Gå til innhold

Modellbetegnelse eller ikke?

rstand
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så få X uten bokstaver. Er forresten ikke helt enig i at det er lett å se forskjell på alle disse. Synes selv at de nyere X3 og X5 er ganske like på avstand.

Selv kommer jeg sannsynligvis til å fjerne alt på konas bil, selv om kanskje en treliter diesel er litt gromt på en X3. Synes rett og slett at det er penere uten modellbetegnelse.

Ja, det er gromt! 

Legg gjerne ut bilde av bilen om du fjerner merkene, så jeg får se :)

Endret av rstand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde latt det stå om det var en M :)

Med en M så tror jeg faktisk jeg garantert hadde fjernet det, for da er det så gromt at det er helt latterlig!

Da avslører lyd og styling at dette er noe helt spesielt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det ser penest ut uten for mye merker her og der, det holder med BMW-logoen for min del.

Rister forøvrig oppgitt på hodet når jeg ser "vanlige" biler med m3/m5 logo. Da er det fristende å leke uvitende å spørre om f.eks hvor mange hk bilen har, 0-100 osv!

Apropo x3 og x5 ser jeg faktisk flere av disse uten betegnelse i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det ser penest ut uten for mye merker her og der, det holder med BMW-logoen for min del.

Rister forøvrig oppgitt på hodet når jeg ser "vanlige" biler med m3/m5 logo. Da er det fristende å leke uvitende å spørre om f.eks hvor mange hk bilen har, 0-100 osv!

Apropo x3 og x5 ser jeg faktisk flere av disse uten betegnelse i Oslo.

Hehe,  da er vi to :)

Merkelig...jeg kjører Mosseveien hver dag og ser en del X´er, men aldri uten!

Får ta av meg solbrillene kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt på min E39, fra fabrikk..

Hadde ikke gjort meg noe og hatt 530d bak på, men merkene til E39 er så jævla store å stygge at

jeg har droppa tanken med og ha på.

Plager meg ikke og ikke ha heller.. Lettere og vaske da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst cleant, men greit med betegnelse. Men for guds skyld fjern de horrible M logoene på sidene av bilen når man har bestilt M-pakke. Helst uten xDrive på bakluken også. Det aller verste er som tidligere nevnt i tråden her de som driver med emblemtuning.. Parkerte ved siden av en her om dagen som hadde M5 stående i grillen på F10 520d... Jeg hadde vært så ufattelig flau over meg selv da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører nå x5m50d med emblem. Litt stort merke, men kan ikke tenke meg å ta det av..

Før denne kjørte jeg f10 535iX uten emblem. Kunne ikke tenke meg å sette på merke på den.

Blir litt forvirret av meg selv hær!!

Syns alle bmw'er kler både med og uten.. Men er jo artig å noen ganger vise hva man kjører å da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hadde vært kult å kjøpe M3 eller M5 og sette på 316/518-merke ("vanlige folk" vet jo ikke at feks E39 ikke kom som 518).

Har alltid kjørt uten, og kommer alltid til å gjøre det. Nå har vi jo andre måter å sjekke motor på enn badgen bak (vevesen-appen feks). Kjøper jeg en gang 318tds igjen, hadde det sikkert vært gøy med et ironisk "330"-merke bak, men... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det har gått litt "inflasjon" i det å ha modellbetegnelse. Det er liksom ikke så veldig interessant å se hva slags motor BMW'en foran deg har når det er såpass mange BMW'er på veiene. Før i tiden da man kanskje så en 535i eller 325i et par ganger i måneden var det litt spennende hvis BMW'en foran deg var noe vesentlig annet enn en 520i eller 320i. Det å se en BMW var heller ikke helt vanlig så når man først så en 535i var det en liten sensasjon (for ikke å snakke om 635i eller 745i). Selv idag husker jeg hvor stort det var da jeg gikk med avisen og en av abonnentene på min rute hadde en 745i (E23). Den modellen var såpass sjelden at jeg ofte startet ruten litt senere på dagen bare for å være helt sikker på at vedkommende hadde kommet hjem fra jobben og jeg dermed kunne kikke litt på bilen (stort sett alltid bakfra i innkjørselen). I denne konteksten ga modellbetegnelsen absolutt mening... :)

