Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Flush av kassa koster litt, men prisen avhenger av type olje. Trenger du flushe når du bytter filter? Fikk beskjed at jeg ikke trengte byte filter på e39 da jeg fikk flusha kasse på den, gjorde det da di hadde kampanje å 50% på ord pris. Fikk pris på 7800 for flushing av 535ia,  å mener jeg havna i underkant av 3k på e39n... Vet ikke va det vil koste på slik nybil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, viggo E34 skrev:

Flush av kassa koster litt, men prisen avhenger av type olje. Trenger du flushe når du bytter filter? Fikk beskjed at jeg ikke trengte byte filter på e39 da jeg fikk flusha kasse på den, gjorde det da di hadde kampanje å 50% på ord pris. Fikk pris på 7800 for flushing av 535ia,  å mener jeg havna i underkant av 3k på e39n... Vet ikke va det vil koste på slik nybil ;)

Ja,jeg regner med det koster litt men usikker angående filter .

7800 var det på e34en din ?

Jeg vet bare at det verkstedet som jeg bruker,flushet kasse på en Omega b jeg hadde i 09 og da betalte jeg vel 3500 med alt av oljer og filter.

Regner med det er hakket dyrere nå.

Ikke sikkert jeg trenger og gjøre noe,men vil få dem til å sjekke opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, sveigis skrev:

Ja,jeg regner med det koster litt men usikker angående filter .

7800 var det på e34en din ?

Jeg vet bare at det verkstedet som jeg bruker,flushet kasse på en Omega b jeg hadde i 09 og da betalte jeg vel 3500 med alt av oljer og filter.

Regner med det er hakket dyrere nå.

Ikke sikkert jeg trenger og gjøre noe,men vil få dem til å sjekke opp :)

Jeg sjekket pris på en E91 og da fikk jeg pris på 7k. Det er da med alt av arbeid, olje og nytt filter. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pris på flushing av min girkasse (E61 525d FL) av Automatservice. Rundt 12.000kr. Dyr olje og filteret sitter jo i bunnpannen så bunnpannen må skiftes :)

Jeg synes ikke det var verdt det, så jeg bestilte inn orginalt ZF filter og olje fra eBay til rett over 2000kr og skiftet selv.
Så etter 8000km til skiftet jeg oljen på nytt. Som en helt ny bil :)

Jeg har i tillegg oppdatert girkassen og det kan absolutt anbefales :)

Ellers fantastisk å følge med på vedlikeholdet ditt, skal til med filterskift som du gjorde og greit å se på bilder fra ditt skift så jeg vet hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On Wednesday, August 24, 2016 at 6.26, ahj skrev:

Jeg sjekket pris på en E91 og da fikk jeg pris på 7k. Det er da med alt av arbeid, olje og nytt filter. :) 

Ok synes ikke det var avskrekkende :)

On Wednesday, August 24, 2016 at 9.36, Julianv skrev:

Jeg fikk pris på flushing av min girkasse (E61 525d FL) av Automatservice. Rundt 12.000kr. Dyr olje og filteret sitter jo i bunnpannen så bunnpannen må skiftes :)

Jeg synes ikke det var verdt det, så jeg bestilte inn orginalt ZF filter og olje fra eBay til rett over 2000kr og skiftet selv.
Så etter 8000km til skiftet jeg oljen på nytt. Som en helt ny bil :)

Jeg har i tillegg oppdatert girkassen og det kan absolutt anbefales :)

Ellers fantastisk å følge med på vedlikeholdet ditt, skal til med filterskift som du gjorde og greit å se på bilder fra ditt skift så jeg vet hva jeg skal gjøre.

Nyttig info det med filter osv.

Men hva menes med oppdatering av kassen?:)

Takk for det .

Jeg prøver å legge ut bilder av det jeg gjør så ofte som mulig og det gjerne pga at andre kan bruke det som mal.

On Wednesday, August 24, 2016 at 10.23, andreaskarm skrev:

Vist kassa de er ok, så er det som regel godt nok å bare bytte olje. I utgangspunktet skal det jo ikke være nødvendig da.

Kassen fungerer som bare det og girer fint i alle trinn.

Og jeg er enig ,vil ikke bruke penger på noe som er iorden.

Men skader ikke å få sjekket ting ut.:)

Men over til en vittig opplevelse.

Her om dagen,skulle det sjøsettes en båt .

Bilen var en Passat 4motion og den rygget ned .

Det som da skjer ,er at tilhengern suger seg fast i bunn og både henger og bil står dønn.:) 

Nå var gode råd dyre,,,,

En passat med 4x4 som slurer og ikke rikker seg.

Foreslo og dra dem opp.

Jævla tosk,svarer han.

Det å dra en bil og henger opp fra sjøen det gikk ikke.

Vel ,jeg frem med stropp og hukker bak bil,putter den i drive og.....Der løsnet Passat,med henger som bare det.

Var noen ved bryggeanlegget som fikk seg en latter da.

Båten var av og ingen skjønner hvordan en lett henger hadde kilt seg sånn.

Uansett gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, awt skrev:

Du burde bare latt han stått der. :)

Når man sjøsetter en båt skal ikke hjulene på hengeren være i kontakt med vannet uansett, så han kan bare stå der og ødelegge tingene sine i fred. :)

Hahaha:) 

Ikke sant,men litt vanskelig når det var en god venn.

Men skjer nok ikke igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Hahaha:) 

Ikke sant,men litt vanskelig når det var en god venn.

Men skjer nok ikke igjen :)

Man vet aldri med Passat-eiere :P

 

Hmmf, frister mer og mer å selge "skrapet" mitt og kjøpe E61 :P Spesielt nå som jeg følger med litt her!

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterte bare software til siste, men tror ikke din går innunder her siden du har en annen girkasse enn meg.
Den som står på 520d og 525d LCI har hatt litt tull med harde skift fra 2-1 og ellers litt røffe skift. Så BMW kom med en update på de som kurerte dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On Thursday, August 25, 2016 at 13.44, Julianv skrev:

Oppdaterte bare software til siste, men tror ikke din går innunder her siden du har en annen girkasse enn meg.
Den som står på 520d og 525d LCI har hatt litt tull med harde skift fra 2-1 og ellers litt røffe skift. Så BMW kom med en update på de som kurerte dette :)

Beklager sent svar her,men da lærte jeg noe nytt angående girkassene.

Som sagt er der ikke noe nevneverdig tull med kassen min til nå .

Eneste som er irriterende ,er at når kona har brukt bilen,virker den som at den har gått i "slow motion" modus..

Føler alt er tregt og kjedelig.

Men etter en runde med flittig bruk,er den høgget igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom kassa fungerer greit, men ikke har hatt noe skift tidligere så ville jeg titta litt på din km stand vs når andre får problemer.

selv har jeg troa på forebyggende vedlikehold, når man får en natt og dag opplevelse ved bytta av olje og filter synest ivertfall jeg at man har kjørt alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...