Gå til innhold

E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt

Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Var på Bmw Roadshow her om dagen i Bodø, hos Bil i Nord.

Der hadde de følgende biler:

* BMW 640i Gran Coupe
* BMW 740Le xDrive Plug-in Hybrid
* BMW 750i xDrive
* BMW i8
* BMW X4 M40i
* BMW X5 M 50d
* BMW M3
* BMW M4

Måtte jo selvfølgelig gripe sjansen, da det var flere jeg ikke hadde prøvd tidligere.

Begynte med M4, men siden jeg er ganske kjent med F80 M3 så var det ikke akkurat noen overraskelse over hvordan den var å kjøre. Fikk ei heller ikke låne bilene lenge, så det var begrenset inntrykk.

Testet deretter X4 M40i, og fikk låne den litt lengre. Denne overrasket aller mest. Meget sporty suv eller sav.

Det er en i mine øyne visuelt tiltalende modell, mer så enn X3 og i M bekledning detaljer som setter prikken over i-en.

Motoren er en tunet N55 som leverer 360hk, og i kombinasjon med en herlig eksos gir dette smil om munnen rimelig kjapt! Var en  herlig putring når man slapp gasspedalen. Terningkast 6 :D 

Neste bil ble i8, en jeg aldri har prøvd og hatt lyst å kjøre lenge. Er sjelden man ser disse her oppe, men den ser veldig tøff ut med  lav nese og  ser også veldig bred ut. For dere som ikke har prøvesitte eller kjørt en er den veldig knotete å sitte seg inn i, dørken er bred som fy og det føles ut som du kler på deg bilen :) Meget barsk lyd, hadde ikke trodd at den hadde et slikt lydbilde, selgeren mente at det var ganske likt utvendig da eksosen er tunet. Fikk prøvd akselerasjonen flere ganger og hu hei som den går! Under de forholdene vi hadde, med vinterdekk osv føltes den kvikkere enn M4. Skyvet kom momentant! Meget morsom bil, men svært så upraktisk :) 

Siste bil ut var 640i Gran Coupe. Har testet M6 cab tidligere og denne var ganske annerledes. Helt annet lydbilde enn i X4 M40i, mer behersket, mer dempet også meget elegant interiør. Føltes ikke mye kvikkere enn min, ikke så rart når den veier over 300 kg mer enn min. For all del en meget lekker bil, liker dagens 6-serie veldig godt, men i forhold til de andre var den ikke like spennende. M6'en var noe helt annet :) 

Kunne sikkert ha prøvd flere, men tok meg ikke tid ei heller ville mase om å få prøve alle, var en del andre som ønsket seg kjøreturer.

750i'en skulle jeg ha prøvd, flere av de som jobbet der som var søkkimponert over hvor  godt den gikk. Det er ikke så rart når man ser på tallene. Kikket i 740Le, det var et vannvittig luksuriøst interiør! Neste gang må jeg prøve 7-serien. 

IMG_8661.JPG

IMG_8662.JPGIMG_8663.JPG

IMG_8664.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig! Jeg meldte meg også på roadshow hos Bavaria i Stavanger, men fikk beskjed om at det ikke var noe poeng for meg å komme og prøve noen biler hvis jeg ikke hadde planer om å kjøpe bil de neste tre månedene - så da sier vi takk og farvel til Bavaria Stavanger, kommer aldri til å handle bil av dem :) Uansett gøy å lese erfaringene dine. Har selv prøvesittet i8, hadde vært spennende å kjøre den også da det er en bil som tiltaler meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Artig! Jeg meldte meg også på roadshow hos Bavaria i Stavanger, men fikk beskjed om at det ikke var noe poeng for meg å komme og prøve noen biler hvis jeg ikke hadde planer om å kjøpe bil de neste tre månedene - så da sier vi takk og farvel til Bavaria Stavanger, kommer aldri til å handle bil av dem :) Uansett gøy å lese erfaringene dine. Har selv prøvesittet i8, hadde vært spennende å kjøre den også da det er en bil som tiltaler meg.

