Gå til innhold

BMW E46 320DAT Prosjekt garasje. E34 update


 Share

Anbefalte innlegg

@E.C. tenkte først på 2*6 også, men. Havnet en pakke med 2*4 utenfor kontoret på jobb som jeg kunne få kjøpe billig. Mulig jeg plaster og lekter ut med 2*2 også legger alt av strøm skjult, da får jeg de ekstra 5cm, får 2*2 kastet etter meg.

Lite utsikt på byggefeltet her dessverre, du ser vel muligens til Mjøsa 😛 ? 4 vinduer og en dør har jeg faktisk fått gratis. Fattern var på snekkerjobb som kommunen hadde bestilt, rehab av noen kommunalboliger. Fine med sånt er at byråkrati skal jo kaste alt uansett, så da ble det vinduer og dør på meg, 3 lags med 0.8 i U verdi er det nok ikke, men.

 

Prosjektet baserer seg litt på rester i fra husbyggingen også, håper jeg skal klare å holde prisen ned. Jeg tror jeg skal få gjort veldig mye for 130k, kommer litt an på prisene på takstolene. Ting ender vel alltids opp dyrere, men noe mer enn 150k totalt kan jeg ikke skjønne jeg ender opp på.


 

lys i taket har jeg ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gå for. Ønsker å legge litt ekstra kroner her, dårlig lys er det verste jeg vet!

 

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dårlig med utsikt fra garasjen akkurat her, så i mitt tilfelle trenger ikke jeg noe mer vindu, men hadde det vært bygget et annet sted så hadde jeg vurdert det, avhengig av omgivelsene så klart.

150k er da veldig bra det, må være svært få som lander under det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse i min garasje, dobbellimt så det virker som de tåler en del. Har mista en bremsekaliper i gulvet uten at flisa sprakk😅 fikk god pris hos megaflis

https://www.megaflis.no/fliser-stein--tilbehor/fliser/baderom/innovation-lime-bianco-60x60-cm

 

028F6A43-172E-4C31-83C9-024F21C5E00E.thumb.jpeg.642f229d7a9dc612ac40af8f0a507a29.jpeg
F5C2254D-11E8-4A28-97B1-91D2A5235F35.thumb.jpeg.800c75b02448f29d8b5ca856c9b49fc5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten framgang denne uken. Har fått innhentet pris på takstoler og ståldrager. Positivt overrasket over prisen, men kanskje fordi jeg enda er avskrekket etter prisen i 2021😅.

Fått henta 2*4 reisverk og litt annet div, så nå har jeg stort sett alt jeg trenger. Får se hvor langt jeg kommer i år, men han snekkeren trenger noe å pusle med stakar.

 

IMG_7532.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

IMG_7533.jpeg

IMG_7534.jpeg

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å se ann 15 + 5 regelen dersom du skal ha inntrukket dampsperre, og bør nok ha ganske god ventilasjon også skal du til med det i garasje.

Hadde det ikke vert for at jeg/vi driver med "alt" fra lakking til sveising til spongreier og slikt som alt sammen sliter på sine måter på gulvet hadde det nok blitt flis i alle garasjer/verksteder. Per i dag er det epoxymaling det går i, men det eneste positive med det er jo at det kan fornyes på en dag, ellers er jo det skikkelig trist.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

 Vært rene sommeren i dag. Fått begynt med montering av asfaltplater, samt lektet ut veggen. Begynner nok med kledning i morgen. Nord-veggen er det så trangt siden kledningen ligger der, så tenkte å få brukt opp litt av den først. Da blir det fort litt bedre plass til å gjøre ferdig siste veggen :).

IMG_7614.jpeg

IMG_7620.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerværet har vært tilstede i dag også. Fått lektet ferdig og kledd en vegg ferdig. Ser ut som værmeldingen melder garasjevær noen dager neste uke, og det er bra. Takstolene kommer vel i uke 41, så ligger i god rute til dem. Får se hvor mye som blir gjort innvendig i år, men til neste år så frister det med fliser, isolasjon og varmepumpe :)

IMG_7622.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har da gått litt framover. Var garasjefri helgen som var. Fikk på takstoler og H bjelke i dag. Makan til fæl klump den H bjelken, men skal hvert fall ikke sige her. Blir fint plass til en 550*250 port :).

Ser ut som budsjettet på 150k holder enda, kun porten av dyr kostnad igjen. Ny varmepumpe er ikke regnet med i den prisen vel å merke.

IMG_7701.jpeg

IMG_7702.jpeg

IMG_7703.jpeg

IMG_7704.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, tennbrikket skrev:

Har da gått litt framover. Var garasjefri helgen som var. Fikk på takstoler og H bjelke i dag. Makan til fæl klump den H bjelken, men skal hvert fall ikke sige her. Blir fint plass til en 550*250 port :).

Ser ut som budsjettet på 150k holder enda, kun porten av dyr kostnad igjen. Ny varmepumpe er ikke regnet med i den prisen vel å merke.

IMG_7701.jpeg

IMG_7702.jpeg

IMG_7703.jpeg

IMG_7704.jpeg


Her skjer det ting ja 😊😊

Dette blir kanon .

Svær og flott ,sånn det skal være .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:


Her skjer det ting ja 😊😊

Dette blir kanon .

Svær og flott ,sånn det skal være .

Man har alltids lyst på større, men det ga meg store utfordringer iht brannkrav, og måtte fått kjørt på mer grovmasse og planert. Nå mangler det snart bare noe som fortjener å stå der over vinteren :P. Hender seg jeg snakker med folk som syns det er "vanskelig" / tregt marked osv. Sier alltid at jeg skal få til å selge hvilken som helst bil på under en time. Det må bare være riktig pris :P. Tror jeg har 10+ biler lagret, hvor av 80% har vært på finn i over en måned. Skulle fått solgt alle de på en uke, men tror enkelte ikke er enige om pris😅. Enkelte betaler jo heller 3 måneder med lån enn å senke prisen tilsvarende. Men har også de bilene som går på under timen, var en 1 eiers 525D f11 med 204 tusen på telleren til 129 tusen, ble solgt på ikke mange timene. Synd den stod 8 timer unna 😕 

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke solgt all verdens med bil jeg, men Teslaen lå ute i sikkert en måned før den ble plukket opp. Den var en av de billigste som var annonsert på finn (sammenlignet mot tilsvarende modeller). Blir litt avveiing over hvor fort man må selge, men de som holder igjen en bil i månedsvis fordi de ikke ønsker å gi 2-3% avslag er jo litt tullete.

Sesong for å selge er vel når feriepenger ramler inn hos folk og renta er lav :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, E.C. skrev:

Har ikke solgt all verdens med bil jeg, men Teslaen lå ute i sikkert en måned før den ble plukket opp. Den var en av de billigste som var annonsert på finn (sammenlignet mot tilsvarende modeller). Blir litt avveiing over hvor fort man må selge, men de som holder igjen en bil i månedsvis fordi de ikke ønsker å gi 2-3% avslag er jo litt tullete.

Sesong for å selge er vel når feriepenger ramler inn hos folk og renta er lav :P

Er selvsagt med skjønn. Titter på både e46, e92 og e6* og mye morsomme priser, spesielt 325i-335i. Der er det totalt ville vesten. Siden vi er nå på motsatt side av rente og feriepenger, så håper jeg å kunne få gjort ett "godt" kjøp, men vi får se. Har ikke noe hastverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjekt garasje. E34 update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...