Jeg har forøvrig en litt pussig erfaring vedr. modellbetegnelsen på vår tidligere E46 318d Touring som vi kjøpte tidlig i 2004. Det var på den tiden at dieselhysteriet virkelig tok av og folk flest fikk øynene opp for hvor hurtige moderne dieselbiler hadde blitt. Det ble på et tidspunkt et problem at mange absolutt skulle kappkjøre (type: ligge en halv meter bak min bil å presse). Jeg tok derfor modellbetegnelsen av og like plutselig fikk jeg kjøre i fred uten å ha andre biler opp i rompa på min bil. Forklaringen var formodentlig at man ikke uten videre kunne se forskjell på 318d og 320d. 320d var med sine 150 HK og 330 Nm en god del hurtigere enn de fleste andre alminnelige dieselbilene på den tiden som typisk hadde rundt 115-120 HK og 250-280 Nm... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører nå x5m50d med emblem. Litt stort merke, men kan ikke tenke meg å ta det av..

Før denne kjørte jeg f10 535iX uten emblem. Kunne ikke tenke meg å sette på merke på den.

Blir litt forvirret av meg selv hær!!

Syns alle bmw'er kler både med og uten.. Men er jo artig å noen ganger vise hva man kjører å da.

Feeeete biler du har/har hatt, og enig i konklusjonen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være helt ærlig og si at jeg har 530d emblem bakpå min F10 530d for å skille meg ifra mengden som kjører 520d. Ingenting negativt om 520d men når jeg har lagt 300 000 kr ekstra på bordet for en 530d så skal det jaggu synes. Om det får folk til å tro at jeg er ute etter show off så får det bare være, men det er som du sier at man gir litt fingern til naboen ;) Det er bare sånn vi mennesker er skapt tror jeg, vi liker å markere oss litt uten at det blir for vulgært. Det er jo selvsagt stort tabu å innrømme dette i sosialt lag, til det er er det alt for mange med mindereverdighets komplekser ute å går. Var jeg deg så ville jeg fått på 530d emblem da det er helt riktig på en bil av denne kaliber, hva andre sier ville jeg gitt faen i :)

På min E34 520I har jeg selvfølgelig ikke noe emblem bak, av den enkle årsak at jeg ikke vi vise mer enn nødvendig at jeg har nest minste motor. Bakdelen er jo at med den single eksos stussen (som kun 520i og 518I har) så er det flere som har spurt om bilen er en 518I :P Fordelen igjen er jo at E34 nå er blitt en så gammel og sjelden bil at motorbetegnelse ikke spiller noen rolle, jeg snur meg like mye etter en E30 316I som en E30 325i for å si det sånn.

En BMW trenger ikke merker for å si at den har en stor motor, at den går fort osv. Folk vet det er en BMW og da kan dem bruke nysgjerrigheten sin til å tenke hvordan motor det er i den bilen. Det er det jeg synes om det. Uten merker er best. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så synes jeg som regel dagens biler er penest dersom de er uten modellbetegnelsen. Har selv fjernet Z3 merket bak på min Z3 Coupe, og syntes det utgjorde ganske stor forskjell. På dagligbilen har jeg ikke brydd meg om at modellbetegnelsen står på eller ikke. Dvs den er der, og tanken på å fjerne den har ikke slått meg før nå :-) En bil jeg har merket meg har "irriterende" lang modellbetegnelse er MB CLS 350CDI 4-Matic - tar jo nesten hele bredden bakluken. Når dette er sagt, så bryr jeg meg egentlig fint lite om folk velger å ha modellbetegnelse bakpå eller ikke, hver sin smak. Og til de som "pimper opp" modellen sin fra en 520 til en M5, så skal de selvsagt få lov til det òg selvom jeg ikke helt ser poenget. På noen eldre biler som f.eks 60-tallets Fiat 600 Multipla hvor modellbetegnelsen sitter på skrå og går fra store til mindre bokstaver/tall, da synes jeg modellbetegnelsen blir endel av bilens særpreg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...