Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Kjedelig med feilkoder. Er det ikke slik at dersom feilkoden dukker opp igjen etter at det forsvant en stund at det er en feil en plass? 

Også lurer jeg på om du hører en klikkelyd når du skrur av eller på varmesetene? Hørte det for første gang på min idag, og synes det var litt rart. Har aldri hørt den lyden før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, sveigis skrev:

 Denne skulle jeg hatt som jobber i dette yrket ,så kunne du Fredrik vært med som forkynner :)

Hehe, ja det hadde vært noe. Halleluja :D 

10 timer siden, BimmerFan! skrev:

Kjedelig med feilkoder. Er det ikke slik at dersom feilkoden dukker opp igjen etter at det forsvant en stund at det er en feil en plass? 

Også lurer jeg på om du hører en klikkelyd når du skrur av eller på varmesetene? Hørte det for første gang på min idag, og synes det var litt rart. Har aldri hørt den lyden før

Ja det er irriterende, den kommer opp hver gang jeg setter bilen i revers. Så må jeg trykke på ok for å se ryggekameraet...

Det har jeg ikke lagt merke til på min, men tror det er helt normalt. Er vel ett relee etter sted som slår inn når man setter på setevarmen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke automatisk parkering. Men jeg fikk tatt en diagnose på bilene nå i går og det forklarte litt. Først fant vi hele 30 feilkoder, men mange av disse var gamle og stammet faktisk helt ifra bilen bare var noen få år gammel. Men det viktigste var å finne ut hva som var feilene med parksystemet. Det så slik ut

image.jpg

Så slettet vi alle feilkodene og satt igjen med det som er reelt for dagens status på bilen. Da så det slik ut:

image.jpg

Da satt jeg tydeligvis igjen med feil på glødeplugg på sylinder 6 og som ventet parksensoren. Det med glødepluggen har jeg dog ikke merket noe til ennå, så den lar jeg være inntil videre. Det er parksensoren som irriterer meg nå, klikka på den og da får vi opp dette

image.jpg

Så da gjenstår det å få tak i en ny sensor, men jeg synes det er merkelig at en gåen sensor gjør at ingen virker. Dessuten har den virket av og til, rart synes jeg. 

Diagnosen kunne forøvrig fortelle at alle andre verdier på bilen var som de skulle være. Partikkelfilteret var i god stand og nettopp regenerert, så alt funker der. Batteriet i bilen er det originale men det var i svært god stand, spenningen var høy og det har vært svært sjelden lavt på spenning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det har blitt en aldri så liten julegave til bilen i år, i form av Defa motorvarmer. Dette er en blokkvarmer da jeg er mest opptatt av at motoren ikke skal være kald når det startes i mange minusgrader. Jeg vurderte også kupevarmer men det føler jeg ikke at jeg trenger, får fort nok varme i varmeapperatet uansett. Sikkert enda fortere ettersom motoren blir forvarmet før start :) Bavaria har sagt seg villig til å montere den for meg, trodde ikke de var så glad i å montere medbrakt men det var ikke noe problem. Så blir det gjort ordentlig.

image.jpeg

Så da er spørsmålet hvor jeg skal sette kontakten? Jeg vil jo ha den mest mulig skjult og har tenkt på å plassere den i dekselet ved siden av tåkelyta. Får høre om Bavaria har noen innvendiger på det :) 

image.png

Samtidig så har jeg fått tak i ny parksensor, original selvfølgelig. Regner med de må av med fangeren for å montere kontakten til motorvarmeren, så da kan de sikkert ta å bytte sensoren i samme slengen :) 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Sett den ved tåkelyset, synes minst der. Har selv plassert den der på flere BMWer :) 

Ja jeg tror det er en grei plassering, ser mange har den ute på siden på fangeren og det er ikke pent. Må bare få tak i ett tidsur som kan styres ifra telefonen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ja jeg tror det er en grei plassering, ser mange har den ute på siden på fangeren og det er ikke pent. Må bare få tak i ett tidsur som kan styres ifra telefonen ;) 

Tidsur som styres fra tlf tror jeg har sett på Jula for et par hundre kroner :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det høres veldig greit ut. Har fått time hos Bavaria den 15.12, da monterer de varmeren og kontakten ved siden av tåkelykta. De bytter også parksensoren som er gåen :) 

Ellers så tok jeg dette bildet i dag, vi er jo blitt F10 familien ;) Mine foreldre er så langt svært fornøyde med sin F10 525d. 

image.jpg

Ellers så tok jeg dette bildet tidligere i dag. Det demonstrerer greit hvorfor jeg ville ha skvettlapper på bilen. Nå har jeg kjørt frem og tilbake på E18, bilen er jo selvsagt møkkete. Men den er værst nede på kanalene, uten skvettlapper så hadde den vært brun ifra kanalen og opp til dørhåndtaka. Det gjør bilholdet lettere om vinteren :D 

image.jpg 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Snubla over denne nettsiden i dag, og da tenkte jeg på deg, Fredrik. Det måtte da være perfekt for deg å legge ut F10-en din på Nabobil.no for å tjene noen ekstra kroner på å overlevere nøklene i tide og utide til ymse biltrengende Arendalitter...? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Dweezil skrev:

Snubla over denne nettsiden i dag, og da tenkte jeg på deg, Fredrik. Det måtte da være perfekt for deg å legge ut F10-en din på Nabobil.no for å tjene noen ekstra kroner på å overlevere nøklene i tide og utide til ymse biltrengende Arendalitter...? :wink:

Hehe, ja for jeg er jo kjent for å pleie å la andre få kjøre bilen min :P Nei der er jeg ganske bestemt, det er min bil og da er det kun jeg som skal kjøre den. Har jo selvsagt latt ett fåtall utvalgte kamerater prøve, men de tørr jo nesten ikke ;) 

Denne ordningen må være for dem som ser på bil som kun ett fremkomstmiddel. Sikkert greit i storbyene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var motorvarmer og ny parksensor montert. Deilig å slippe den feilmeldingen hver gang jeg setter bilen i revers :) 

Jeg har ikke fått testet motorvarmeren ennå, er ikke noe særlig kaldt ute. Men jeg er fornøyd med plasseringen av kontakten, meget diskré

image.jpg

Fikk også en meget hyggelig bemerkning av mekanikeren på Bavaria :D Slikt er meget hyggelig å få, da får man litt igjen for å holde bilen clean og ren.

image.jpg

Fant ikke noe tidsur som kan styres ifra telefonen, så de ble denne billige inn til videre. Men si ifra om noen kommer over ett tidsur som kan styres via telefon :) 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...