Det er jo bare dumt for det er jo som regel en importør som stiller med bilene ikke noe som avdelingene selv ordner. I dette tilfellet var det BMW Norge som stilte med bilene. 

Her var det slik at alle som ville fikk prøve. Var tilogmed en med Audi A3 som kom, måtte bare prøve M3 når han fikk sjansen :) 

i8 som en upraktisk sportsbil i tillegg til stasjonsvogn eller noe sånn hadde vært noe, tror den kan gi svært mye kjøreglede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.10.2016 at 13.05, Gorg skrev:

Fikk den i 30-års gave :D 

Har vært nedsatt en del i sen sommer, så ikke så ille pris når man ser hva som følger med i pakken. 

Anbefales på det sterkeste, den er helt rå! 

haha noen som har det :P selv på tilbud er det jo grisedyrt for en tannbørste :o men skjønner jo at en må ha en sånn! :stupid:

flotte bilder av bilen btw ;)
og din heldige jævel som får teste så mye fint! :o

Endret av Freakshow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.10.2016 at 22.21, Freakshow skrev:

haha noen som har det :P selv på tilbud er det jo grisedyrt for en tannbørste :o men skjønner jo at en må ha en sånn! :stupid:

flotte bilder av bilen btw ;)
og din heldige jævel som får teste så mye fint! :o

Takker :) 

Heldig med det for tiden, men blir vel en stund til neste. Om ikke det blir E36 M3 Touring, som jeg kanskje skulle ta bilder av snart. 

Ikke tatt bilder av det, men vinterhjulene ble sendt til lakkerer for å fikse noe flekker som flasset av på innersidene av felgene. De er nå så godt som strøken. Kommer bilder når jeg legger om i helga :) 

Renset også mattene i bilen, men må tørke støv og støvsuge før det blir ferdigbilder av det.

I tillegg har jeg klargjort bilen for vinter. Ble en DCN vask, grundig claying av vindu og lakk, da det var en del bittesmå malingsflekker etter husmaling og vind.. dårlig kombinasjon. Men vinduene har nå ny beskyttelse i form av Swissvax Lotos :) På lakken ble Swissvax CF Regular og Medium brukt. Til slutt la jeg Fusso som vintervoks. 

Mandag skal bilen på en miniservice. Den skal ha Vehicle Check og sjekke/bytte bremseveske. Alt annet har jeg jo gjort :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos BMW å hentet bilen fra en liten service.

Byttet bremsevæske, kjøretøy kontroll med null anmerkninger og som bonus byttet de motorolje :) Mekanikeren tappet olja av vane, så da ble det flunkende ny olje, ikke at det var behov for det da den ble byttet for ca 3-4 måneder siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_MG_0376.jpg

De to siste bildene av bilen for sesongen med sommerdekk.

_MG_0378.jpg

_MG_0379.jpg_MG_0381.jpg

Vasket hjulbuene og bremsekaliperne når jeg hadde hjulskift. Var litt møkkete, men ble bra med litt vasking.

_MG_0382.jpg_MG_0383.jpg

Vinterfelgene har vært hos lakkerer å fikset opp noen flak som var falt av.. De ser strøkne ut nå! Hele den bakre kanten var fikset på alle felgene. 

_MG_0384.jpg_MG_0385.jpg_MG_0386.jpg

Vintermodus. 

Imorgen bær det til lakkerer for å fikse bakluka! På reklamasjon :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe din bil synts jeg faktisk blir penere med vinterdekka på, blir faktisk en perfekt e91 da! Bare digger den fargen! 😀

Men fargen på de sommerfelgene dine, montro om de hadde gjort seg på mine type 193 felger? Hva heter felg fargen? For jeg sliter med det samme, at flak av lakken faller av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...