Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 timer siden, mossing 92 skrev:

Var det ikke en litt rar spec? Ikke adaptive LED og karbon-tak, men (kjedelig) lakk til 33000?!?!

11 timer siden, Werther skrev:

Er dette en bil som er satt sammen hos svindleren Olsen Bil?

Vet ikke. Når jeg googler chassisnummeret, så er det bare en gammel bimmers-tråd som dukker opp; 

 

Skrevet
1 time siden, Orjan skrev:

Var det ikke en litt rar spec? Ikke adaptive LED og karbon-tak, men (kjedelig) lakk til 33000?!?!

Enig. Matt/frozen lakk hadde jeg ikke kjøpt. Hadde blitt bedre med en annen farge og karbontak tenker jeg 

Skrevet
1 hour ago, teerex said:

Ja det er vel BMW's beste modell noensinne når det kommer til kvalitet og driftssikkerhet.

 

Synes E39 er noe oppskrytt på internett.  Det krever sitt å holde en slik gående, og de ruster bra. Sjeldent man ser E39 med mer enn 400 000km i motsetning til E60/E61 der det går haugevis av eksemplarer med høy km og ekstremt lite rust.  Riktignok har E60 generelt litt "dårligere" bensinmotorer enn E39, men spesielt dieselmodellene har ofte gått mye lengre i snitt enn E39.  Mer solide automatkasser også.  Begge modellene har sine fordeler og ulemper. 

Skrevet
3 timer siden, Werther skrev:

Synes E39 er noe oppskrytt på internett.  Det krever sitt å holde en slik gående, og de ruster bra. Sjeldent man ser E39 med mer enn 400 000km i motsetning til E60/E61 der det går haugevis av eksemplarer med høy km og ekstremt lite rust.  Riktignok har E60 generelt litt "dårligere" bensinmotorer enn E39, men spesielt dieselmodellene har ofte gått mye lengre i snitt enn E39.  Mer solide automatkasser også.  Begge modellene har sine fordeler og ulemper. 

Om E39 er oppskrytt kommer an på hva man vektlegger. Mye av hypen rundt E39 er jo fordi det er en vanvittig flott og gjennomarbeidet modell. Den ble regnet som verdens beste bil da den var ny og regnes selv i dag som en av de fineste bilene som er laget. Kvalitetsmessig og driftsikkerhet så synes nok jeg også at E39 er noe oppskrytt. Som eier av en E34 i snart 15 år så synes jeg denne modellen trumfer E39 i dette kapitelet. 

Når det gjelder E39 vs E60 så har jeg jo selv begge modeller, og jeg har eid E39 når den var passe ny (6 år gammel) og jeg eier en E39 nå som det er blitt en aldrene modell (26 år gammel). Det er ikke tvil om at det koster mindre å holde en E39 på veien enn en tilsvarende E60/61. E39 er enkelt og greit bedre bygget. E39 ruster bra, det gjør ikke E60/61…det er en stor fordel med denne.

Også tar du litt feil på noen punkter jeg må rette på:

* Jeg er ikke enig når du sier at E60 har dårligere bensinmotorer. Først og fremst så ble både E39 og E60 levert med M54 motorene. Solide saker, og etterkommeren N52 sto ikke tilbake for hverken M52 eller M54. Snakker vi V8er er selvsagt saken annerledes og da har du helt rett.

* Årsaken til at du ser flere E60 med diesel og høy km stand er så enkel som at det ble solgt dobbelt så mange diesel E60 kontra diesel E39. Diesel i E39 var relativt sjeldent. 

* Mer solide girkasser i E60 sier du. Det stemmer jo ikke, i beste fall er ikke den ene noe bedre enn den andre. Men girkassene i E60 fungerer bedre, automaten i E39 føles veldig gammel i dag. 

Avslutningsvis så vil jeg likevel hevde at E60/61 er bedre enn sitt rykte. Mye av problemene med disse bilene ble luket ut tidlig og har bilen hatt eiere som har vedlikeholdt den fornuftig så vil jeg mene at dette i dag er svært gode biler. Det som knekker en E60/61 er kombinasjonen av dårlig vedlikehold og høy kilomterstand. Typisk biler eiet av fattige ungdommer som synes det er kult med dieselstuss og kappa fjører.

Skrevet
1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Kult med Porsche til 1,7 mill også får du delskinn seter som i en Opel Astra 👍

Vil tru han har betalt ekstra for å få Pepita-stoff som homage til eldre Porsche.

Skrevet
1 time siden, _hp4 skrev:

500 000kr eller mer tap på Facelift taycan? takboks lakkert i bilens farge, vinterhjul sett til 86k, 200 km på klokka.

 

https://www.finn.no/mobility/item/400242223?ci=1

Jeg tror selger har skrevet feil. Min Taycan kjøpt for 3 år siden har utstyr for tett oppunder en halv million og kostet i 2022 ca 1.4, i Norge. Denne hadde HD Led matrix og sport chrono, manglet det meste annet. Tippee 1.320 000 og ikke 1.7... Det er en 4, ikke en GTS eller Turbo.

Skrevet
2 minutter siden, GtiGtr skrev:

Vil tru han har betalt ekstra for å få Pepita-stoff som homage til eldre Porsche.

Ja, men ikke 400k. 😅

Skrevet
Akkurat nå, fupsaker skrev:

Ja, men ikke 400k. 😅

Det er nok litt i overkant kva eg hadde betalt for stoffet i setet i alle fall 😛 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, fupsaker skrev:

Jeg tror selger har skrevet feil. Min Taycan kjøpt for 3 år siden har utstyr for tett oppunder en halv million og kostet i 2022 ca 1.4, i Norge. Denne hadde HD Led matrix og sport chrono, manglet det meste annet. Tippee 1.320 000 og ikke 1.7... Det er en 4, ikke en GTS eller Turbo.

Startpris på 1,1. Ekstrautstyr for 500k på på de siste bildene i annonsa. (før ev rabatt) 

For øvrig heilt fantastisk at utstyr som ACC og filassistent er ekstrautstyr på en bil som starter på 1.1 

Endret av GtiGtr
Skrevet
7 timer siden, GtiGtr skrev:

Startpris på 1,1. Ekstrautstyr for 500k på på de siste bildene i annonsa. (før ev rabatt) 

For øvrig heilt fantastisk at utstyr som ACC og filassistent er ekstrautstyr på en bil som starter på 1.1 

Det er greit latterlig, ja. De tar tett på 90k for vinterhjul i 20"... Og avsindig dyrt utstyr generelt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...