teerex Skrevet Juli 11 Skrevet Juli 11 6 timer siden, Ingvaldsen skrev: Langt imellom x5 med tett tak! Er glad for tett tak på min iallefall Patryck og BMWE39turbo reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet Juli 11 Skrevet Juli 11 6 timer siden, teerex skrev: Er glad for tett tak på min iallefall Hvorfor det egentlig? Jeg tenker jo at panorama tak er ett must på en X5. Jeg synes det gir litt ekstra lys i kupeen og generelt øker premiumfølelsen. Jeg er ikke fremmed for å åpne luka heller jeg, enten helt opp på en varm sommerdag eller på tilt/ventilering. Også har man jo mulighet for å stenge helt igjen ved å lukke trekket. Kan skjønne at folk ikke vil ha takluke på en sportsbil hvor vekt og tyngdepunkt er en greie. Men på en børstraktor vil jeg tro dette har lite å si 😅 Kolstad Jr., FransEirik og Marius2002 reagerte på dette 3
teerex Skrevet Juli 11 Skrevet Juli 11 (endret) 20 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Hvorfor det egentlig? Jeg tenker jo at panorama tak er ett must på en X5. Jeg synes det gir litt ekstra lys i kupeen og generelt øker premiumfølelsen. Jeg er ikke fremmed for å åpne luka heller jeg, enten helt opp på en varm sommerdag eller på tilt/ventilering. Også har man jo mulighet for å stenge helt igjen ved å lukke trekket. Kan skjønne at folk ikke vil ha takluke på en sportsbil hvor vekt og tyngdepunkt er en greie. Men på en børstraktor vil jeg tro dette har lite å si 😅 Tja hvorfor det egentlig? Jeg har ikke noe utpreget behov for å sitte å stirre opp i himmelen mens jeg kjører. Kupeen er relativt lys fra før av, med lyse seter og lyst taktrekk. Og jeg slipper å tenke på evt. lekkasjer og andre feil som kan oppstå med panoramataket. Og det veier sikkert mere enn ståltaket. En vinn-vinn situasjon for meg der altså Har heller ikke soft close eller comfort access som også kan bli feil med. Og har helt vanlig fjæring uten noe som helst elektronikk, hydraulikk eller pneumatikk som kan skape krøll eller relativt kostbare dele- og reparasjonsutgifter. Har vært vant til billig bilhold, og håper å kunne fortsette med det til tross for valget av E70. Men det er sikkert nok av andre ting som kan feile på en slik bil med den gode gamle N57-motoren Endret Juli 11 av teerex LP760, Marius2002, Fredrik 90 og 2 andre reagerte på dette 5
Dusy Skrevet Lørdag kl. 08:56 Skrevet Lørdag kl. 08:56 https://www.stadssalg.no/items/55430 Noen som har blitt utsatt for tyveri, og ikke betalt forsikringen sin på en bil banken har pant i? 😳
E.C. Skrevet Lørdag kl. 09:56 Skrevet Lørdag kl. 09:56 Skal slite med å få igjen 400k fra den der. Kan jo være noe svindel-opplegg også, billån med pant og selge deler løst. Avregistrert en måned etter at heftelsen kom inn, så ble kanskje aldri betalt noe forsikring på den.
Dusy Skrevet Lørdag kl. 10:03 Skrevet Lørdag kl. 10:03 5 minutes ago, E.C. said: Skal slite med å få igjen 400k fra den der. Kan jo være noe svindel-opplegg også, billån med pant og selge deler løst. Avregistrert en måned etter at heftelsen kom inn, så ble kanskje aldri betalt noe forsikring på den. Går det an å avregistrere biler med heftelser? Husker da jeg hadde lån på M3en så gikk ikke dette an. Banken krevde kasko forsikring, og da måtte den være registrert. Dette i forbindelse med vinterlagring.
E.C. Skrevet Lørdag kl. 10:06 Skrevet Lørdag kl. 10:06 Kan hende den automatisk går til avregistrert om forsikringsselskapet sier deg opp pga. manglende betaling, men en måned virket litt kort.
Dusy Skrevet Lørdag kl. 10:08 Skrevet Lørdag kl. 10:08 Well, somebody is in the shits anyway.. Orjan og E.C. reagerte på dette 2
Patryck Skrevet Lørdag kl. 10:53 Skrevet Lørdag kl. 10:53 Går vel med forbrukslån? Mener det var en på luksusfellen for mange år siden som tok forbrukslån på en bil kun for muligheten å kunne avregistrere den.
