Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

 

Jeg skal snart kjøpe min første BMW etter flere Mercedeser (gode biler). Det er en sommerkjørt M3 som ikke er tectylert.

 

Jeg har noen spørsmål angående rustbeskyttelse på en slik entusiastbil.

 

 - Har det noe for seg å tectylere en bil som er 6 år? Eller er dette bare tull da man "innkapsler" eventuell påbegynt rust og lager fuktfelle?

 - Har det noe for seg å tectylere en bil som kun blir kjørt på sommeren?

 - Synker en bil som en BMW M3 dramatisk i verdi når den er tectylert? Den blir jo styggbrun under og i hjulbuer, og får mer vekt.

 

 - Eventuelle andre tiltak mot rust? Lurt å bruke høyttrykkpistolen under bilen en gang iblant?

 

 

Hadde satt pris på innspill og tanker her :)

Hilsen Asbjørn

Skrevet

Helt unødvendig dersom den aldri blir kjørt i salt og liknende. Blir bare unødvendig gris dersom noe skal gjørest under i fremtiden.

Skrevet

I motsettning til Mercedes som du har hatt så ruster ikke BMW så mye (:P), iallfall ikke de nyere årgangene som dette. Så fremt bilen kun skal brukes om sommeren så ville jeg droppa det helt, tror jeg hadde droppa det uansett og heller satset på god underspyling vinteren igjennom.

Skulle jeg ha kjøpt M3 så ville jeg ikke hatt en bil med tektyl, det er mange purister som kjøper biler som dette og de vil styre unna en bil som er tilgriset med tektyl :)

Skrevet

mister bmw's rustgaranti hvis man legger på understellsbehandling

Det var ingen problem i følge merkeverkstedet når eg fekk understellsbehandling på f20`en. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...