Gå til innhold

Hvordan ser fremtiden ut...?


///M3
 Share

Anbefalte innlegg

Farlige mennesker men heldigvis helt harmløse, de kommer nok aldri så "høyt opp" at de har noe særlig de skulle ha sagt. I såfall hadde de kjørt Norge fullstendig på ræva, levestandarden hadde stupt, økonomien hadde kollapset og Norge hadde blitt ett land ingen ville bodd i. Når interessen for å redde miljøet går så langt som at ting som dette er "grep som må tas" så sier det seg selv at ting har sklidd kraftig ut hos enkelte. Jeg vil påstå at du rett og slett er svært lite intelligent hvis du er for disse tiltakene for å spare miljøet...

Kommunisme er den beste beskrivelsen jeg kommer på, vi så jo alle hvor bra det gikk i Soviet og øst Tyskland....Nord Korea rangerer ikke akkurat på toppen som ett av verdens beste land å bo i ;) Er bare å sette opp en mur rundt hele Norge, ta fullstendig kontrollen over innbyggernes liv og kontrollere alt som foregår innenfor denne muren.

Med fare for å høres ut som en valgkamp kampanje så må jeg si, stem blått for ett bedre og friere Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Grønne har et kjempepotensiale som politisk parti i Norge. Her i Danmark har et helt nytt tilsvarende parti... "Alternativet"... stormet inn i Folketinget (danskenes pendant til Stortinget) ved det siste valget. De fikk hele 4,8% av stemmene og ni mandater i Folketinget (den danske sperregrensen er 2%). Det som er interessant med dette partiet er at det ikke er et grønt parti i tradisjonell forstand. Partiet har fokus på bæredyktig omstilling i bredest mulig "holistisk" forstand... miljømessig, økonomisk og kulturelt. Partiet bruker moderne management og kommunikasjonsmetoder på en langt bedre måte enn de andre partiene og dette gjør at spesielt folk med en videregående utdannelse liker partiet. Medlemmene kommer med andre ord like mye fra høyresiden som fra venstresiden i dansk politikk.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en frisklufts rusa grønn hippie. som ikke har fot i virkeligheten i det hele tatt, vi er kapitalister ikke hippier, ferdig diskutert.

 

grønne tiltak (som jeg forøvrig gir blaffen i til en viss grad) er bra det, men de har jo ingen andre planer, om si f,eks eldreomsorgen,utdanning, etc etc.

 

å være så virkelighets fjern å tro det at oljeforbruk skal stoppes over natten , og at folk skal ha ting til de er 110% utslitt, samt det var vel nevnt en gang tror jeg at han ønsket at det norske folk skulle ha vertfall 2 kjøttfrie dager.

 

å om de så kommer til regjering en "vakker" dag så kommer de aldri i verden til og få innført en brøkdel av det de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er det mulig at noen faktisk stemmer på dem!?

Ja det er ett veldig godt spørsmål.

Min personlige teori på hvorfor dette gikk som det gikk er den lave stemmedeltagelsen. Det var urovekkende mange som lot være å stemme, da tenker jeg at de som er veldig opptatt av å stemme gjerne er sånne som stemmer Grønt eller rødt. Dette er dog bare en teori jeg har, det jeg finner rart er at FRP ikke kom høyere i valget al den tid det er Norges tredje største parti og at de stadig rykker frem på meningsmålinger. Noe er galt en eller annen vei, jeg tror det kan ha med den lave valgdeltakelsen å gjøre.

