Gå til innhold

BMW E46 320DAT Prosjekt garasje. E34 update


 Share

Anbefalte innlegg

Må være lettvint å kjøpe den nye blaupunkten med dab+ å blåtann, ser jo ut som den er fra de gode tidene

 

om du finner style 37 til meg så har jeg bbs rc 😁

 

her er e34’n jeg hadde, 535i på ukjent understell… muligens originalt

98A297E6-AA7A-4A82-83EE-1D360FFF7D16.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ingvaldsen skrev:

Må være lettvint å kjøpe den nye blaupunkten med dab+ å blåtann, ser jo ut som den er fra de gode tidene

 

om du finner style 37 til meg så har jeg bbs rc 😁

 

her er e34’n jeg hadde, 535i på ukjent understell… muligens originalt

98A297E6-AA7A-4A82-83EE-1D360FFF7D16.jpeg

blaupunkten er knall fin, prisen krangler litt i ganen dessverre. Skulle det dukke opp en brukt til 3.5k så hadde jeg slått til med engang! Sjekka prisen på finn, og tror ikke det blir noe. Først vil jeg bli godt kjent med bilen, men jeg må si at jeg sitter med en god følelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Men ac må jo være noe av drt mest fancy utstyret på e34,  fungerer det også ?

han sier det blåste kaldt fra Litauen til Norge i sommer, så får vel ta han på ordet. Alle 4 EL vinduene fungerte vel å merke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Sitter og leser og titter. Frister litt å installere en OBC, min er ganske skrapa for utstyr, så er spent på hvor mange ledninger som går bak til klokken, hvis det er 20 ish, så er det visst plug'n play.


e34's that needs a coding plug: (Low version without check control cluster) 520i petrol (525td/525tds) OBCs were not available for 518i and 524td models, even though it's do-able.

e34's that do not need the coding plug: High version petrol e34s 525i-540i

Now first thing for you to do:
Remove your clock/temp indicator (there's a lever for that (remove headunit first) ), and check how much wires you have coming to the connector plug. If there's a bunch of wiring 20-something wires, just plug everything in and you're in business.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne bilen ser meget bra ut og synes det er knall å se en så flott bil som dette .

Og ettermontere OBC er ikke noe vanskelig ,fikk det til i Tdsen til Mini .

Du må få tak i en obc som der er kodebrikke bak som snakker med din bil .

Du må vel mulig få fatt på et ledningsnett fra en bil med digitalklokke og montere noe av det om du skal ha utetemperatur osv .

Angående felg og fjører så kan du fint kjøre på med litt senk og fine original hjul i 17 eller 18 .

På min er det gule Koni og 40 mm men er nydelig å kjøre uten for stivt eller Harry look.

Du får en e34 som er mer sportslig med litt strammere understell .😊

Uansett velkommen i e34 klubben .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, sveigis skrev:

Ja denne bilen ser meget bra ut og synes det er knall å se en så flott bil som dette .

Og ettermontere OBC er ikke noe vanskelig ,fikk det til i Tdsen til Mini .

Du må få tak i en obc som der er kodebrikke bak som snakker med din bil .

Du må vel mulig få fatt på et ledningsnett fra en bil med digitalklokke og montere noe av det om du skal ha utetemperatur osv .

Angående felg og fjører så kan du fint kjøre på med litt senk og fine original hjul i 17 eller 18 .

På min er det gule Koni og 40 mm men er nydelig å kjøre uten for stivt eller Harry look.

Du får en e34 som er mer sportslig med litt strammere understell .😊

Uansett velkommen i e34 klubben .

Jo, takk for det! Skal ha den på bukken etterpå, så legger ut litt flere bilder da. Står på originale sachs dempere!

IMG_9214.jpeg

IMG_9215.jpeg

IMG_9213.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for litt bilkjøp, vasking og cruising nå de siste dagene, så var det på tide med litt fremgang på garasjen. Blitt ferdig med taket og har nå fått kappet opp alle lengdene, både over og under vinduer, så satser på at det effektiviserer å kle veggen litt. Venter nå på at elektriker skal få lagt opp litt skjult anlegg i veggene. Gjenstår litt av en malejobb bare jeg blir ferdig. Må ha hvitt tak og grå vegger, svart stjeler alt for mye lys. E34en står under tak hos naboen(fattern) foreløpig, ser det er spådd snø her denne uka, så blir nok ikke noen kjøring denne uka.

IMG_9244.jpeg

IMG_9242.jpeg

IMG_9241.jpeg

IMG_9223.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På tide med en e34 oppdatering. Har vært syslet litt med askebegeret som irriterte meg grønn. Det er nå fikset, måtte ut med hele fremre midtkonsollen.  Møkkajobb, gikk dog greit når jeg fant Bentley manualen. Denne hadde identisk interiør som min. Det satt blaupunkt spiller i bilen som ikke var fancy, kodelåst og skjermen var utydelig på. Hoppa rett i det og bestilte blaupunkt Bremen spilleren, men tenkte at nå kan jeg først som sist ordne alt når jeg måtte baki der for å fikse askebegeret. 
 

har også bestilt motordeksel under som manglet fra koed, så denne kommer nok til uken. Venstre høyttaler bak spiller ikke, så denne må nok byttes, men regner ikke med det er dyrt. Må få fikset dørtrekk så vil jeg si den er all good innvendig.

 

IMG_9330.jpeg

IMG_9332.jpeg

IMG_9356.jpeg

IMG_9388.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjekt garasje. E34 update
  • 2 weeks later...

Ett skritt nærmere en komplett e34. Siden kjøp så har det manglet plate under motoren. «skid plate» er vel den engelske betegnelsen. Fant en original på koed til en hyggelig pris, så bestilte denne og ett stykk skruer. Var dessverre ikke våken og studerte ETK godt nok da denne også festes i m6 plastmutter. Disse er jo billige i innkjøp, 28kr for 4 stykk, men så var det den frakta…. Tok kontakt med lokale Bilia verkstedet og de hadde faktisk på lager, så det var hell i uhell sånn sett. Fått vasket understell for sand og gjørme, ser nok også ut som ene demperen lekker litt, så får legge en plan over hva som skal gjøres i vinter.

IMG_9437.jpeg

IMG_9458.jpeg

IMG_9457.jpeg

IMG_9456.jpeg

IMG_9440.jpeg

IMG_9441.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...