Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

520 og 525 er så daue likevel så gjør ikke noe at det er automat, egner seg mest som cruisebiler :) Men en 535 eller 540 hadde vært gøyal med manuell ja ;)

 

Meh.. Tror 525i med manuell og diffbrems hadde holdt for min del ;) 535i hadde sikkert vært digg det og. Men 540 er jeg ikke så interessert i. For min del er E34 en bil som skal ha rekkesekser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=56926692&ref=conversation&fks=56926692

Noen som har kjentskap til denne? Fekk mail av han om at noen som rygget i sido litt så trengte 2 nye dører, men at ellers var den strøken..kan sikkert få til hyggeligare pris siden den er litt kolidert men ellers noen formeininger??

Alt for dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mener jeg også.

 

Jeg ser ikke hvorfor den skal være verdt 80K mer enn f.eks. denne.

 

Jeg ser at den har endel mer styling, og at det er gjort litt karosseriarbeid, samt at den andre er kjørt endel mer, men jeg synes likevel ikke det er verdt prisforskjellen, da man klarer å finne en original til ca. samme pris om man er litt tålmodig.

 

Når vi er inne på M3 så var det forøvrig en helt fantastisk farge på denne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mener jeg også.

 

Jeg ser ikke hvorfor den skal være verdt 80K mer enn f.eks. denne.

 

Jeg ser at den har endel mer styling, og at det er gjort litt karosseriarbeid, samt at den andre er kjørt endel mer, men jeg synes likevel ikke det er verdt prisforskjellen, da man klarer å finne en original til ca. samme pris om man er litt tålmodig.

 

Når vi er inne på M3 så var det forøvrig en helt fantastisk farge på denne. :)

veit du fargen på den siste der? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

520 og 525 er så daue likevel så gjør ikke noe at det er automat, egner seg mest som cruisebiler :) Men en 535 eller 540 hadde vært gøyal med manuell ja ;)

 

 

Meh.. Tror 525i med manuell og diffbrems hadde holdt for min del ;) 535i hadde sikkert vært digg det og. Men 540 er jeg ikke så interessert i. For min del er E34 en bil som skal ha rekkesekser. :)

 

Enig med Daniel på alt.

Har gode minner fra E34 525I med full M-tech pakke (inkludert 25% diffbrems, sportsunderstell, sportstoler, rød lakk, etc) Kombinert med manuell gir var bilen grom til tross for at E34 ikke akkurat er/var en sportsbil. Med nok turtall fra rekkesekseren, sportseksos og riktig understell så hadde man en tendens til å glemme at det var en stor og tung sportsedan. M50B25 med 192hk (uten Vanos) er skikkelig slapp på lavt turtall men synger fint og flytter best på seg med turtall. Maks dreiemoment var ved relativt høye 4700rpm, under der var det begrenset skyv. Pga motorens karakter så  fungerer den etter min mening best med manuell girkasse.

Til tross for 1 liter mer motorvolum hadde 535I bare 16hk mer. Sier seg selv at den da var bedre egnet til lavt turtall og cruising takket være betraktelig mye mer moment, hele 65nm ekstra for å være nøyaktig. Det ekstra momentet var i tillegg lettere tilgjengelig på lavt turtall noe som gjorde at motoren føltes sterkere til hverdags men ikke hadde den sportslige karakteren som jeg husker fra 525I med M50B25. Dersom 535I fortjente manuell girkasse så bør det ikke være tvil om at en 525I også burde ha det. Spesielt om den har M50B25 motoren.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Daniel på alt.

Har gode minner fra E34 525I med full M-tech pakke (inkludert 25% diffbrems, sportsunderstell, sportstoler, rød lakk, etc) Kombinert med manuell gir var bilen grom til tross for at E34 ikke akkurat er/var en sportsbil. Med nok turtall fra rekkesekseren, sportseksos og riktig understell så hadde man en tendens til å glemme at det var en stor og tung sportsedan. M50B25 med 192hk (uten Vanos) er skikkelig slapp på lavt turtall men synger fint og flytter best på seg med turtall. Maks dreiemoment var ved relativt høye 4700rpm, under der var det begrenset skyv. Pga motorens karakter så  fungerer den etter min mening best med manuell girkasse.

Til tross for 1 liter mer motorvolum hadde 535I bare 16hk mer. Sier seg selv at den da var bedre egnet til lavt turtall og cruising takket være betraktelig mye mer moment, hele 65nm ekstra for å være nøyaktig. Det ekstra momentet var i tillegg lettere tilgjengelig på lavt turtall noe som gjorde at motoren føltes sterkere til hverdags men ikke hadde den sportslige karakteren som jeg husker fra 525I med M50B25. Dersom 535I fortjente manuell girkasse så bør det ikke være tvil om at en 525I også burde ha det. Spesielt om den har M50B25 motoren.  :)

Det er nettopp det med at disse motorene (M50) er så slappe på lavt turtal at jeg synes de likegjerne kan ha automat, 525i fremstår på ingen måte som noen "kjørebil" selv med manuell. Det er klart at den blir mer morsom å kjøre, man kan dra turtallet langt og da kan bilen så smått være livlig. Men om jeg skulle ha en E34 som skulle være artig å kjøre så hadde jeg sett på 535I med manuell eller 540I med samme kasse. Har kjørt sistnevnte med manuell og det er ikke tvil om at dette er en meget kapabel kjøremaskin selv med tung V8er i fronten :) For meg så kan en 525I gjerne ha automat da det uansett ikke er noen spesielt sprek bil i utgangspunktet, men det ville vært en perfekt godbil til å cruise rundt med. Selv min 520I med automat som trygt kan kalles undermotorisert er faktisk overraskende fin å leve med, med manuell så ville jeg automatisk ha forventet mer av motoren og derfor blitt skuffet over de manglende kreftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...