Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Er vel også litt vel optimistisk angående prisen mener jeg.. Uansett om pynten følger med eller ikke..

 

 

I forhold til M3en til Helge Vik, så er nok stålet ødelagt. Bilen kan være fri for bulker og rust som følge av varmen, men stålet har vært gjennom en såpass varmepåkjenning, at det vil være helt sprøtt. Man bør nok være metallurg for å avgjøre hvor vidt det karosseriet bør være på veien eller ikke. Det jeg er redd for er hvor lett det kan oppstå tretthetsbrudd osv når man begynner å belaste karosseriet igjen. Det er jo ikke akkurat få krefter i sving med 1000hk og godt feste..

Noen ganger er det virkelig dumt at det ikke er lov til å flytte over chassisnummer til et "friskt" karosseri. Dette er et av tilfellene etter min mening.

Noe annet som kan være av verdi er jo dokumentasjonen på ombyggingen. Det er vel noe sånt som at man kan referere til tidligere bygg for å få godkjenning? Dvs s54 (uten å gå veien via deler fra amerikansk bil) burde være mulig å få godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ALBUAK skrev:

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=85337540

" STERK OG KRAFTIG V6 BI-TURBO MOTOR  "

Du verden et skoleeksempel på at man aldri bør spise eller drikke når man jobber med PC. Her er det klart at at bruker må ha slumset og sølt litt av hvert i tastaturet(la oss bare håpe det er mat og/eller drikke). Som må ha gjort at Caps-Lock må ha låst seg i nedre posisjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17.11.2016 at 1.15, Popza skrev:

57_673376937.jpg

Denne stylingen her kan eier umulig ha tatt ut av eget hode. Men lurer litt på hvilket stylingen magasin han fant oppskriftet i. Dette må jeg bare ha i min egen E38. Spanderer et års gratis abonnement til de som kan tipse meg om dette bilstyling magasinet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har også Volkswagen sitt vellkjente 4MOTION system som ikke kan sammenlignes med noen andre bilmerkers firehjulstrekk systemer. Kombinerer du dette med H&R monotube sitt coilovers til en verdi av 20.000kr som står på bilen så får du ikke bedre veigrep og stabilitet på veien.

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86235026

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, tobiasw skrev:

Bilen har også Volkswagen sitt vellkjente 4MOTION system som ikke kan sammenlignes med noen andre bilmerkers firehjulstrekk systemer. Kombinerer du dette med H&R monotube sitt coilovers til en verdi av 20.000kr som står på bilen så får du ikke bedre veigrep og stabilitet på veien.

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86235026

 

Ja.. Er grunnen til at det ikke kan sammenlignes fordi det er det dårligste systemet da? Ellers så kan faktisk 4motion være både haldex (ved tverrstilt motor) eller torsen (rettstilt motor).. Dessuten er det vel heller ingen forskjeller teknologisk sett mellom andre med haldex. Forøvrig er det over 30modeller fra 14 bilmerker ifølge denne artikkelen som har nettopp haldex..  http://www.dinside.no/motor/verdens-mest-utbredte-4x4-teknologi/63644709 Om ikke det er nok, så er faktisk haldex det mest brukte systemet.

Ellers så kan det jo forsiktig nevnes at haldex ikke er noe annet enn en elektronisk styrt lamellpakke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Ja.. Er grunnen til at det ikke kan sammenlignes fordi det er det dårligste systemet da? Ellers så kan faktisk 4motion være både haldex (ved tverrstilt motor) eller torsen (rettstilt motor).. Dessuten er det vel heller ingen forskjeller teknologisk sett mellom andre med haldex. Forøvrig er det over 30modeller fra 14 bilmerker ifølge denne artikkelen som har nettopp haldex..  http://www.dinside.no/motor/verdens-mest-utbredte-4x4-teknologi/63644709 Om ikke det er nok, så er faktisk haldex det mest brukte systemet.

Ellers så kan det jo forsiktig nevnes at haldex ikke er noe annet enn en elektronisk styrt lamellpakke..

Det er nok Haldex. Jeg tror ikke VW har Torsen, mulig med unntak av Touareg. Audi hadde Torsen på A4 og modellene oppover fra et årstall jeg ikke husker, mens de mindre har Haldex(A3, TT). Nå har Audi gått tilbake til Haldex på de nye modellene som kommer rullende, et knallsolid Quattro-system selv om det ikke er like morsomt, men det er jo det at det er i hovedsak framhjulstrekk som trekker ned. Torsen-modellene hadde 60 bak og 40 foran permanent(med mulighet å sende krefter hit og dit) og derfor mye mer leken. De nye har også unntak, RS-modellene har Torsen, jeg mener å ha lest at Haldex-systemet ikke tålte kreftene som RS-utgavene har :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 Jeg er enig i at det må være Haldex i denne. Grunnen til at jeg nevnte torsen, var fordi 4motion kan i utgangspunktet være begge deler. Ellers så er det jo litt morsomt da, at han påstår at coilovers gir bedre grep. For på snøføre er det definitivt en ulempe med et stivt oppsett og kort vandring.

Når det kommer til fremkommelighet, tror jeg faktisk en Caravelle/transporter T3 med syncro eller e30 ix er å foretrekke..

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Når det kommer til fremkommelighet, tror jeg faktisk en Caravelle/transporter T3 med syncro eller e30 ix er å foretrekke..

Er ingen off road-entusiast, men for noen år siden så jeg en Caravelle syncro jobbe seg gjennom store mengder snø på Gardermoen Raceway. Det var helt rått å se hvordan den spant seg gjennom en halvmeter med snø i flere hundre meter, rett og slett imponerende.  Gikk faktisk på vgs med en kar som noen ganger kjørte moren sin Golf 2 Country, og må innrømme at det er den eneste 4x4 jeg helt seriøst kunne tenkt meg å ratte rundt i. Knallkul bil.

 

Golf2Country8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...