Gå til innhold

BMW E46 320DAT Prosjekt garasje. E34 update


 Share

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fort går det ikke😅, men har da fått gjort noe. Satser på å bli ferdig i med taket i påsken. Blir jævlig solid tak hvert fall med 19x148 kledning skrudd hver 60cm, 48x48 lektet ned som også ble skrudd hver 60cm. Hadde gått mye raskere med plater, men dette er noe feilvare. Ålreit med garasje som man kan ha rot i, men så må man flytte på rotet i ny og ne også😅

Elektriker har fått lagt opp 9 punkter. Var litt vill og vågal og har bestilt led panel 30x120cm, ikke noe feil med armatur fra jula, men absolutt alle har det, og det er litt «kjedelig». Har kun bestilt en for å teste, prisen var litt for billig til at jeg turte å bestille 9 stykk. 
 

https://ledlyskilder.no/store-paneler/11758-spectrum-120x30-bakbelyst-led-panel-40w-hvid-kant.html?gad_source=1&gbraid=0AAAAADEoz7Q8roEMn3IP-qCWnsJt3-ves&gclid=CjwKCAjwnv-vBhBdEiwABCYQA4E4RTvZDe8Ogp444AHco_QIU2qM6beFQv8AepSqtEVzzr9IAUjRThoCJ-wQAvD_BwE#/34-kulor-noytral/37-dimbar-ikke_dimbar

Har fått tilsendt litt flere bilder av 335i, den står nå på kaia i Japan :) er en sånn rar «fartsstripe» men denne regner jeg med bare er å dra av😅. Hva enn som er på listene innvendig er heller ikke noe særlig😂

 

IMG_9167.jpeg

IMG_9166.jpeg

IMG_9162.jpeg

IMG_9154.jpeg

IMG_9158.jpeg

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sveigis skrev:

Der var den endelig og gratulerer 😊😊🙏🙏

Denne vil du nok kose deg masse med .

Ser knallpen ut .

Var litt i tvil. Jeg er ikke god på å kjøpe bil. Sist jeg gjorde det var 9 år siden og det var førstegang. Jeg sa jeg skulle tenke på det til uka, men fattern sa. Nei, denne tar vi med oss😅. Han fikk prøvekjøre og han syns den var veldig god å kjøre, og han har 4 90 talls biler hjemme, så han har godt sammenligningsgrunnlag sånn sett. Han er ikke så fan av senke e46 på telehiv, så han kjørte den hele veien hjem igjen og det falt nok bra i smak for han :).

Skal laste opp litt flere bilder etterpå, men jeg må si den er i skikkelig ærlig tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen var jeg og så på i januar, snakket med mesternes mester av e34 på telefon, sveigis :). Fikk noen veldig gode tips som jeg brukte da, Den stod på vinterlagring på en låve og var da på auksjon og jeg ble enig med selger om at vi skulle holde kontakt når snøen ga slipp. Fikk en melding tidligere i mars om at snøen i Østfold var borte. Dessverre hang den i litt lenger her, men fikk beskjed om at den skulle legges ut på nytt uka etter påske. Ble litt urolig og har sjekket yr etter værforhold og timing av påsketrafikk. Sendte en melding da i går for å høre om det var å prøvekjøre i dag. Det fikk jeg klarsignal for. Stod opp 7 tiden i dag tidlig for å sette avreise kl 8, 2 timer kjørevei men ble en to stopp så var framme 10:30. ble møtt av en hyggelig selger og der stod bilen klar til og prøves. Tok en meg en prøvetur langs Spydeberg sine telehiv veier, og bilen slukte veiene som bare det. Utrolig tight til å være så gammel og ikke minst ha 10 år gamle dekk.  Vi byttet og fattern fikk prøve en tur. Han har sin egen samling med 90 talls biler som har gått både under 50000km og 200000km så han har god erfaring sånn sett. Han ble meget positiv over hvor god den var å kjøre, han syns den var mye tightere enn Audi 100 han har med nesten nytt understell. Vi kom tilbake etter kjøreturen og nølingen i meg startet, jeg har kun kjøpt bil en gang i livet mitt og det var e46en for litt over 9 år siden, så er ikke vandt til å utsette meg for sånt. Jeg spurte om jeg kunne tenke på det, men fattern sa «nei, denne tar vi med oss nå» så da var det bare å tegne forsikring og overføre penger. Jeg kjørte e46en hjem igjen, fattern er ikke så begeistret for senka biler som man sitter lavt i, samtidig som han er mer vandt til å farte rundt med manuell gjennom Oslo. Pendlerbilen hans før var en e28 518😅.

litt historie om bilen. Den er solgt og har gått i Spania i hele sitt liv før en kamerat av selger som bodde i Litauen så denne på ferie i Spania. Endte da opp med å kjøpe denne, hvorav han jeg kjøpte den av kjøpte den av han igjen. Han kjørte den fra Litauen til Norge nå ifjor sommer før den ble satt på vinterlagring, denne er 100% strøken i understell. Dog så ser man at Spania sol har slitt på litt interiør. Dashbord har klart seg bra, men dørtrekk henger.

