Kennethe34 Skrevet Juli 17, 2015 Share Skrevet Juli 17, 2015 (endret) Idag så jeg E46 M3n min rulle ut av parkeringsplassen min for siste gang. Ett trist syn etter 2,5års eierskap og utrolig mye glede, men jeg fikk jo tross alt kost meg med bilen og gjort alt jeg hadde planlagt med den. Lyspunktet er at igår bestilte jeg meg en ny 420i GC Bygde den akkurat slik jeg ville ha den, eneste jeg kjipa ut på var motoren (vil jo ha 28i) og fargen. Endte opp med en Estoril blå M-sport med lassevis av utstyr, kan nevne høydepunkter (glemte utstyrslista på jobb) M-sport Manuell Bakhjulstrekk Dette er de tre viktigste^ hehe Navi pro Soltak i glass Comfort access Headup HK stereo Adaptivt M understell Variabel sportsstyring (har ikke prøvd dette, men håper den er bedre enn std elektrisk servo) M-Sport bremser Internett Connected drive Adaptive LED lykter Oppvarmbart ratt 19" Orbit grey felger Eksteriørdeler lakkert i bilens farge Korsryggstøtte Nedfellbare bakseter Solbeskyttende vinduer PDC Ryggekamera (aldri sett behovet for top view) DAB+ Fjernlysassistent Instrumentkløster med utvidet innhold Bluetooth pro Automatisk dimbart speil innvendig Droppet skinnseter da jeg har hatt det på de 4 siste bilene mine, er ganske mye mer arbeid å holde pent kontra alcantara! I tillegg synes jeg ikke skinnsetene på 3 og 4 serie føles "eksklusive" nok til å forsvare prisen på 18.000kr. Hadde og lyst på Tanzanite blue metallic, men den er ikke SÅ mye kulere enn Estoril at den er verdt over 10.000 ekstra. Da ville jeg heller ha adaptivt understell Dette er starten på de to lengste mnd i livet mitt tror jeg, blir rimelig kjipt å kjøre en Peugeot 406 i mellomtiden! For modifiseringer er planer foreløpig sorte nyrer og M-performance eksosstusser, tror ikke det blir så mye mer enn det egentlig da jeg for en gangs skyld får en bil akkurat etter min smak Er det forresten noen her som har erfaring med ESS sin E-tronic tuningboks til N20 motorene? Skal øke fra 184-215hk ifølge de. Endret Mars 10, 2019 av Kennethe34 StigJ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 17, 2015 Share Skrevet Juli 17, 2015 Gratulerer! Fantastisk å se at noen velger manuell girkasse og bakhjulstrekk i disse dager. BMWE39turbo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juli 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2015 Var ikke noe annet alternativ for min del, er også ganske imponert over N20 motoren så tror dette blir bra Selgeren mente jeg burde ha Automat, firehjulstrekk og diesel. Jeg svarte at de var de tre største neinei'ene etter min smak hehe Rollerboy, bimmerR, Thundercoil og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Juli 17, 2015 Share Skrevet Juli 17, 2015 Gratulerer med bilbestilling! Heiv meg på hjul etter det jeg trodde var deg i dag. Kom opp på siden og bare "Kevin? What?" han blir nok fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juli 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2015 Takker Ja går vel en stund før "alle" i byen har fått med seg at den har skiftet eier Tror og han blir fornøyd, det er en VELDIG bra E46 M3, er ikke spart ei krone på den for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 17, 2015 Share Skrevet Juli 17, 2015 Gratulerer med bestilling av kjempefin bil Det er flott å se at noen velger manuell, bakhjulstrekk og bensin motor i disse automat/firehjulstrekk/diesel tider, tommel opp for meget pent fargevalg. Holder med deg i å velge 420I fremfor 428I, det er rett og slett ikke verd prisforskjellen så lenge man likevel ikke får sekser. Er jo akkruat samme motorene og man har mye bra tuningalternativer i dag Dobbel eksos stuss i stede for "sugerøret" som kommer originalt vil gjør seg, ellers ville jeg holdt den akkurat som den er Kennethe34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 18, 2015 Share Skrevet Juli 18, 2015 Synd å høre at M3'en er ute av ditt eie, men aldeles fantastisk innbytter! Gleder meg til å følge denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Juli 20, 2015 Share Skrevet Juli 20, 2015 Ang. performance, hvorfor ikke gå for AC Schnitzer? http://shop.ac-schnitzer.co.uk/performance-upgrades-for-bmw-4-series-gran-coupe-f36-petrol-from-4993-p.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juli 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2015 Ang. performance, hvorfor ikke gå for AC Schnitzer? http://shop.ac-schnitzer.co.uk/performance-upgrades-for-bmw-4-series-gran-coupe-f36-petrol-from-4993-p.asp Så ikke så dumt ut det heller, men den koster jo da 12.000 mer før mva er beregnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Juli 20, 2015 Share Skrevet Juli 20, 2015 (endret) Henter de 245 av 420? Det er imponerende:) Men 25k før mva... Koster å være kar Endret Juli 20, 2015 av MariusW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juli 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2015 Henter de 245 av 420? Det er imponerende:) Men 25k før mva... Koster å være kar Det er samme motor som 428, eneste forskjellen er at 28i har andre stempler (litt lavere kompresjon) turbo, råder, topp++ er det samme Med softwaretuning henter de nærmere 300hk, men da kan man vinke farvel til nybilgarantien ESS sin boks er oppgitt til 215hk og koster 7970,-, sendte de en mail å spurte om det fantes flere steg, kan poste svar her HPVL og MariusW reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Juli 22, 2015 Share Skrevet Juli 22, 2015 (endret) Hva er egentlig forskjellen på en ny F36 420i og en ny F30 320i? De er jo helt lik! Forresten, helt konge farge du har gått for! Det er en sikker inntertier Så ser ikke helt hvordan du har kjipa ut der Endret Juli 22, 2015 av Nyheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Juli 22, 2015 Share Skrevet Juli 22, 2015 Helt lik? Wow... Torek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juli 22, 2015 Share Skrevet Juli 22, 2015 Hva er egentlig forskjellen på en ny F36 420i og en ny F30 320i? De er jo helt lik! Seriøst?? http://www.bmwblog.com/2014/02/02/bmw-4-series-gran-coupe-vs-bmw-3-series-sedan/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 22, 2015 Share Skrevet Juli 22, 2015 Tøff bil ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå