Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Olaandref skrev:

E23 med 27000km og unik historie

https://www.finn.no/mobility/item/370852147 

Det var en unik pris også. Hvis han finner noen i Norge som vil betale den prisen blir jeg veldig forbauset.

Litt rart utstyrsnivå synes jeg, hvis dette var bilen til kongen så satt vel han antagelig i baksetet og da burde han jo hatt elektriske bakseter. Kan jo selvfølgelig være en tjenerbil eller noe slikt noe.

Skrevet
2 minutter siden, Rune-K skrev:

Det var en unik pris også. Hvis han finner noen i Norge som vil betale den prisen blir jeg veldig forbauset.

Litt rart utstyrsnivå synes jeg, hvis dette var bilen til kongen så satt vel han antagelig i baksetet og da burde han jo hatt elektriske bakseter. Kan jo selvfølgelig være en tjenerbil eller noe slikt noe.

Ja, jeg tenker det samme om prisen, skal godt gjøres å selge til en slik pris her til lands. Tror jeg. Men var det 735i som var toppmodell i 83? Når kom 745i?

Skrevet (endret)
16 minutter siden, Olaandref skrev:

Ja, jeg tenker det samme om prisen, skal godt gjøres å selge til en slik pris her til lands. Tror jeg. Men var det 735i som var toppmodell i 83? Når kom 745i?

Det var 745i som var toppmodellen, den kom i 1980. Noen påstår at de produserte en 2-3 stk i 1979. Det tror jeg var evt. pressebiler.

Denne bilen er litt eldre enn min, 3 måneder, men motorrommet ser veldig likt ut. Inkludert noe som har irritert meg i 25 år men som er likt som på denne. Luftmengdemåleren står ørlite grann skjevt men da kan jeg slå meg til ro med at det skal være slik.😁

EDIT: ser også at det er byttet termostathus på denne akkurat som jeg har gjort. Den typen kom ikke før sent i 1985.

Endret av Rune-K
Skrevet
8 minutter siden, Rune-K skrev:

Det var 745i som var toppmodellen, den kom i 1980. Noen påstår at de produserte en 2-3 stk i 1979. Det tror jeg var evt. pressebiler.

Denne bilen er litt eldre enn min, 3 måneder, men motorrommet ser veldig likt ut. Inkludert noe som har irritert meg i 25 år men som er likt som på denne. Luftmengdemåleren står ørlite grann skjevt men da kan jeg slå meg til ro med at det skal være slik.😁

Rart om en Saudi Arabisk konge "tar til takke" med en 735i om det fantes 745i, må nok ha vært til en tjener eller en av 14-15 koner ja 😅 Skulle til å si at det må ha vært fint å være konge der nede, men det slo meg at det holder med en kone/samboer som skal legge planer for meg 😅

ja, denne er vel så urørt at den kan fint sammenlignes med 🙂

Skrevet

Prisen var jo helt hinsides all sunn fornuft. Dette er jo det dobbelte av hva en strøken 745i går for. Jeg er helt med på at bilen er unik og befinner seg i en museums lik tilstand, det gjør den helt klart verd enn del. At den er eid av en eller annen random prins som ingen har hørt om betyr egentlig ingenting, det er jo 18 000 prinser og konger der nede så veldig unikt er det nok ikke. Da vil jeg påstå at Kong Harald sin gamle 745i ville verd vesentlig mer om den eksisterer og er i bra stand. Han var riktignok prins han også når han kjørte den men han er nok litt mer kjent rundt om.

Skrevet
1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Prisen var jo helt hinsides all sunn fornuft. Dette er jo det dobbelte av hva en strøken 745i går for. Jeg er helt med på at bilen er unik og befinner seg i en museums lik tilstand, det gjør den helt klart verd enn del. At den er eid av en eller annen random prins som ingen har hørt om betyr egentlig ingenting, det er jo 18 000 prinser og konger der nede så veldig unikt er det nok ikke. Da vil jeg påstå at Kong Harald sin gamle 745i ville verd vesentlig mer om den eksisterer og er i bra stand. Han var riktignok prins han også når han kjørte den men han er nok litt mer kjent rundt om.

Husker du hvilken farge den var i Fredrik? Gikk en i bygda her som skulle ha tilhørt kongehuset

Skrevet
16 minutter siden, Olaandref skrev:

Husker du hvilken farge den var i Fredrik? Gikk en i bygda her som skulle ha tilhørt kongehuset

Lyseblå, om ikkje bilen er solgt så befinner den seg i Røldal i Ullensvang Kommune.

Screenshot_20251025_154757_Chrome.jpg

Skrevet
50 minutter siden, Kjetil^^ skrev:

Lyseblå, om ikkje bilen er solgt så befinner den seg i Røldal i Ullensvang Kommune.

Screenshot_20251025_154757_Chrome.jpg

Den som gikk her var grønn, har prøvd å finne ut hvilken grønnfarge, men klarer ikke finne noe som ligner, nå gikk den bilen her sånn rundt 90-93, så det er litt vanskelig å huske helt nyansen. 😅 Interiøret var brunt/lys brunt skinn. Vanvittig flott bil, som den gang var Max 10 år gammel.

Skrevet
1 time siden, Olaandref skrev:

Den som gikk her var grønn, har prøvd å finne ut hvilken grønnfarge, men klarer ikke finne noe som ligner,..

Jeg fant fargekart fra 1981 og 1986 så kanskje Reseda eller Plantanengrün?

image.thumb.jpeg.cce96b0fb541a10fa55ed72d628b8e26.jpeg
image.thumb.jpeg.d7f83bdc7a39de1ffd9c570fa1edea18.jpeg

Skrevet
43 minutter siden, Orjan skrev:

Jeg fant fargekart fra 1981 og 1986 så kanskje Reseda eller Plantanengrün?

image.thumb.jpeg.cce96b0fb541a10fa55ed72d628b8e26.jpeg
image.thumb.jpeg.d7f83bdc7a39de1ffd9c570fa1edea18.jpeg

Ingen av disse, det nærmeste jeg har funnet er vel Oxfordgrün, men om ikke husken stiller meg et puss så var den hakket lysere 🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...