AsbjørnH Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Hei Jeg skal snart kjøpe min første BMW etter flere Mercedeser (gode biler). Det er en sommerkjørt M3 som ikke er tectylert. Jeg har noen spørsmål angående rustbeskyttelse på en slik entusiastbil. - Har det noe for seg å tectylere en bil som er 6 år? Eller er dette bare tull da man "innkapsler" eventuell påbegynt rust og lager fuktfelle? - Har det noe for seg å tectylere en bil som kun blir kjørt på sommeren? - Synker en bil som en BMW M3 dramatisk i verdi når den er tectylert? Den blir jo styggbrun under og i hjulbuer, og får mer vekt. - Eventuelle andre tiltak mot rust? Lurt å bruke høyttrykkpistolen under bilen en gang iblant? Hadde satt pris på innspill og tanker her Hilsen Asbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Ville nok heller oljebehandlet den istede for tectyl.. Morty999 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Om du kun skal bruke den til sommerbruk hadde ikke jeg brydd meg om understellsbehandling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Helt unødvendig dersom den aldri blir kjørt i salt og liknende. Blir bare unødvendig gris dersom noe skal gjørest under i fremtiden. BMWE39turbo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Kødder man ikke til rustgarantien hvis man gjør slike ting da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Det har jeg også hørt.. La vær hvis den kun blir brukt på sommerføre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 mister bmw's rustgaranti hvis man legger på understellsbehandling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 I motsettning til Mercedes som du har hatt så ruster ikke BMW så mye (), iallfall ikke de nyere årgangene som dette. Så fremt bilen kun skal brukes om sommeren så ville jeg droppa det helt, tror jeg hadde droppa det uansett og heller satset på god underspyling vinteren igjennom. Skulle jeg ha kjøpt M3 så ville jeg ikke hatt en bil med tektyl, det er mange purister som kjøper biler som dette og de vil styre unna en bil som er tilgriset med tektyl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ RS2 Matrix Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 mister bmw's rustgaranti hvis man legger på understellsbehandling Det var ingen problem i følge merkeverkstedet når eg fekk understellsbehandling på f20`en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Jeg jobber selv på merkeverksted, og kan bekrefte dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsbjørnH Skrevet Februar 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2015 Takk for tilbakemelding. Hva er BMW's rustgaranti? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 http://www.bmw.no/no/no/_teaserpool/download/owners/pdf/BMW_Garantivilkar.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå