Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Rune-K skrev:

Men hvorfor i all verden importerer man en I3 fra USA? Skal man ha en brukt I3 så er det jo ikke akkurat mangel på alternativ i Norge.

Spurte selger om det her, fikk dette til svar «Ok, det er greit. Det har blitt tatt inn noen USA i3 opp gjennom årene. Er pga pris osv, noen velger å bygge om bilene med hurtiglader og fungerende navi.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, Rune-K said:

Men hvorfor i all verden importerer man en I3 fra USA? Skal man ha en brukt I3 så er det jo ikke akkurat mangel på alternativ i Norge.

Du, det var noen på jobb som på død og liv måtte importere sin Toyota Aygo fra Danmark, så folk er rare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, E.C. skrev:

Du, det var noen på jobb som på død og liv måtte importere sin Toyota Aygo fra Danmark, så folk er rare.

Jeg vet om jeg noengang skal ha en Honda NSX så har jeg mye mer lyst til å importere den fra Nederland eller Belgia feks enn å kjøpe den "lokalt" i Norge

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jet vet ikke, men det saksøkes over en lav sko der borte. Så det er advarsler og skilt overalt. At de har ekstra reflekser og skrift i speil er for meg helt forståelig for å ikke få noe på seg. Vet ikke hva som er kravet for refleks og lys, men… Hadde en Sea Ray en gang, advarselskilt overalt på hver minste åpenlyse ting… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Jet vet ikke, men det saksøkes over en lav sko der borte. Så det er advarsler og skilt overalt. At de har ekstra reflekser og skrift i speil er for meg helt forståelig for å ikke få noe på seg. Vet ikke hva som er kravet for refleks og lys, men… Hadde en Sea Ray en gang, advarselskilt overalt på hver minste åpenlyse ting… 

Amerikanerne har litt merkelige regler på enkelte områder. De nye laserlysene som kan lyse 500 meter er f.eks forbudt (eller har de blitt lovlige nå?). De krever også ekstra røde lys rund baut som på lastebiler og vogntog hvis bilen er bredere enn 80" eller ca. 203 cm.

I mange år krevde de også forsterkede støtfangere noe som bl.a gjorde BMW'er ganske stygge (Porsche 911 var trolig det værste eksempelet i så måte).

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rune-K skrev:

Men hvorfor i all verden importerer man en I3 fra USA? Skal man ha en brukt I3 så er det jo ikke akkurat mangel på alternativ i Norge.

Nei forstå det den som kan. Folk gjør mye rart, er sikkert noen som importerer sand til Sahara også…blir litt det samme 😅

5 timer siden, E.C. skrev:

Du, det var noen på jobb som på død og liv måtte importere sin Toyota Aygo fra Danmark, så folk er rare.

Det er faktisk ikke så hjernedødt å importere nye Japsebiler fra Danmark. Har hørt om flere som kjøper særlig Toyota i Danmark og importerer dem til Norge. Naboen hjemme gjorde dette i alle år, når han skulle ha ny Avensis eller Yaris til kona så kjøpte han dem nye hos Toyota i Aalborg. Hvorfor dette er lønnsomt vet jeg ikke, men tipper nettoprisene hos den danske importøren er lavere enn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90og @Lars89:

I det aktuelle tilfellet var det definitivt ulønnsomt kontra å selge sin bil i DK og kjøpe en tilsvarende i NO. Vedkommende ønsket dog å beholde sin bil ved flytting og betalte en solid sum i engangsavgift. Med en såpass uinspirerende bil som en Aygo så lurte jeg litt på hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...