Gå til innhold

Kjøpt meg BMW I8! Hva nå?

Prohx
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har oppfylt en liten barndomsdrøm og kjøpt meg en BMW i8! :-D:-D
Bilen er protonic blue med alt utstyr, inkl. laserlys. Rett og slett drømmebilen for øyeblikket!

Etter nå å ha eid og kjørt bilen i et par uker, føler jeg kanskje behovet for å gjøre noe mer med bilen.
Klarer ikke helt bestemme meg for hva eller om jeg i det heletatt bør gjore noe som helst? Lurte kanskje på om jeg kunne få litt hjelp til innspill på hva dere syntes og tenker?
Har selv sett litt på og vurdert følgende:
- Foliering av enten detaljer eller hele bilen?
- Nye sommerhjul?
- AC Schnitzer styling? (http://www.ac-schnitzer.de/en/bmw-cars/products-models/i-models/i8-i12-since-2014/for-bmw-i8/)
- Sportseksos? (https://www.turnermotorsport.com/p-214353-i8-titanium-exhaust-bmw-i8-2014/)

Alt av innspill og tanker tas med stoooor takk! :):)

Bilen er avbildet under med vinterhjul (20" W-eke til sommer)

12496142_1031272223596512_41758609965145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil! Virkelig et designmessig kunstverk denne bilen.

Det jeg ville gjort var å smelle på noen 21" eller 22" sommerfelger med betydelig bredere dekk samt en god porsjon senk. Synes ikke det trenger å gjøres mer med disse bilene. Fargen er fin som den er, greit å ha en farge som skiller seg litt ut. Vossen har fine felger til i8, se link - den hvite med røde felger er definitivt min favoritt :) 

http://blog.vossenwheels.com/vossen-forged-bmw-i8-duo/

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten spørre hvor gammel du er, siden du beskriver kjøpet som en barndomsdrøm, og i8 ble lansert i 2014... :wink:

Spøk til side: Grattis med feeeet bil!!! Jeg har faktisk hatt 30 minutter bak rattet på en i8 selv, og det var utrolig moro! :-)

Jeg ville beholdt bilen mest mulig original hvis jeg var deg, men jeg er nok av de mest konservative her inne mhp. styling og slikt...

PS. Pass på så ikke lappen ryker...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk og takk for gode innspill:-D

Senk og felger høres ikke dumt ut! Mange av disse Vossen felgene er dritkule. 

Hehe, er 24 men barndomsdrømmen var vel mer type "sportsbil" enn i8 :P men har siklet på bilen helt siden konseptet ble vist :)

Takk, skal holde det i tankene. Hva tenker du om senk og felg? Dweezil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Prohx skrev:

Takk, skal holde det i tankene. Hva tenker du om senk og felg? Dweezil? 

Jeg er sånn passe begeistret for vinterfelgene på bildet. Har du bilde av sommerfelgene du fikk med bilen? Vossen-felgene som Walkabout linket til blir veldig i overkant for min del, men her er det jo smak og behag som gjelder.

Senk er jeg generelt imot, av estetiske årsaker. Videre er jeg ikke opphengt i at jo større felgdiameter, jo bedre. Jeg tror også at BMW har satt på smale dekk på i8 med hensikt, og jeg vet ikke hvor brede dekk du får på før man får problemer med plassen i hjulbuene. Dersom du skal kultivere den som en ren sportsbil, er det sikkert greit å gjøre noe med felger og dekk, men dersom du vil beholde litt komfort på langkjøring er det kanskje lurt å holde litt igjen?

Forøvrig imponerende at du har midler til å anskaffe i8 i en alder av 24 år!

Jeg så forresten bildet fra utleveringen på FB da Bilsalongen postet det for noen uker siden, artig at du dukker opp her inne! Velkommen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med grom bil, drømmer om en slik selv, men blir nok bare med drømmen om ikke hamar ringer :P

prøvekjørte en slik på 1mai treff i fjor, funka bra og tøff lyd (inni bilen :P) i sportsmodus,

hadde ikke gjort stort med bilen jeg da synes de er bra som de er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært en drøm siden du var barn å eie en i8? :P Hvordan er det mulig?

Hehe, nydelig bil du har kjøpt deg! Virkelig! Den der snur hoder.
Er enig med de andre her, man trenger å gjøre minimalt med den bilen siden den er såpass grom som den er!

Er det lov å spørre hva du jobber som siden du har råd å kjøpe i8 som 24-åring? :)

Edit: Ser nå at det er ikke bare jeg som har kommentert barndomsdrømmen din :D

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen:)

For å svare litt på spørsmålene:

Strålende fornøyd med bilen så langt. Er en stor glede hver gang en setter seg inn. Bruker bilen som min "daily driver", noe som kan by på noen praktise utfordringer. Noe jeg var klar over før jeg kjøpte bilen og gladelig lever med :D

Rent finansielt var nok ikke dette det klokeste valget jeg har gjort. Men ettersom jeg hadde råd tenkte jeg at det er nå i livet jeg kan ha det skikkelig gøy med et slikt glis :D

Jobber i bank, forsikring og finansbransjen :)

Kanskje ikke så dumt å holde bilen så original som mulig. Men type smådetaljer og felg er vel innafor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med noe av det råeste BMW har designet noen gang! 😀 Selv mener jeg de orginale felgene kler bilen mer enn godt nok, senk er vanskelig å uttale seg om når jeg aldri har sett bilen med egne øyne. :) 

Når du sier detaljer så er det eneste jeg kan komme på er å sette på svarte N-merker på skiltene. Bilen er så blå uansett at jeg tenker svart hadde gjort seg for å gjengi detaljene på bilen.

(Nmerker.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent juridisk er ikke sorte N-merker lovlig å benytte, men hvorvidt det håndheves eller om det ventes noen sanksjoner på bruddet vites ikke. Det følger blant annet av forskrift om bruk av kjøretøy, herunder bruksforskriften § 2-11 nr. 1 at "kjennemerke skal være av utførelse fastsatt av Vegdirektoratet". Sorte N-merker er ikke fastsatt av Vegdirektoratet og er således i strid med bestemmelsen ovenfor. Vegdirektoratet har imidlertid fastsatt at det er greit å fjerne nasjonalitetsmerket ved anvendelse av en hvit lapp. Fjernes nasjonalitetsmerket, er det krav om at dette gjøres foran og bak, samt at man må benytte seg av en eksternt nasjonalitetsmerke ved ferdsel i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Besitter selv en Mai 2015 Bmw I8 med absolutt alt utstyr inkl laserlys:)

Har lagt solfilm.

Planen videre er følgende:

H&R senk 20 mm - Ikke montert enda

21" Work Wheels - 10,5 bak og 9" foran. Bestilt og leveres i slutten av April.

Vært greit med noe enda heftigere eksos, men ser ut som at det er begrenset med muligheter der innenfor et relativt budsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...