Gå til innhold

E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Takker :)

 

Har Canon 5D mark II, 35mm 1.4L, 50mm 1.4 USM, 100mm 2.8L macro, 70-300 4.5-5.6 (billig zoomtele). 

Hatt før 50mm 1.2L og 70-200 2.8 L. Savner sistnevnte! 

85mm 1.2L og ei lyssterk tele er noe jeg vil anskaffe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, E.H.D skrev:

Konge e91, og kjekt å se skikkelige bilder, ikke bare mobilbilder.

Tenker du tele zoom, eller fast linse, kan i såfall anbefale 135mm f/2 linsa. :-D

Takk 😃

Tenkte faktisk på 135, vært på ønskelista i mange år. Min 100 er best egnet til macro men duger absolutt til eks bilfoto. Men er en del forskjell på 2.0 og 2.8 når man også øker til 135mm. Får en smekker bakgrunn på den!

Bruker veldig lite zoom i grunn. Mye bedre bilder med faste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fahad skrev:

Utrolig fine bilder :) Her har jeg noe å lære 😂 Du har vel ikke vurdert sort grill, Gorg? 

Mange takk :-)

Bare å kjøpe seg et brukt speilrefleks, legge litt penger i skikkelig objektiv. Så leke seg, og du har jo et flott foto-objekt å øve på!

Jo, sort grill (blank) vurderes. Klarer ikke helt bestemme meg om jeg vil ha det eller ikke. 

Har litt på handlelista som går før, så får vi se utpå sommern :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29.3.2016 at 17.58, Thundercoil skrev:

Aaah. 5D og greier :) Har lyst på fullformat selv. Var greit fornøyd med 7D som jeg lånte med meg til Island i fjor, og de er jo litt rimeligere, så tror det blir et sånt først.

Hatt foto som hobby i mange år, handlet mye heftig utstyr i starten. Det fine med disse kameraene, er at de alltid kommer til å levere knallgode bilder, optikken kan oppgraderes hele tida. Eneste er de siste gadgets som man ikke får, og kanskje at de skyter fortere og får bedre ISO verdier. Kommer til å ha det lenge :-) 

7D ville vært mer aktuelt hvis jeg tok mer sportsbilder, siden det skyter kjappere og har 1.6 crop faktor. Da får man mye gratis zoom. Verre med vidvinkel, blir motsatt effekt... Men da har man eks Sigma's 10-20mm som ikke er tilgjengelig på fullformat. 

Hvis du kikker på bruktmarkedet finner du nok sikkert noen bra 5D mark I eller II for en rimelig penge idag. Foto.no er da å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...