Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Det er rart hvor lite betalingsvilje det er for E39 B10 4,6 i forhold til M5 eller forgjengeren E34 B10 4,6 eller BiTurbo. Særlig med tanke på den voldsomme glorifiseringen E39 som modell opplever, må vel være den mest glorifiserte BMW modellen etter E30 og E46.

Men for all del så er ikke det meg i mot, det har jo gjort at jeg har kunnet få sikret meg ett eksemplar av E39 indrefileten. Vil man ha en skikkelig E39 så er det nå man har sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LP760 skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=357779439

Traust interiør, er denne utstyrt med den motoren som er veldig potent for trimming? 

Vurderer å dra en tur å prøve den.

Nja, det er nok N54 du tenker på.

Denne har N55 som for all del er potent for trimming, men såvidt jeg har fått med meg så må det en del mer penger til for å oppnå høy effekt sammenlignet med på N54.

 

Det interiøret var jo helt horribelt 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det er rart hvor lite betalingsvilje det er for E39 B10 4,6 i forhold til M5 eller forgjengeren E34 B10 4,6 eller BiTurbo.

preface er og blir aldri noe slager sammenlignet med en facelift, i norge er det mye preface alpinabiler.  og snakker man alpina b10 så er det ikke voldsomt revolusjonerende før du kommer opp på v8S modellen med store bremser osv. d10 derimot kommer å går på finn til ok pris, en eller 2 har gått på eksport siste 10 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Daniel. said:

Nja, det er nok N54 du tenker på.

Denne har N55 som for all del er potent for trimming, men såvidt jeg har fått med meg så må det en del mer penger til for å oppnå høy effekt sammenlignet med på N54.

 

Det interiøret var jo helt horribelt 😬

Ahh.  Det er e9x serien det da antar jeg? Fleste er vel allerede tuklet en del med allerede av de som er ute for salg 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, LP760 skrev:

Ahh.  Det er e9x serien det da antar jeg? Fleste er vel allerede tuklet en del med allerede av de som er ute for salg 😛

Ja, fram til 2010 om jeg husker rett. Etter det hadde de også N55.

Svært mange av de er allerede tuklet med i en og annen form, men det hender at det dukker opp urørte eller tilnærmet urørt eksemplarer også.

 

Strøken Japan-import, men den er jo dessverre automat.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=323851502

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Daniel. said:

Ja, fram til 2010 om jeg husker rett. Etter det hadde de også N55.

Svært mange av de er allerede tuklet med i en og annen form, men det hender at det dukker opp urørte eller tilnærmet urørt eksemplarer også.

 

Strøken Japan-import, men den er jo dessverre automat.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=323851502

Den var ikke dum!

Automatkassene i disse er vel ganske holdbare, og har ikke noe problem med automatgir. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LP760 skrev:

Den var ikke dum!

Automatkassene i disse er vel ganske holdbare, og har ikke noe problem med automatgir.

Mener det var @Cbrooen som importerte denne faktisk.

Med rett stell og bruk så skal de vel holde seg ganske greit ja. Men de er vel i teorien bare ratet til maks 400-450Nm, så det spørs hvor langt man kan gå med tanke på tuning før den begynner å slite.

Har i utgangspunktet ikke noe problem med automatgir jeg heller, men akkurat på en 335i så tror jeg manuell er tingen (for meg i hvertfall). Kanskje DCT også, men jeg foretrekker E90/E91 så da utgår jo det alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Daniel. said:

Mener det var @Cbrooen som importerte denne faktisk.

Med rett stell og bruk så skal de vel holde seg ganske greit ja. Men de er vel i teorien bare ratet til maks 400-450Nm, så det spørs hvor langt man kan gå med tanke på tuning før den begynner å slite.

Har i utgangspunktet ikke noe problem med automatgir jeg heller, men akkurat på en 335i så tror jeg manuell er tingen (for meg i hvertfall). Kanskje DCT også, men jeg foretrekker E90/E91 så da utgår jo det alternativet.

Det var ikke spesielt mye nm da. Kanskje undersøke markedet for disse i Japan, men med manuell. Burde være kurrant å få importert derifra. Har ikke tenkt så mye på Japan, typisk Tyskland(generelt Europa egentlig).

Har DCT i min M3, og det fungerer fint der 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

preface er og blir aldri noe slager sammenlignet med en facelift, i norge er det mye preface alpinabiler.  og snakker man alpina b10 så er det ikke voldsomt revolusjonerende før du kommer opp på v8S modellen med store bremser osv. d10 derimot kommer å går på finn til ok pris, en eller 2 har gått på eksport siste 10 årene.

Tja, de flyr jo ikke akkurat avgårde på Finn de facelift bilene heller. Iallfall ikke til de prisene de ligger ute til ser det ut som.

Jeg kan skjønne den at V8S er litt mer stas, mer hester og noen få ekstra upgrades. Når jeg søkte etter E39 så var det kun preface jeg søkte etter, ville ikke ha facelift biler eller pre face bygget om til facelift. Kikka på alt fra 528i til M5, så ble det B10 4,6 fra 1999 ved en tilfeldighet. Nettopp fordi prishoppet fra en fin 540i opp til halvgrei M5 var høyt mens opp til en fin B10 4,6 så var det ikke så galt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...