Gå til innhold

F11 sporer


xtreem
 Share

Anbefalte innlegg

På 26.3.2020 den 13.40, *MrB* skrev:

225 på 8" felg går helt fint, og endring i omkrets er godt innenfor for 225/50-18. Men kanskje ikke allverdens utvalg?

Meget bra. Takk for gode svar. Blir nok å satse på Falken FK510.

Mange av dekkene tilgjengelige er såkalte XL dekk, men det er vel ikke ett «problem»,  så lenge det ikke er ett «run flat» dekk

Lurer også på erfaringer med et annet dekk av ren  nysgjerrighet:

https://www.byttdekk.com/dekk/hankook/hankook_ventuss1evo3k127/225-50r18/159415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå 3 hjulsett med like dimensjoner,  alle er 245 å 275.  falken fk510, hankook s1 evo 2 og michelin ps4s
falken er veldig gode på støy, slitest fort men er gode å kjøre på å helt rå på vått føre,

hankook er veldig like falken men tåler mer varme ved sportslig kjøring og mer bestandig mot slitasje.

michelin er mye mer retningstabile, veldig stabile dekksider for sportslig kjøring. overlegne når det kommer til sporing og veldig slitasjebestandige! 

alle 3 er fine når det kommer til støy.

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

@turbojugen ordner fin pris på dekk og upåklagelig leveringstid,  i mine tilfeller billigere en alle nettbutikker og man slipper å vente 2 uker på det man har betalt for.

 

Bedre enn dekkonline? 285/30.20 og 245/35-20. Gjerne falken, som jeg har fra før. (men nå er de "tynne" på innsiden bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Conquest skrev:

Bedre enn dekkonline? 285/30.20 og 245/35-20. Gjerne falken, som jeg har fra før. (men nå er de "tynne" på innsiden bak.

i mitt tilfelle når jeg handlet michelin ifjord så var han billigere ja, men om det gjelder i ditt tilfelle vet jeg ikke. dekka mine kom på 3 dager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2016 den 9.10, xtreem skrev:

Har akkurat satt på sommerdekkene på min F11 530d xDrive. Fy fader som den sporer. Det er jo ei heil treningsøkt å holde den bilen på veien. Det rykker å drar skikkelig i rattet på dårlig vei og krever generelt konstant korrigering. 

Er dette kun pga dekkene? Litt rart i såfall siden det ikke akkurat er ekstreme hjul.

Pirelli cinturato p7 rft 245/50-18.

Har en liten el golf med 235/30-19 og den er en fryd å kjøre i forhold til stor femmern.

Har du tatt 4hjuls kontroll? Jeg har tatt det 4 ganger på 5år hos samme firma. Blir ikke helt fornøyd. (senk og forskjellig felg dim, er ikke alle så flinke til å få riktig!) (nå skal jeg bruke BMW verksted.) Bilen blir rar i hastigheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2020 den 21.59, Otis skrev:

Jeg bruker BMW her i Trondheim. Det er dyrt, men så blir det også perfekt hver gang. I motsetning til 3 andre verksteder jeg har forsøkt.

Bavaria Haugesund ødela min bil på hjulstilling og måtte tilbake 1 gang fordi rattet sto kraftig mot venstre. Etter jeg var tilbake så var det bedre men rattet står enda til venstre. Har gitt dem opp og det er de nok glade for også :)

Så ikke automatiak at det blir bedre fordi det er et bmw merkeverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

Bavaria Haugesund ødela min bil på hjulstilling og måtte tilbake 1 gang fordi rattet sto kraftig mot venstre. Etter jeg var tilbake så var det bedre men rattet står enda til venstre. Har gitt dem opp og det er de nok glade for også :)

Så ikke automatiak at det blir bedre fordi det er et bmw merkeverksted.

Helt enig. Opplevd samme selv. Hadde min inne hos et lokal meka verksted. De fikk stilt inn alt bedre enn lokale Bavaria klarte og til en langt billigere pris :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takker for gode svar mht nye «sporings frie» sommerdekk. Måtte Bridgestone Potenza Run Flat brenne.

Har vel bestemt meg for Falken FK510 i dim 235-50-18y,  eller muligens Hankook S1 Evo 3, disse i 225-50-18y

Men nyskjerrig som jeg er blir det 2 spørsmål til som hadde vært intessant å få svar på.

1. Sailun  Atrezzo ZSR (ikke run flat utgaven selfølgelig) Noen erfaringer / sammenligninger med disse? Ser det er endel positive erfaringer i linken under:

https://www.national.co.uk/tyres/brand/sailun/atrezzo-zsr/

2. Standard dekk på bilen er bla. 245/45-18. Viss jeg kjører på med 225-55-18 dekk, eks Michelin Primacy 4. Dette utgjør en økning i diameter på ca 4% og er da lovlig. Noen som har testet en slik størrelse om dette er brukbart? Ser for meg null sporing, mindre redd for kantstein, bedre komfort. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4% økning er ganske mye og tror ikke det vil se på bra ut heller. Jeg tror 235/50r18 er det pefekte for deg. Økning på 2.09%. Bare det å få på falken eller hankook i seg selv vil gi deg en mye roligere kjøreopplevelse :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FALKEN Azenis FK510 SUV
235/50R18 101 Y . Ser dette er SUV dekk, og tenkte å bruke de på en Bmw 530xd. Ønsker sporingsfrie  dekk, og ble anbefalt disse. (har potenza RFT 245-45-18 nå)

Som det står i siste dekktest fra NAF

«Derfor har SUV-dekk hardere gummiblanding og ikke minst forsterkede sidevegger.

De forsterkede sideveggene gir nødvendig stabilitet, men også bedre beskyttelse mot skarpe steiner som gir fare for punktering når man kjører på grusveier.»

Spørsmål: Er dette negativt mht sporing? Eller kanskje bare en fordel mht. disse dekkene da de i utgangspunket er myke. Jeg er ute etter komfort og null sporing. Noen erfaringer på akkurat  dette??

Endret av OMyren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...