 

har fått kjørt den noen km nå, og det er en skikkelig fin kjøremaskin. Merker dog at 520i hadde vært litt lat i en bil som denne, men m50b25 på 192hk og manuell girkasse kler denne bilen skikkelig godt. Noen fancy utstyrsliste er det ikke, her er det 4x el vinduer og AC. Til og med originale felger er det eneste som fulgte med. Planen er bare å bruke denne som en bruksveteran om sommeren. Det er ingen garasjedronning, men den er i god bruksstand. Angående framtidsplaner så blir det å la den være mest mulig urørt. Den virker til å være uskrudd fra før. Noen m tech felger frister og muligens bytte til komplett sort skinninteriør+dørtrekk. Ryker det to fjører, så kanskje det blir å bytte til m tech fjører og litt sånt, men ellers forblir den urørt.

IMG_9193.jpeg

IMG_9200.jpeg

IMG_9205.jpeg

IMG_9198.jpeg

IMG_9199.jpeg

IMG_9206.jpeg

IMG_9207.jpeg

IMG_9208.jpeg

IMG_9209.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjekt garasje. Nytt tilskudd!

Gratulerer! Var jo et sjarmerende eksemplar av en E34 dette her :)

M50B25 med manuell kasse er absolutt en fin kombo. Personlig mener jeg at den gir prestasjoner som selv idag 30+ år etter er innenfor med god margin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ///M-ini95 skrev:

Gratulerer! Var jo et sjarmerende eksemplar av en E34 dette her :)

M50B25 med manuell kasse er absolutt en fin kombo. Personlig mener jeg at den gir prestasjoner som selv idag 30+ år etter er innenfor med god margin. 

Hadde jeg bestilt bilen ny så hadde jeg valgt enten rød, blå eller sort lakk, takluke og skinninteriør, men sånn er det å være på budsjett og på bruktmarket. Må si m50b25 med manuell kasse passer bilen utrolig godt, ingen tegn til fjusking eller "hiccups" i registeret heller. Skal finne fram poleringsmaskin, koch midler og swissvax voks en helg jeg får tid før sesongen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bil! Trodde av en eller annen grunn at det var den ene M5en som lå på finn du skulle ha, men er nå ikke gær'n denna heller. 525i med manuell er vel rett fin spott mellom noen som fortsatt går fremover og som ikke koster usakelig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
7 minutter siden, E.C. skrev:

Gratulerer med bil! Trodde av en eller annen grunn at det var den ene M5en som lå på finn du skulle ha, men er nå ikke gær'n denna heller. 525i med manuell er vel rett fin spott mellom noen som fortsatt går fremover og som ikke koster usakelig mye.

Takk for det! m5 hadde vært gromt, men jeg tenker jeg får starte med en enkel m50b25 non vanos. Har kun eid e46en, så er litt bortskjemt med obd2 og enkel diagnose, dette blir første analoge-opplevelsen. 

Regner med de fleste drar kjensel på at det er bilen fra denne annonsen : https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=334641285

Han skulle annonsere den på auksjon.no på nytt om to uker, og da har man ikke lov til å selge den utenom. Mye mulig jeg skulle hatt mer is i magen for å se hvordan markedet og budrunden gikk til, men han hadde fått ett ganske bra bud, så det var ikke mye prutningsmon, men fikk reise med den for 95k. Ser man på finn, så finnes det ikke mange e34 525i manuell som er rustfri :P. Fattern har klemt på 16 mil med den i dag, og han syns den virket meget god mekanisk til å være så gammel med 233k km på telleren. Han valgte denne over e46en med coilovers fra østfold til innlandet  😁

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, tennbrikket said:

Hadde jeg bestilt bilen ny så hadde jeg valgt enten rød, blå eller sort lakk, takluke og skinninteriør, men sånn er det å være på budsjett og på bruktmarket. 

Soltak og skinn kostet vel nærmere 70 000kr som ekstrautstyr i 1988-kroner, sikkert ikke langt unna i Spania heller. Så skjønner første eier som spekket bilen. 

