Daniel. Skrevet November 11, 2016 Share Skrevet November 11, 2016 Håper du får en kraftig rabatt i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet November 12, 2016 Share Skrevet November 12, 2016 18 timer siden, Gabz skrev: 11!? Hadde ikke giddet å betale en krone om jeg skulle måtte vente nesten 3 måneder.. Det handler ikke om hva man gidder eller ikke. Det er ikke så enkelt. Om jobben tar 16 uker når den egentlig skulle ta 2, så er likevel jobben gjort. Det er også avhengig av resultat. Blir det strøkent utført, så er det verdt pengene som han allerede hadde fått god pris på forstod jeg. Er det dårlig utført, så kan han først kreve at dem fikser opp igjen etter seg kostnadsfritt. Er det fremdeles dårlig, da kan han sende bilen til et annet firma og gi det første firma regningen. Det å ikke betale for at det er lang leveringstid er det ikke noe som heter, med unntak av: Det er skriftlig og signert fra begge parter fast pris og dato for seneste overlevering. Hvis det kun er prisen som er avtalt muntlig, kan verkstedet i teorien bruke så lang tid dem vil siden det har kommet uforutsette ting i veien. Men hvis det er skriftlig satt en dato, så skal det også stå i kontrakten et punkt som heter dagbøter over leveringsdato. Hvis man setter denne til f.eks 1000kr dagen så blir dette trukket av på hva han skal betale når han henter bilen. Jeg regner mye prisen og lager kontrakter i byggebransjen. Hvor fast pris, ekstraarbeid/uforutsette ting, og deadline er de 3 viktigste faktorene. Det å prute for at det tar noen uker lenger på en muntlig? avtale kommer man ingen vei med uansett. Det blir tomme trusler. Men vi satser på at det blir bra og at bilen snart blir overlevert! Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 12, 2016 Share Skrevet November 12, 2016 2 timer siden, Evopower skrev: [...] Men hvis det er skriftlig satt en dato, så skal det også stå i kontrakten et punkt som heter dagbøter over leveringsdato. Hvis man setter denne til f.eks 1000kr dagen så blir dette trukket av på hva han skal betale når han henter bilen. Håndverkertjenesteloven har ingen bestemmelser om dagmulkt slik bustadoppføringslova har (antar at du blander med denne ettersom du lager kontrakter i byggebransjen). Dog har man en rekke krav (bl.a. erstatning) dersom det foreligger forsinkelse fra tjenesteyters side, men tjenesteyter har også vern overfor forhold som er utenfor deres kontroll (bl.a. håndverkertjenesteloven § 28 - erstatning). Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 12, 2016 Share Skrevet November 12, 2016 Jeg hadde vel latt det gå om det var en sommerbil ettersom sesongen allikevel gikk mot slutten da du skulle lakkere den, men om det var min bruksbil og forsåvidt eneste bil som jeg kunne bruke hadde jeg nok blitt irritert og prøvd å fremskynde prosessen. Hva er årsaken(e) til at det har tatt så lang tid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 12, 2016 Share Skrevet November 12, 2016 3 timer siden, 316 skrev: Jeg hadde vel latt det gå om det var en sommerbil ettersom sesongen allikevel gikk mot slutten da du skulle lakkere den, men om det var min bruksbil og forsåvidt eneste bil som jeg kunne bruke hadde jeg nok blitt irritert og prøvd å fremskynde prosessen. Hva er årsaken(e) til at det har tatt så lang tid? Står vel litt rundt om i tråden. En lakkerer som tydeligvis aldri dukket opp på jobb når han skulle (fikk vel sparken?) etc, og nå i etterkant litt sykdom. Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 12, 2016 Forfatter Share Skrevet November 12, 2016 On 11.11.2016 at 3:04 PM, Gabz said: 11!? Hadde ikke giddet å betale en krone om jeg skulle måtte vente nesten 3 måneder.. Har sinne grunner, sukk :/ On 11.11.2016 at 4:59 PM, DanielStance said: Håper du får en kraftig rabatt i hvertfall. Det er ordnet. 