Det posetive i alt dette er at når Stortingsvalget er om to år så vil de borgerlige få en fordel av at AP har styrt i kommunene, for er det noe AP er flinke på så er det brutte valgløfter og det skaper misnøye blandt velgerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det mest grunnleggende man må lære å forholde seg til i et demokrati, er at man ikke kan få alt akkurat som man vil, fordi andre har like mye de skulle ha sagt som deg. Det er en stor utfordring å lære innvandrere å respektere dette, som kommer fra samfunn uten demokratisk erfaring, men jammen er det mange innfødte nordmenn også som har en lang vei å gå. Jeg ser det som et paradoks at blant nordmenn som mangler dette demokratiske sinnelaget, finner vi de som er mest bekymret for hva innvandringen vil gjøre med demokratiet ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk i det hele tatt klarer å bli hjernevaska til å stemme på de idiotene, vil alltid være en gåte for min del. Men Hitler klarte jo å hjernevakse millioner, så jeg skjønner det nesten.

 

Noe av det mest grunnleggende man må lære å forholde seg til i et demokrati, er at man ikke kan få alt akkurat som man vil, fordi andre har like mye de skulle ha sagt som deg. Det er en stor utfordring å lære innvandrere å respektere dette, som kommer fra samfunn uten demokratisk erfaring, men jammen er det mange innfødte nordmenn også som har en lang vei å gå. Jeg ser det som et paradoks at blant nordmenn som mangler dette demokratiske sinnelaget, finner vi de som er mest bekymret for hva innvandringen vil gjøre med demokratiet ...

 

Det kommer til å bli et helvete i dette landet de neste årene, har jeg en følelse av. Nordmenn er jo de verste rasehatere og alt på en gang, hvis man skal tro de intervjuede fra VG feks (kommentarfeltidioter med altfor mye fritid på hånda, og altfor mange meninger), og hvis det er mange slike folk rundt omkring + nye "landsmenn", kan jo tenke seg selv. Folk tror at alle muslimer er terrorister, og frykter de jo. Og når plutselig landet vårt blir "inntatt" av disse folka, hva skjer da?
 

Enten som du sier, ellers vil jeg tro kanskje det norske folk har sett hva de har blitt lovet, og hva vi faktisk fikk. Men jeg synes det er rart at AP har blitt så populære igjen etter et heftig nederlag for 2 år siden (fikk ikke lov til å presse inn "enter" etter multisitat o.o). Kanskje det er sympati-stemmer lik 22.juli. Ikke vet jeg. Sofapartiet vant visstnok i år.

Ja det er ett veldig godt spørsmål.

Min personlige teori på hvorfor dette gikk som det gikk er den lave stemmedeltagelsen. Det var urovekkende mange som lot være å stemme, da tenker jeg at de som er veldig opptatt av å stemme gjerne er sånne som stemmer Grønt eller rødt. Dette er dog bare en teori jeg har, det jeg finner rart er at FRP ikke kom høyere i valget al den tid det er Norges tredje største parti

og at de stadig rykker frem på meningsmålinger. Noe er galt en eller annen vei, jeg tror det kan ha med den lave valgdeltakelsen å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljøpartiet De Grønne er dessverre et parti som jeg også tror kommer til tilta i traction etterhvert. Som alle nye utbryter/protest-partier, enten det er miljø, anti EU eller innvandring så er det en fellesnevner for disse partiene at det tar tid å ratifisere organisasjon og renske ut sure epler og sjøvill politikk (i dette tilfelle: hippier i rus som hallusinerer om et naturbarn-Norge). Ser man på manifestet til MDG så er det åpenbart flere rimelig disconnecta typer innenfor veggene der..  De får Rødt's årelange grunntanke om å ta Norge med væpnet revolusjon til å fremstå som gjennomførbart i sammenlikning.

Ikke minst hvordan de andre partiene reagerer på trusselen er kanskje vel så viktig. AP sov i timen og Frp ble store. Sverige har bært øyelapper i 25 år og Sverigedemokraterna er nå Sveriges største parti. Det som skjer i sør-Europa i både høyre og venstrefløyen er urovekkende. De polariseres mer og mer. Så kan du krydre situasjonen med rekordmange flyktninger som ikke ønsker å leve etter vestlige grunnpillarer. Det er 3 fronter.. 

Endret av oddis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...