Gå til innhold

E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for innspill!

 

Skal sage til noe å måle hva jeg har å gå på av bredde. Hadde gjort seg med noen mm lengre ut :)

 

Vil tro at 10mm bør gå bake i alle fall. Noen tips om hvordan jeg bør måle foran? Bør jeg måle ved fullt rattutslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BAKE PÅ MIN E91 LCI

 

der er det 9,5x19 ET 35 (225/35) med 15mm spacer (valset inn innerkanten og dekkstrekk) 

 

Tror ikke det blir sammenlignbart da jeg hverken har dekkstrekk eller har tenkt å valse innerkanten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å få lakket om vinterfelgene nå i september før vinteren banker på døra.

 

Trenger hjelp å finne farge! :)

 

post-54532-0-05389600-1440699528_thumb.j

 

Det er snakk om 18" M-sport som har fått seg noen kantskader.

 

Hadde egentlig tenkt å vente til neste sommer, men det frister å gjøre det nå!

 

Grigio Titanio er en farge jeg har sett BmwZ ha på sine CSL felger til Z4 3.0Si

 

Kravene er følgende: 

Ikke hvit,blå,rød,grønn,gul,oransje eller sort osv.

 

En gråtone, kan være lysere eller mørkere som den overnevnte. Og har mest lyst på blank farge med litt spill i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort et forsøk på å lakkere (en av) mine vinterfelger i dag, og tror dette kan fungere.

 

IMG_8140_zpsdpuzkvlk.jpg

 

Jeg kjøpte bare en tilfeldig sprayboks på Biltema som jeg likte fargen på, men når jeg sjekket opp for å skrive her viser det seg at det faktisk er en BMW-farge, 400 Stahlgrau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd dette, må følges!

Knallfin bil også, perfekt fargekombo og utstyrsliste :)

 

Kunne du forklart meg hvordan du demonterte midtkonsollen? Skal gå på dette prosjektet selv men blir litt svett mtp å knekke klips/plastik etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW leverte 193M felgene i Ferric Grey, men vet ikke hvordan den er i forhold til Grigio Titanio.

 

Mener du at jeg har Ferric Grey? Mener jeg har sett to forskjellige farger på disse. De jeg har og en mørkere versjon.

Søker jeg på Ferric Grey synes jeg de ser noe mørkere ut enn mine.

 

Jeg har gjort et forsøk på å lakkere (en av) mine vinterfelger i dag, og tror dette kan fungere.

 

Jeg kjøpte bare en tilfeldig sprayboks på Biltema som jeg likte fargen på, men når jeg sjekket opp for å skrive her viser det seg at det faktisk er en BMW-farge, 400 Stahlgrau.

 

Blir ikke å få sjans til å ha noe slikt prosjekt i høst. Oppussing og mye jobb for tiden. Setter nok dette bort og får rettet opp de skadene som er :)

 

Fin tråd dette, må følges!

Knallfin bil også, perfekt fargekombo og utstyrsliste :)

 

Kunne du forklart meg hvordan du demonterte midtkonsollen? Skal gå på dette prosjektet selv men blir litt svett mtp å knekke klips/plastik etc. 

 

Takk! :)

 

Er ikke så komplisert. Følg guiden på linken så skal det nok gå bra. Du trenger et plastverktøy for å gjøre dette. Selvfølgelig skrujern med torx også. 

 

post-54532-0-31206500-1440782889_thumb.j

 

Brukte den blå her, som jeg handlet sammen med høyttalersett fra bavsound til forrige bilen.

 

http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/BODY-Center_Console_Replacement/BODY-Center_Console_Replacement.htm

 

Send pm om du får trøbbel, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du forklart meg hvordan du demonterte midtkonsollen? Skal gå på dette prosjektet selv men blir litt svett mtp å knekke klips/plastik etc. 

 

Finnes flere tråder om dette på utenlandske forum - for min egen del søkte jeg på "remove ashtray e90" - mange, bl.a. meg som har mistet penger nedi bak askebegeret, der de ligger å ruller att og fram. Var meget skeptisk og redd for å ødelegge plastklips som du sier!

Gjør som på linken ovenfor her med girspaken, men om du kun skal av med trimmen i alu/tre/høyglans (ikke det under), trenger du ikke å ta av girspaken og dekselet helt, det kan tres gjennom trimmen. 

Jeg kjøpte ingenting, og brukte ingen verktøy for å ta av trimmen. Jeg tok to gamle kredittkort bøyde ene enden på de for å bruke de til kiler og til å dra opp med. Funket fjell! Lykke til!

 

Gorg: absolutt nydelig bil du har her, og det er imponerende å se hvordan du tar vare på den og hvor grundig til verks du går! Har nettopp kjøpt E91 LCI selv, og ville helst ha bensin og xdrive, men det låg dessverre utenfor budsjettet denne gang. Kommer til å følge med på denne framover!

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gorg: absolutt nydelig bil du har her, og det er imponerende å se hvordan du tar vare på den og hvor grundig til verks du går! Har nettopp kjøpt E91 LCI selv, og ville helst ha bensin og xdrive, men det låg dessverre utenfor budsjettet denne gang. Kommer til å følge med på denne framover!

Takk for hyggelig tilbakemelding!

Er vel såvidt begynt ;)

Tenkt å bestille litt deler over helga, satser på å bli ferdig med byggeprosjektet snart så jeg kan jobbe med bilen.

En av de småfiksene jeg skal gjøre er å bytte ut askebegeret med solbrilleboks.

Har du lagd tråd? Lette etter en slik du har til å begynne med før jeg kom over denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at jeg har Ferric Grey? Mener jeg har sett to forskjellige farger på disse. De jeg har og en mørkere versjon.

Søker jeg på Ferric Grey synes jeg de ser noe mørkere ut enn mine.

Nei, mente ikke at du har Ferric Grey nå, men at de finnes orginalt i den mørkere varianten.  :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...