Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fikk alle coiler byttet på en A6 jeg hadde, uten at jeg viste noe på forhånd. De sa bare da jeg hentet bilen at de hadde byttet disse også pga en aksjon, veldig greit. Fikk oppdatert noe software greier også på E90en, ellers har det ikke blitt utført noen aksjoner som jeg vet om. Men det er greit om det skulle være tilfelle.

Når det gjelder oljeforbruk så har jeg for første gang oppdaget noe oljeforbruk på F10en. Men jeg tror det skyldes at jeg har tilbakelagt en del tusen kilometer på autobahn i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg får ta kontakt med Brages(tidl. Bavaria) igjen høres det ut som her etter mange gode poeng og håpe på svar :) Synes det er svakt av en forhandler/verksted å ikke svare på en forespørsel, som til og med ble sendt fra hjemmesidene deres... 

Ved et evnt. bytte selv på BMWen brukes naturlig nok kun originalfilter og egnet Castrololje.

Takk @awt for oppklaring i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Servicer kan man nullstille på alle(?) BMW-er via triptellerknappen, så akkurat det er en smal sak.

De eldre bilene (starten av 90-tallet) fungerer ikke helt sånn, men du greier deg med en binders (E36 og muligens E34, samt kanskje preface E39).

Jeg kjøper også fra billigbilpleie, kjører Castrol 0W-40 og literprisen blir ikke så gal. Nå har jeg gamle biler, men jeg holder en tabell på PC-en med dato, km-stand, arbeid, pris, hvor ting er kjøpt og hvem som har utført arbeidet. Enkelte ukritiske ting blir notert til nærmeste måned og 1000-km, mens en del noterer jeg med nøyaktig dato og km-stand. Kvitteringer jeg får i papirform legger jeg i en mappe, ellers er det meste bestilt på nett og mulig å søke opp igjen. Veldig greit mtp at man ser hvor mye penger bilen har slukt på vedlikehold, samt ganske grei oversikt over når ting har blitt byttet. Ser ikke for meg at det skulle være særlig dårligere enn servicehefte på en gammel bil. Neste steget blir vel å lage pivoteringstabell i Excel for å kunne sortere på tags og type vedlikehold, samt lage kalkulatorer basert på kjørelengde og tid siden forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra 3 ukers kjøretur(er) og kan ikke annet enn å skryte av E61.. :)

For en fantastisk tur-maskin. En småtrimmet 3-liters rekkesekserdiesel gjorde det skremmende bra på Autobahn. Og sportsetene gjorde så jeg faktisk ikke trengte mer enn en pause på 10t :)

Ble ca 8000km og 140t i bilen totalt ifølge I-drive. Kjekt å oppleve Europa nok en gang. Denne gangen gikk turen litt lenger sør enn de tre tidligere Europa-turene, endte opp i Kroatia. Det blir nok flere turer dit, makan til herlig land :)

 Kan og fastslå at M57 er solide saker, den fikk litt tyn nedover. Ikke har den brukt noe olje heller.
Og det å kjøre 1100km + på en tank var deilig, kontra 330 kompressoren som klarte 450-500km :lol:

 

Eneste bildet jeg tok med mobil på turen :lol: Her nyter vi deilig baguette rett utenfor Amsterdam. Kommer litt nytt i min egen tråd når jeg får koblet til speilrefleksen :) 

DSC_0002.JPG

Endret av Julianv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Freakshow skrev:

Fikk i går Autopass greia i posten.
den lille versjonen. men her var det jo bare 3m sin type teip greier :P
noen ideer på en anne måte å feste den på som ikke er like synelig?

@Gabz ga meg noe teip/borrelås, sånn han hadde brukt på skiltet sitt tror jeg, veldig fin til bombrikka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Shattered skrev:

@Gabz ga meg noe teip/borrelås, sånn han hadde brukt på skiltet sitt tror jeg, veldig fin til bombrikka ;)

ikke samme som den møkka man fikk med?
trur jeg har no biltema borrelås greie, får bruke den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Freakshow skrev:

Fikk i går Autopass greia i posten.
den lille versjonen. men her var det jo bare 3m sin type teip greier :P
noen ideer på en anne måte å feste den på som ikke er like synelig?

Jeg har kjørt med min i hanskerommet siden jeg fikk bilen, får regning engang i blandt så de registrerer alikevel. Så, så lenge de ikke maser om at den ikke er skrudd opp så får den bare være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Freakshow skrev:

Fikk i går Autopass greia i posten.
den lille versjonen. men her var det jo bare 3m sin type teip greier :P
noen ideer på en anne måte å feste den på som ikke er like synelig?

Lakk den svart og kjøpe svart dobbeltsidig teip!

Min synes ikke i det hele tatt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...