330iii Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Hola. Kom en feit brannbil bak meg og jeg måtte opp på fortauskanten. Klarte jo selvfølgelig å skrape opp felgen noe sykt. Hva syns dere om dette? er det noen jeg kan søke om erstatning til? syns det blir feil at jeg skal betale for å fikse det.... Takker for svar på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Det kan du nok ta rennafart og drite i trur jeg, da du er pliktig til og slippe frem utrykningskjøretøy. er kjipt som fanken, men tviler veldig sterkt på at du har en sjanse i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Men uansett så er du ansvarlig for din egen bil, tittel i tråden antyder at det var brannbilen som faktisk ødela felgen din, men det var jo du selv! -Erik-, Diiesel, R Andersen og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Mye rart man kan spørre om gitt..Dette var nok ganske...merkelig... EasyL og e30_joakim reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 (endret) Har faktisk lurt på det samme siden eg såg ein passat skrapte opp 2 felger på ein 15cm høg fortauskant pga politibil med sirene og blålys Han gjorde heilt rett i å sleppe bilen fram men skulle politiet ta ansvar for alt folk gjer når det kommer lys i speilet hadde Norge blitt eit fattigt land Vinner ein i ein sånn sak og får erstatning er det bare å hive bilen ut i grøften med låste hjul neste gang du ser lys Endret Desember 8, 2014 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Du kan jo bare søke om refusjon. Det værste som skjer da er at du får nei i retur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Hva med å ikke kjøre på fortauskanten neste gang? EasyL reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Hva med å vokse opp? Han spør om tips på forumet som folk. UFC, Popza, CrZyWiz og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Saken er at det er ingenting han kan gjøre. Bare godta at han ødela sin egen felg i forvillelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 (endret) Er så klart utrolig irriterende, men så tar ikke vi som kjører utrykning hensyn til for eks. en BMW ol. med fete felger hensyn til sånt på en utrykning der liv kan være i fare. Også et problem med feilparkerte biler så ryker endel speil og skjermen i løpet av årene. Uansett så er det kommunen som drifter Brannvesen så evt. søknad om redusjon sendes der, og som Sjøbuse sier så er det verste du kan få et nei. Taper ingenting på å prøve. Endret Desember 8, 2014 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Ja, det ville jeg absolutt søkt om. Sjansen er nok liten for at du vinner frem, men som nevnt over her så har du ingenting å tape på det! Få frem at du var så fokusert på å la utrykningskjøretøyet komme fort frem og at du derfor var uheldig og fikk en skade på din bil, og at du synes dette var veldig kjedelig. Få frem at du hadde satt pris på om det hadde vært muligheter for å få dekket reparasjon av felgen eller deler av dette. Og for all del ikke kom med noen syke villedende (eller det det veiledende) priser på felgen, for da tviler jeg på at de gidder å se noe mer på det. Være realistisk og nøktern så kanskje de tenker at her kan de hjelpe til litt 330iii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Og få med dato, tidspunkt hvor det skjedde osv. Kanskje du også vet hvilken brannbil det var? Notar alt sånt i en søknad, da blir saken plutselig sett på som mer av den seriøse karakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Du kan jo bare søke om refusjon. Det værste som skjer da er at du får nei i retur. Ja det verste og eneste som vil skje! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 De får ikke pressa meg opp noen fortauskant iallefall. Da får de pent kjøre forbi eller vente til jeg har plass å svinge av. Ødelegger Ikke bilen min for det jeg ass. Har liten tru på At du får dekt noe men lov å prøve AndreasBr og Walkabout reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Jeg flytter meg ikke før det er trygt for min bil. Greit med penger til mat så unga overlever stig. og quandt1960 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå