Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Daniel. skrev:

Hva skjer med prisene på F01 egentlig? Greit nok det "bare" er en 730d, men er jo fortsatt en 7 serie :P

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=121378568

For 4-5 år siden kjøpte en kompis av meg en 2005 730d med ca. 200k km på telleren for 250 000,-. At en 5 år nyere bil, 5 år senere, av samme kaliber koster det samme, er vel ikke helt uventet ?

Her er en annen som selges billig, selvfølgelig med det velkjente N63/S63 oljeforbruket..

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118081163

Fryktelig synd at BMW ikke klarer å lage holdbare V8'ere lengre.. Overhaling på en 8 år gammel motor som har gått 179 000 km er absolutt ikke akseptabelt!

Endret av Kolstad Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kolstad Jr. skrev:

For 4-5 år siden kjøpte en kompis av meg en 2005 730d med ca. 200k km på telleren for 250 000,-. At en 5 år nyere bil, 5 år senere, av samme kaliber koster det samme, er vel ikke helt uventet ?

Kanskje, men poenget mitt er vel mer at de er havnet på prisnivå med F10 525d nesten. Var ikke mange 530d til under 300k. I hvertfall ikke nedi 250k som den 730'en var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Daniel. skrev:

Kanskje, men poenget mitt er vel mer at de er havnet på prisnivå med F10 525d nesten. Var ikke mange 530d til under 300k. I hvertfall ikke nedi 250k som den 730'en var.

Ja, sammenligner du E65 og E60, så ser du litt samme greia også. 7-serie blir for sært for mange og mann i gata velger 5-serie, som naboen har og som virker "trygt og sikkert".

Ville alltids valgt en pen og rett utstyrt F01, kontra F10 f.eks. Hvis en først skal ha seg en stor sedan, hvorfor ikke kjøpe 7-serie til samme prisen? :)

Endret av Kolstad Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Bil i Oslo og særlig med dieselmotor er jo det verste du kan finne på å gjøre om du hører på lokalpolitikere der.

Så bra at jeg ikke bor i Oslo da :) Ikke at Bergen er så mye bedre.

41 minutter siden, Kolstad Jr. skrev:

Ja, sammenligner du E65 og E60, så ser du litt samme greia også. 7-serie blir for sært for mange og mann i gata velger 5-serie, som naboen har og som virker "trygt og sikkert".

Ville alltids valgt en pen og rett utstyrt F01, kontra F10 f.eks. Hvis en først skal ha seg en stor sedan, hvorfor ikke kjøpe 7-serie til samme prisen? :)

Mulig det.

Ja, sånn sett så frister egentlig F01 mer enn F10. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Daniel. skrev:

Så bra at jeg ikke bor i Oslo da :) Ikke at Bergen er så mye bedre.

Mulig det.

Ja, sånn sett så frister egentlig F01 mer enn F10. :) 

Ja når du tenker over det, så får du jo igrunn mer bil for pengene hvis du velger F01!  Som regel bedre utstyrt og 7-serien er jo stillere i kupeen, samt enda mer komfortabel enn 5-serien. Noen synes kanskje F01 blir litt for stor og tung, men det er ikke allverden med vektforskjell på F10 og F01 med samme motorisering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kolstad Jr. skrev:

Ja når du tenker over det, så får du jo igrunn mer bil for pengene hvis du velger F01!  Som regel bedre utstyrt og 7-serien er jo stillere i kupeen, samt enda mer komfortabel enn 5-serien. Noen synes kanskje F01 blir litt for stor og tung, men det er ikke allverden med vektforskjell på F10 og F01 med samme motorisering..

Jepp, har kjørt begge, og syns begge er veldig fine å kjøre. 7eren er hakket mer komfortabel mtp ugjevnheter i veien. Ganske behaglig generelt sett.

Men store er de ja. :P

Bedre å velge 5 serie når du trenger stasjonsvogn, da har du jo F11 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god grunn til å ikke velge F01 og det er at de er helt umulig å bli kvitt igjen. En annen er verditapet, 7-serie har alltid vært tungsolgt og vært lite ettertraktede på bruktmarkedet. 

Ser man bort ifra dette så er det fabelaktige biler, du føler deg som millionær uansett hva slags 7-serie du kjører. Så om du liker mye bil for pengene og å være «konge på veien» så er absolutt 7-serie veien å gå 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nokså begrenset hvor stort verditapet blir på bilen når man er nede i nivået de er på nå. Personlig ville jeg valgt en F01 anyday over F10, så her gjør du helt klart ikke noe dårlig valg. En dårlig utstyrt 7-serie er tungsolgt, men en riktig utstyrt går uten nevneverdige problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10 ble plutselig som en 3-serie ved siden av F01.

f10f01-1.jpg.481a9c0e6de82b9d117e77b20a8f9725.jpg

f10f01-14.jpg.d6f31204e69e2e18b6406ba0928f4514.jpgf10f01-15.jpg.007d264acd99962036077e3660537f2e.jpg

Har alltid likt 7-serie, med unntak av E65 pre-lci. 7-serie er liksom fasiten når det kommer til luksus kombinert med det sportslige for "vanlige folk" i de forskjellige tidsperiodene. De nyere år delt med A8 og S-klasse. Her blander vi altså ikke inn Rolls Royce osv.. E23, E32, E38... Fantastisk flotte biler. Jeg vil ikke direkte favorisere en F01 over F10, fordi F10 er knalltøffe og gode biler(kunne jo tenkt en F11 selv). Men i den grad de kan sammenlignes og prisen er et ikke-tema, så tar nok F01 forspranget. For min del.

Billig 7-er forresten. Mye bil for pengene der :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig noen diesel BMW i høyere prisklasser spesielt lett solgt nå for tiden? Altså ikke x18d, x20d osv.

Men ja, F01 er nok et bra valg :) Er et par 730d til under 300k, men noen av de nærmer seg jo 200k km, og en av de er vel snart på 300k også :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...