11 hours ago, Evopower said: Det handler ikke om hva man gidder eller ikke. Det er ikke så enkelt. Om jobben tar 16 uker når den egentlig skulle ta 2, så er likevel jobben gjort. Det er også avhengig av resultat. Blir det strøkent utført, så er det verdt pengene som han allerede hadde fått god pris på forstod jeg. Er det dårlig utført, så kan han først kreve at dem fikser opp igjen etter seg kostnadsfritt. Er det fremdeles dårlig, da kan han sende bilen til et annet firma og gi det første firma regningen. Det å ikke betale for at det er lang leveringstid er det ikke noe som heter, med unntak av: Det er skriftlig og signert fra begge parter fast pris og dato for seneste overlevering. Hvis det kun er prisen som er avtalt muntlig, kan verkstedet i teorien bruke så lang tid dem vil siden det har kommet uforutsette ting i veien. Men hvis det er skriftlig satt en dato, så skal det også stå i kontrakten et punkt som heter dagbøter over leveringsdato. Hvis man setter denne til f.eks 1000kr dagen så blir dette trukket av på hva han skal betale når han henter bilen. Jeg regner mye prisen og lager kontrakter i byggebransjen. Hvor fast pris, ekstraarbeid/uforutsette ting, og deadline er de 3 viktigste faktorene. Det å prute for at det tar noen uker lenger på en muntlig? avtale kommer man ingen vei med uansett. Det blir tomme trusler. Men vi satser på at det blir bra og at bilen snart blir overlevert! Ja, du har flere poeng her. Lang historie kort, dette ordner seg, og er også en trøst at jeg slipper salt på bilen og sånt skit.. 2 hours ago, DanielStance said: Står vel litt rundt om i tråden. En lakkerer som tydeligvis aldri dukket opp på jobb når han skulle (fikk vel sparken?) etc, og nå i etterkant litt sykdom. Stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 12, 2016 Share Skrevet November 12, 2016 Det er jo uheldige omstendigheter, men det er slik som skjer. Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 13, 2016 Forfatter Share Skrevet November 13, 2016 11 hours ago, 316 said: Det er jo uheldige omstendigheter, men det er slik som skjer. Ja dessverre Mads Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 16, 2016 Forfatter Share Skrevet November 16, 2016 Nå nærmer det seg, ihvertfall, og lovet levering over helgen, på bilhenger, sannsynligvis, for å slippe saltkjøring... danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 18, 2016 Forfatter Share Skrevet November 18, 2016 Veldig positiv nå! Pratet med lakkereren i går kveld, og resultatet blir lovende! Må ta "henne" med på en langtur, ettersom hun har stått såpass lenge stille og ikke kjørt noe i det siste... (Bilen altså.) Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 18, 2016 Share Skrevet November 18, 2016 Si at du ikke tror på han, uten bildeoppdateringer Turbo-HF, Etik39 og danskiii reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet November 18, 2016 Forfatter Share Skrevet November 18, 2016 56 minutes ago, Thundercoil said: Si at du ikke tror på han, uten bildeoppdateringer Ordner seg (Y) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet November 21, 2016 Share Skrevet November 21, 2016 ekke bilen ferdig enda?!?!?!?!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 21, 2016 Share Skrevet November 21, 2016 On 18.11.2016 at 8.57, Turbo-HF skrev: Veldig positiv nå! Pratet med lakkereren i går kveld, og resultatet blir lovende! Må ta "henne" med på en langtur, ettersom hun har stått såpass lenge stille og ikke kjørt noe i det siste... (Bilen altså.) Rett ut i saltlake med ny lakk? Kjenner jeg får mark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet November 22, 2016 Share Skrevet November 22, 2016 Fikk du bilen din enda Hans Fredrik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå