bilen er en F10 525d (3 liter) med en eier og fine 70 000 km, komplett historikk ifra Bilia Drammen hvor den ble kjøpt ny :) Virkelig en hel og pen bil med det nødvendige som takluke, Navipro, EDC og Comfortseter. Tror ikke jeg tuller om jeg sier at bortimot 100 F10 har blitt vurdert før det ble denne. Så jeg tror vi traff bra her :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14. november 2016 at 19.04, sveigis skrev:

Fantastisk Fredrik uten tvil.:).

Der har de bil leeenge og den så veldig fin ut.

Helt klart, tror de kommer til å ha denne i mange år :) 

On 14. november 2016 at 21.18, sandersander skrev:

Gratulerer til mor og far F90 :) Ruster XF?

Takk for det, nå har fadern vært og kjøpt seg Gritguard bøtte og microfiber vaskeutstyr :P Sist de hadde fin bil var jo når de hadde en E60 520d som de kjøpte ny i 2007 og hadde til 2011. Så nå måtte han kjøpe inn litt igjen, det han hadde stående har jeg brukt opp ;) 

Jaguar XF har hatt litt issues med rust ja, vi fikk av dekket det fort. Fant litt tilfeller rundt om på på nettet. Og dette er rust og ikke sinkslipp slik enkelte F10 har opplevd..

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1496063

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av en doning Saltkjelen :D Tenk at selv den siste reise kan ha kjøreglede ;) 

Folkens! Jeg har fått litt trøbbel, for en liten tid siden så fikk jeg helt plutselig opp feilmelding på ryggesensorene. Ingen av de virket, men så noen dager senere var alt i orden igjen. Men nå har feilmeldingen dukket opp igjen... En kamerat har diagnose apparat så vi skal prøve å se etter feilkoder  nå i helgen, forhåpentligvis er det kun en feilmelding som kan slettes :) 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On Wednesday, November 16, 2016 at 20.35, Saltkjelen skrev:

Som F1x-entusiasten du er - kanskje på tide å bytte yrke? :)

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86226879

79_919571931.jpg
 

 Denne skulle jeg hatt som jobber i dette yrket ,så kunne du Fredrik vært med som forkynner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...