Uansett utrolig artig at du endte opp med denne bilen, tennbrikket!  Har siklet mye på denne selv da den mest sannsynlig er en av Norges fineste E34 på skilt. Helt original og i hvit synes jeg er skikkelig sexy og retro. Man ser jo aldri E34 langs veien lenger. Bare ikke ta den altfor langt mtp modifiseringer slik at den ender opp med "Essoråner-look" slik som 99 av 100 E34/E39er har nå til dags de ser stort sett for jævlige ut alle sammen. For gudsskyld ikke monter svarte felger, sota vinduer og stuk. 

Er helt enig med faren din. Noen ganger skal man ikke tenke mer over det, men ta det på sparket og kjøpe bilen hvis det føles riktig. Dette er dog noe som kommer med erfaring.

Håper du holder oss oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Werther skrev:

Soltak og skinn kostet vel nærmere 70 000kr som ekstrautstyr i 1988-kroner, sikkert ikke langt unna i Spania heller. Så skjønner første eier som spekket bilen. 

Uansett utrolig artig at du endte opp med denne bilen, tennbrikket!  Har siklet mye på denne selv da den mest sannsynlig er en av Norges fineste E34 på skilt. Helt original og i hvit synes jeg er skikkelig sexy og retro. Man ser jo aldri E34 langs veien lenger. Bare ikke ta den altfor langt mtp modifiseringer slik at den ender opp med "Essoråner-look" slik som 99 av 100 E34/E39er har nå til dags de ser stort sett for jævlige ut alle sammen. For gudsskyld ikke monter svarte felger, sota vinduer og stuk. 

Er helt enig med faren din. Noen ganger skal man ikke tenke mer over det, men ta det på sparket og kjøpe bilen hvis det føles riktig. Dette er dog noe som kommer med erfaring.

Håper du holder oss oppdatert.

Jo, takk for det. Det går nok noen garasjedronninger på skilt, men denne er jeg ikke redd for skal bikke høyere km. Jeg er dårlig på sånne avgjørelser, men han har handlet noen biler gjennom tidene og skjønner nok fort når godfølelsen er på plass. 

Denne er så uskrudd at den forblir original. Hadde utgangspunktet vært skrudd i i øst og vest, så hadde nok veien til senk vært kortere. Når man ser på bolter og skruer så ser den urørt ut.

hvis det blir felger så er det throwing stars eller style 37. Sjekket pris på Finn, og tror nok det blir ballonghjul ut denne sesongen hvert fall. Skal beholde original spilleren og montere Bluetooth på den F.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, tennbrikket said:

Denne er så uskrudd at den forblir original. Hadde utgangspunktet vært skrudd i i øst og vest, så hadde nok veien til senk vært kortere. Når man ser på bolter og skruer så ser den urørt ut.

hvis det blir felger så er det throwing stars eller style 37. Sjekket pris på Finn, og tror nok det blir ballonghjul ut denne sesongen hvert fall. Skal beholde original spilleren og montere Bluetooth på den F.eks.

 

Hadde jeg vært i dine sko ville jeg gitt den lett senk 20-40mm som matcher bilen (samt byttet støtdempere samtidig), klint på noen throwing stars, style 37 eller BBS RC fra E39 og satt inn et moderne musikk-anlegg som spiller bra. 

Bilen har ikke vondt av litt fetere felger med 40-50-profil, nytt understell og et ordentlig anlegg som du kan kose deg med på tur.  Det går an å modernisere bilen og tilpasse den til 2024 så lenge du holder tunga i den rette munnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Werther når det gjelder senk så tenker jeg at det blir m sport fjører. Må på EU nå i oktober, er det ei fjør så er dårlig, så kjøper jeg 4 m sport fjører. Style 37, throwings stars eller BBS står på ønskelisten. Når det gjelder anlegg så driver jeg og undersøker mulighetene litt. Jeg har bakgrunn innenfor dataelektronikk så lodding og koblingsskjema og alt som følger med syns jeg er morsomt å drive med. Problemet er at forsterkeren er dårlig, elementene er faktisk ikke så verst hvis internett snakker sant. Har funnet en forsterker man kan koble elementene til, og telefonen kobler seg direkte opp mot blåtann på forsterkeren. Denne kan man fint gjemme i hanskerom osv, spilleren blir da kun til pynt, men dette gjør for så vidt ikke noe. Har ikke bestemt meg, men alt skal se ut som det forlot fabrikken i 91 når det gjelder design(lydmessig).

Tror dette skal bli ett langt og morsomt eierskap. Tenkte på det da jeg var ute og kjørte bilen istad. Det er så vidt man kan høre lyden av m50b25, dæven den er godt isolert uten takluke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjekt garasje. E34 update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...