Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, StigJ skrev:

Kjenner jeg får bare mer og mer lyst på en slik. Denne her hadde jo passet perfekt ved siden av Z4en :wub: 

Der er vi enige:-)  Hadde vært steintøft med en Z3 Coupe i "samlingen" din!

Likte denne fargen, hadde vært et godt alternativ til min sølv Z3.  Spørsmålet er bare plass og bruke så mye penger på enda en leke :-)  Samt at det er digg/moro kjøre med cab, er som oftest bra vær når jeg kjører og da er taket nede!  ( Eller taket er alltid nede hvis det ikke regner :wink: )

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag må dette vel kunne bli en realitet. Hvis da ikke de stiger til alt for mye i verdi. Ser bare utviklingen på Z3M Coupe. Nå ligger de over Z4M Coupe i pris på mobile...
Surfet ellers litt rundt på mobile i går. Pris på en lik min med ca samme kilometerstand er ca. samme som jeg gav for min i Tyskland i 2010... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg trenger hjelp, for jeg klarer ikke helt å like Z3 Coupe. Den ser ut som om den er designet av en vikar som fikk en god idé i fravær av sjefen: Hva om vi deler Z3 i to, så erstatter vi bakdelen med bagasjerommet fra en 3-serie stasjonsvogn? Produksjonen ble umiddelbart stoppet da sjefen kom tilbake fra jordomseiling, derfor er det så få av dem. Ideen er god den, men bakdelen ser for lite sportslig ut. Z4 Coupe fikk korrigert dette, der er bakdelen i harmoni.

Eller kanskje er det bare meg som har brukt for lite tid til å bli vant med en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Tror jeg trenger hjelp, for jeg klarer ikke helt å like Z3 Coupe. Den ser ut som om den er designet av en vikar som fikk en god idé i fravær av sjefen: Hva om vi deler Z3 i to, så erstatter vi bakdelen med bagasjerommet fra en 3-serie stasjonsvogn? Produksjonen ble umiddelbart stoppet da sjefen kom tilbake fra jordomseiling, derfor er det så få av dem. Ideen er god den, men bakdelen ser for lite sportslig ut. Z4 Coupe fikk korrigert dette, der er bakdelen i harmoni.

Eller kanskje er det bare meg som har brukt for lite tid til å bli vant med en.

Tror ikke du trenger hjelp og ikke bruk tid på bli vant til noe du ikke liker :-) 

Det er noe spesielt med Z3 Coupe og forsåvidt Z3 Roadster også. Jeg slet selv veldig med designet i starten. Men over tid så har jeg på en måte akseptert roadster linjene og anerkjent designet av Z3'ene (og andre i Z familien) som noe særegent og unikt i BMW verden.  I dag så synes jeg de er kule og spesielle. Dog finnes helt klart vakrere biler der ute, men Z'ene har noe helt eget ved sitt designutrykk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min Coupe siden 09, og digger utseendet på den fremdeles like mye eller mer enn første gang jeg så den da den ble lansert i -98.

Z3 ble som utg.pkt designet som cabriolet av Jogi Nagashima som også var ansvarlig for bla. E36 og E39. Tipper han hadde en finger med i spillet når BMW lanserte Coupeutgaven et par år senere ledet av ingeniør Burkhard Göschel. Ingeniørene ville ha en stivere bil, og det fikk de ved "å slenge på et stasjonsvogntak", så fikk designeren(-e) oppgaven i å gjøre det så fint/barskt som mulig.

At bakenden ser for lite sportslig ut er jeg ikke enig i da jeg synes det er en av de mest muskuløse bakendene som finnes der ute.

Selv studerte jeg Automotive Design i UK på den tiden Coupeén var i produksjon. Litt morsomt er at blant datidens designere og oss som studerte bildesign var det delte meninger om bilens utseende. Siden bakenden og proposjonene var/er såpass annerledes kan det være vanskelig å "begynne å like den", så det blir ofte slik at enten liker man den, eller så liker man den ikke - jeg tilhører som sagt førstnevnte.

Endret av N.E.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, N.E.W. skrev:

Siden bakenden og proposjonene var/er såpass annerledes kan det være vanskelig å "begynne å like den"

Jeg er en av de få som har synes den var uvant i starten, til å like den veldig godt i dag.  

Den M Coupe'n var bøs:-)

Btw: påtide med kjøretur igjen snart?

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, fxslin skrev:

Jeg er en av de få som har synes det var uvant i starten, til å like den veldig godt i dag.  

Da er du en av de utvalgte - og du blir nok nødt til å anskaffe deg en Coupe (i tillegg til cab'n din) før eller senere :-D

Endret av N.E.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Servicer er fulgt punktlig."

Har ikke grunnlag for å tro at han finner på ting, men de som tar service kunne da ha resatt varslingen i dash. Jeg får helt anfall når det lyser at bilen skulle ha vært på service for 5 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, N.E.W. skrev:

Jeg har hatt min Coupe siden 09, og digger utseendet på den fremdeles like mye eller mer enn første gang jeg så den da den ble lansert i -98.

Z3 ble som utg.pkt designet som cabriolet av Jogi Nagashima som også var ansvarlig for bla. E36 og E39. Tipper han hadde en finger med i spillet når BMW lanserte Coupeutgaven et par år senere ledet av ingeniør Burkhard Göschel. Ingeniørene ville ha en stivere bil, og det fikk de ved "å slenge på et stasjonsvogntak", så fikk designeren(-e) oppgaven i å gjøre det så fint/barskt som mulig.

At bakenden ser for lite sportslig ut er jeg ikke enig i da jeg synes det er en av de mest muskuløse bakendene som finnes der ute.

Selv studerte jeg Automotive Design i UK på den tiden Coupeén var i produksjon. Litt morsomt er at blant datidens designere og oss som studerte bildesign var det delte meninger om bilens utseende. Siden bakenden og proposjonene var/er såpass annerledes kan det være vanskelig å "begynne å like den", så det blir ofte slik at enten liker man den, eller så liker man den ikke - jeg tilhører som sagt sistnevnte.

Z3 coupe er blitt en samlerbiler, og spesielt m versjonene. Har selv en m coupe og følger med på markedet. I Asia og andre land har prisen 3doblet seg sammenlignet med noen år siden. De går for samme summer i usa idag som det de kostet nye i Norge når de kom. (De i god stand) I Norge kan du gjøre kupp på z3m coupe da markedet er lite her. Lå en for salg for rett over 200.000 på finn for rundt 1.5år siden. De er råtøffe. Tror forresten jeg var på treff med deg for noen år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...