Gå til innhold

F11 sporer


xtreem
 Share

Anbefalte innlegg

Det som avgjør sporing er dekkbredden. Således er 225/50r18 det beste. Om du har suv dekk i 235/50r18 så tror jeg ikke det sporer mer eller mindre. Men stivere og dermed også tyngre dekk, gir dårligere komfort.

225 på 8" felg som du nevnte tidligere blir jo også veldig fint :)

 

https://www.byttdekk.com/dekk/michelin/michelin_primacy4/225-50r18/137990

 

https://www.byttdekk.com/dekk/hankook/hankook_ventuss1evo3k127/225-50r18/159415

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Da blir det å gå for Falken Fk510, 235/50-18 SUV, (Var bare suv tilgjengelig i ønsket dim) Har trua på disse og vil legge ut erfaringer i tråden når disse er på og testet. Om Ca 2-3 uker.

Men både Hankook S1 evo3, vredestein ultrac vorti og Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 samt Michelin PS4 var dekk jeg vurderte og vil evnt prøve neste gang.

Her er forresten en test av Suv utgaven:

https://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/104050/falken-azenis-fk510-suv-review

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tenkte å sette på Falken dekkene jeg har fått, neste uke. Men tok en liten tok en liten kjøre runde i dag ( Med 245-45-18 Bridgestone Potenza) dekkene. Har økt trykket fra 2.2 fremme til 2.4 fremme og fra 2.6 til 2.8 bak. Samt at temperaturen ute er høyere, rundt 3 grader sist og 7-8 grader i dag. Disse 2 faktorene gjorde kjøreopplevelsen mye bedre. Såpass mye bedre at jeg vurderer sterkt å kjøre dekkene en sesong til før bytte (5mm igjen) Så får heller ny dekkene lagres tørt og kjølig i kjelleren inntil videre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2016 den 9.10, xtreem skrev:

Har akkurat satt på sommerdekkene på min F11 530d xDrive. Fy fader som den sporer. Det er jo ei heil treningsøkt å holde den bilen på veien. Det rykker å drar skikkelig i rattet på dårlig vei og krever generelt konstant korrigering. 

Er dette kun pga dekkene? Litt rart i såfall siden det ikke akkurat er ekstreme hjul.

Pirelli cinturato p7 rft 245/50-18.

Har en liten el golf med 235/30-19 og den er en fryd å kjøre i forhold til stor femmern.

Nei, bilen skal ikke spore med original-dimensjonen som er 245/45-18

Jeg fikk med Nokian zLine RFT på min og ja de sporet unormalt mye. Ikke plagsomt, men merkbart. Det som sjokkerte meg er hvor bly-tunge RFT-dekk er. Virker som de veier 10kg mer pr hjul og da sammenlignet med vinterdekkene.

Jeg har nå gått over til GY F1 Asym 5. For en forskjell!!!! Ikke kjør med RFT!!!!
All sporing er borte, all dekk-støy er borte og alle dunk-lyder i hull i veien er borte. RFT er så steinhard at det er som å kjøre hjul av betong. Jeg tror GY F1 Asym 5 gir mest dekk for pengene, men alle har sine egne synspunkter om dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei igjen frisker opp tråden litt. Gammelbilen gikk 2 sesonger med Falken FK 510, gode dekk og ingen sporing. 

Bilen er byttet ut med Med G30 530i, og nye dekk vurderes for sesongen. Har prøvd å lese meg litt opp på nett og valget står mellom Goodyear eagle f1 asymmetric 6 vs Michelin pilot sport 5.

Ikke ett enkelt valg, noen synspunkter her? Finner heller ikke tester av PS5. Sikkert veldig gode dekk begge, men ønsket å høre litt mht. erfaringer før jeg kjøper.

Endret av OMyren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hemmelighet at jeg er stor tilhenger av Michelin pilot sport 4s, jeg har ikke prøvd de nye PS5. Men jeg anbefaler på det sterkeste å kjøpe Michelin Pilot sport 4s og helt sikkert 5s og.

 

Dekkene total forvandlet en E46 M3, bilen gikk i fra å vær tildels ikke kjørbar med ekstremt med sporing til å kunne slippe rattet fullstendig uten at bilen hadde antydning til sporing. Men så har man i tillegg fenomenal kjøreglede/komfort/grep/slitasje sterke dekk. Ser faktisk ingen god grunn til å kjøpe noe annet. Jeg personlig skal aldri ha noe annet igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt for god erfaring med Michelin at jeg hoppet rett på PS5 til G20en. Ikke fått prøvd de enda da de ligger hos dekksjappa enda sikkert nettopp ferdig montert. Gleder meg veldig til å få testet. 

Har kjørt Pilot Supersport på både MINI, F30 og Z4. Og nå i år skal jeg få PS4s på Z4en i alle fire hjørner. Kjørte en periode Falken FK510 på F30en og har i grunnen bare positivt å si om de.   

PS5 er arvtakeren etter PS4. PS4s har det enda ikke kommet noen ny versjon av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StigJ skrev:

Jeg har alt for god erfaring med Michelin at jeg hoppet rett på PS5 til G20en. Ikke fått prøvd de enda da de ligger hos dekksjappa enda sikkert nettopp ferdig montert. Gleder meg veldig til å få testet. 

Har kjørt Pilot Supersport på både MINI, F30 og Z4. Og nå i år skal jeg få PS4s på Z4en i alle fire hjørner. Kjørte en periode Falken FK510 på F30en og har i grunnen bare positivt å si om de.   

PS5 er arvtakeren etter PS4. PS4s har det enda ikke kommet noen ny versjon av. 

Du får gi en oppdatering på inntrykket av PS5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører PS4S* på 4-serien, de har jeg ingenting annet enn godt å si om. Et utrolig dekk som får meg til å føle meg trygg på både våt og tørr vei. Jevn slitasje bak/framme på stjernemerkede dekk (har xdrive så dette spiller en rolle) og virker til å være god holdbarhet. Fikk de på i august 2019, og kjører jevnt over 1700-2000km i mnd. Målte 5-5,1mm mønsterdybde igjen når jeg tok de av i november i fjor. Merkbart bedre enn Vredestein Ultrac Vorti-dekka jeg hadde på bilen før. Kommer ikke til å kjøpe noe annet enn Michelin til denne igjen.

Jeg har nå kjøpt Falken FK510 til 1-serien som skal på etter påske, så får se hvordan de er etter å ha hørt mye bra om de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...