E.C. Skrevet Lørdag kl. 11:03 Skrevet Lørdag kl. 11:03 Heftelse på bilen indikerer billån, blir ikke pant i bil av å ta forbrukslån. Patryck reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Lørdag kl. 11:56 Skrevet Lørdag kl. 11:56 12 timer siden, Fredrik 90 skrev: Hvorfor det egentlig? Jeg tenker jo at panorama tak er ett must på en X5. Jeg synes det gir litt ekstra lys i kupeen og generelt øker premiumfølelsen. Jeg er ikke fremmed for å åpne luka heller jeg, enten helt opp på en varm sommerdag eller på tilt/ventilering. Også har man jo mulighet for å stenge helt igjen ved å lukke trekket. Kan skjønne at folk ikke vil ha takluke på en sportsbil hvor vekt og tyngdepunkt er en greie. Men på en børstraktor vil jeg tro dette har lite å si 😅 egentlig taklukepatriot selv, men på en x5 så er det jo 50-80kg mindre som vil påvirke kjøreegenskaper veldig positivt. fordel nr 2 er vesentlig mindre vindsus på autobahn. så en x5 med 5 seter å tett tak er den x5'n du kan kjøpe med best kjøreegenskaper, og e70/f15 med adaptive drive er jo hysterisk morsom på svingete vei. teerex reagerte på dette 1
Kolstad Jr. Skrevet Lørdag kl. 15:36 Skrevet Lørdag kl. 15:36 3 timer siden, Ingvaldsen skrev: egentlig taklukepatriot selv, men på en x5 så er det jo 50-80kg mindre som vil påvirke kjøreegenskaper veldig positivt. fordel nr 2 er vesentlig mindre vindsus på autobahn. så en x5 med 5 seter å tett tak er den x5'n du kan kjøpe med best kjøreegenskaper, og e70/f15 med adaptive drive er jo hysterisk morsom på svingete vei. +1 hvis du leter rundetider 😆 Neida, man klarer sikkert å kjenne en liten forskjell med eller uten soltak/pano.. Men 50-80kg var vel å ta i. Selve pano-kassetten veier 29kg. Så inkl. Motor og kanskje litt forsterkning, - stålet som ellers ville vært der, så havner vi vel på godt under 40kg vil jeg tro? Jeg kjøper kun BMW med soltak, med mindre det ikke er et valg fra ny. Men nå er jo jeg soltakpatriot til 1000 😆 teerex reagerte på dette 1
teerex Skrevet Lørdag kl. 19:41 Skrevet Lørdag kl. 19:41 7 timer siden, Ingvaldsen skrev: egentlig taklukepatriot selv, men på en x5 så er det jo 50-80kg mindre som vil påvirke kjøreegenskaper veldig positivt. fordel nr 2 er vesentlig mindre vindsus på autobahn. så en x5 med 5 seter å tett tak er den x5'n du kan kjøpe med best kjøreegenskaper, og e70/f15 med adaptive drive er jo hysterisk morsom på svingete vei. Veier det så mye altså? 😃 Ja da er jeg veldig fornøyd med min 5-seter med tett tak. I vognkortet står det 2075 kg egenvekt uten fører, men det må jo være tørrvekt? For vekta på trafikkstasjonen viser 2190 kg med full tank uten meg på vekta. Samt hengerfeste og 15-20 kg basskasse der bak (og uten reservehjul som vel ikke mange har uansett). Får ta en 90 hesters omprogrammering og en tur på autobahn en vakker dag. Har aldri vært borti noe høyere enn 110-soner og knapt nok det (har bare hatt lappen siden Bobbysocks vant MGP )
Ingvaldsen Skrevet Lørdag kl. 19:41 Skrevet Lørdag kl. 19:41 4 timer siden, Kolstad Jr. skrev: +1 hvis du leter rundetider 😆 Neida, man klarer sikkert å kjenne en liten forskjell med eller uten soltak/pano.. Men 50-80kg var vel å ta i. Selve pano-kassetten veier 29kg. Så inkl. Motor og kanskje litt forsterkning, - stålet som ellers ville vært der, så havner vi vel på godt under 40kg vil jeg tro? Jeg kjøper kun BMW med soltak, med mindre det ikke er et valg fra ny. Men nå er jo jeg soltakpatriot til 1000 😆 ja nei man skal ikke tro det, men etter å bygget om e70 fra 7 til 5 seter som er nesten 100kg mindre på lavt tyngdepunkt, det gjorde en voldsom forskjell på kjøreegenskaper. så jeg kan ikke skjønne noe annet en de kiloene til takluke som sitter så høyt utgjør endel ! og liker man autobahn i 250+ så suser det endel ekstra pga takluke, ikke at jeg gjør det så ofte som jeg har lyst til... men jeg kjører en slik politikk på bilholdet mitt at en bil er ikke iorden før den kan kjøres i 200 på autobahn, går ikke det så er det et repobjekt. nå er f01 klar for 200+ ivertfall. det blir vell e39 igjen å når jeg gidder. Kolstad Jr. og teerex reagerte på dette 2
Ingvaldsen Skrevet Lørdag kl. 19:46 Skrevet Lørdag kl. 19:46 3 minutter siden, teerex skrev: or vekta på trafikkstasjonen viser 2190 kg med full tank uten meg på vekta. 30sd'n jeg hadde med adaptive drive, komfortinteriør, panorama, 3 kvart tank uten meg var samme vekt. den sto på blytunge 21" style 215.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå