Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Ser også at bilen ble importert i 2013 etter de gamle reglene, tenker han griner litt når han ser hva disse bilene kommer inn på nå. Tror han skal slite litt med å få den prisen der.

Mest sannsynlig er den tatt inn på alternativ beregning, og da spiller ikke det noen rolle.

Ellers er den en 99-modell som Mattae sier ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke meningen å lage en diskusjon eller begynne en krangel, men modellår og registeringsdato er to helt forskjellige ting. Bilen kunne like gjerne ha stått på et lager og ha blitt førstegangsregistert i 2001. Det gjør den ikke til en 2001-modell.

Jeg hadde selv aldri skrevet noen annet enn 99-modell i en slik annonse, da det er det som er det viktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at det står den er fullutstyrt, noe den ikke har om den ikke har takluke. Det er forøvrig noen andre småting som "mangler" også før den er fullutstyrt.

Folk burde være mer forsiktige med å bruke slike utsagn, da det er ytterst få biler som er fullutstyrte. Det er mye bedre å skrive "meget godt utstyrt" e.l., de som er interessert ser som regel hva den har likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han brukte alternativ beregning, så har han absolutt ingen grunn til å grine, sånn som du mener. Det vet til og med jeg, som ikke kan kalle meg en "ekte entusiast" som du så vakkert kaller deg. Jeg er meget glad i bilen min, som jeg har vært med alle kjøretøy opp gjennom årene. Men om jeg må være en trangsynt fanatiker som deg for å kalle meg "ekte entusiast" skal jeg heller kalle meg Mulla Krekar.

post-62939-0-13399400-1393360009_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er i "det vet en ekte entsiast" hjørnet..hvem i alle dager mener at manglende takluke i en slik bil er en MANGEL???!!! ](*,)

En ekte entusiast som du så fint definerer, JUBLER når han finner en uten luke.

Jeg ville ikke hatt noen slik bil som dette uten takluke, sånn entusiast er jeg :) Bilen mangler takluke som er en option, derav er det feil å skrive at bilen har alt utstyr med "alt" skrevet i store bokstaver.

Om han brukte alternativ beregning, så har han absolutt ingen grunn til å grine, sånn som du mener. Det vet til og med jeg, som ikke kan kalle meg en "ekte entusiast" som du så vakkert kaller deg. Jeg er meget glad i bilen min, som jeg har vært med alle kjøretøy opp gjennom årene.

Men vi vet jo ikke om han brukte alternativ, jeg vet iallfall at en 1999 E39 M5 med rundt 150 000 km på tellern kommer inn på rundt 250-260 000 kr på vanlig avgift, hvor mye mer er det her å spare på alternativ på denne summen? Jeg har ikke kalt meg entusiast her i denne sammenhengen, hvor finner du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en.... taklukeentusiast?

 

edit:

Off topic og spøk til sides, så tror jeg du missa poenget litt. Ikke alle er samme type entusiast, og jeg skal LOVE deg at ikke alle er din type entusiast. Det betyr ikke at de ikke er entusiaster. Andre her benytter ikke enhver anledning til å kritisere din entusiasme, og det blir slitsomt i lengden å se deg lange ut mot alle om hvofor de ikke er "ekte" entusiaster.

 

Vi er nok alle entusiaster, bare på litt forskjellig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lar man det ligge. Når man kommer med inviterende stikk som "dette vet alle som er ekte entusiaster", så ber man nesten om å få noen leksjoner tilbake. Ønsker man ikke den slags respons er det bedre å være litt mer ydmyk i uttalelsene sine. Som TRF er inne på finnes det forskjellige typer entusiaster og det er ingen som har fasitsvaret på hva og hvem som er en ekte entusiast og ikke. Definisjonen av entusiast kan jo i denne sammenhengen være verdt å få med seg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ha forskjellige preferanser og likevell kunne kalle seg en "bilentusiast"?

 

Hva betyr egentlig "ekte bilentusiast" siden dere bruker det begrepet? For det vil jo indikere/tilsi at det finnes "uekte bilentusiaster" ?

 

Enten er man en bilentusiast eller ikke.

 

- En bil entusiast er en som gjerne har det som sin hovedintresse og hobby, som gjerne drar på treff og bruker tid og krefter på dette og som gjerne har sosiale relasjoner i forhold til det. Og som med iver og glød kan fortelle om dette når som vi helst. Ser vi i ordboka er jo en entusiast en som lett lar seg begeistre, så det må jo også være et krav.

 

Ergo, om man prefererer soltak eller ikke, har ingenting å si om man er en "ekte" eller "uekte" bilentusiast. :)

 

Enig med "saltkjelen" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lar man det ligge. Når man kommer med inviterende stikk som "dette vet alle som er ekte entusiaster", så ber man nesten om å få noen leksjoner tilbake. Ønsker man ikke den slags respons er det bedre å være litt mer ydmyk i uttalelsene sine

Det var overhode ikke noe inviterende stikk, blir mer og mer slik her på Bimmers at man må veie sine ord for ikke å fyre opp de som ikke klarer å oppføre seg som folk. Det er slitsomt og slike holdninger er ødeleggende for forumet, var overhode ikke noe negativt ladet bak mitt utsagn. Men å komme med spydigheter rettet mot meg det er lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intensjonen var kanskje ikke inviterende, men når man kommer med bastante innlegg som definerer hvem som er entusiast og ikke, må man nesten regne med at man får et par-tre reagerende innlegg tilbake. Som tidligere nevnt: Skriver man med en viss ydmykhet er det ingen som vil komme å arrestere deg eller komme med kverrulerende setninger tilbake. Dette gjelder jo selvfølgelig flere enn deg og de det gjelder kjenner seg igjen tilbakemeldingen. Nå synes jeg vi skal sette en strek her og heller komme med bidrag som er relevante for tråden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...